ارز دیجیتال پولکادات

پولکادات یکی از انواع ارزهای دیجیتال می باشد که امروزه در بین ارز های دیجیتال در رتبه نهم قرار دارد و همچنین حجم بازار بسیار زیادی دارد. این ارز دیجیتال توسط یکی از بنیانگذاران اتریوم ساخته شده است. برخی از متخصصان حوزه ارز دیجیتال پولکادات را به عنوان نسل سوم پلاک چین می ‌شناسند.

بررسی تاریخچه ارز دیجیتال پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات توسط فردی به نام گاوین وود که یکی از بنیانگذاران اصلی ارز دیجیتال اتریوم می باشد، تولید شده است.

تقریباً در سال ۲۰۱۶ این فرد که به عنوان یکی از اصلی ترین افراد در تیم توسعه اتریوم با تیم خود به اختلاف نظر رسید و تصمیم گرفت که این گروه را ترک کند.

پس از گذشت مدت زمان کوتاهی در تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی گاوین وود تصمیم گرفت ارز دیجیتال خودش را تولید کند و نام آن را پولکادات گذاشت.

در رابطه با بنیانگذار ارز پولکادات باید بگوییم که این فرد در آپریل سال ۱۹۸۰ در کشور انگلستان به دنیا آمد و در رابطه با افتخارات او باید بگوییم که سازنده زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity) این فرد می باشد. این زبان برنامه نویسی برای قرارداد های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. نکته دیگری که باید در رابطه با تاریخچه ارز پولکادات بگوییم این می باشد که این ارز دیجیتال در تاریخ ۱۵ اکتبر سال ۲۰۱۷ با عنوان عرضه اولیه به بازار ارز های دیجیتال عرضه شد و توانست در تقریباً ۱۲ روز چیزی در حدود ۱۴۳ میلیون دلار را برای پروژه خود جمع آوری کند.

ارز دیجیتال پولکادات

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم 

بررسی ارز پولکادات

همان طور که گفتیم ارز پولکادات توسط فردی به نام گاوین وود ساخته شد و در زمان عرضه توانست موفقیت‌ هایی را به دست آورد و همچنین این موفقیت ها تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشت.

این ارز دیجیتال به عنوان نسل سوم فناوری بلاک چین شناخته می‌ شود و در کنار ارز های قدرتمندی مانند کاردانو قرار دارد.

یکی از اهداف تولید به پولکادات این بوده است که بتوانند تمامی بلاک چین ها را به طور کامل به یکدیگر مرتبط کنند.

در رابطه با تعداد توکن های ارز دیجیتال پولکادات باید بگوییم که این ارز چیزی در حدود ۹۸۷ میلیون واحد توکن در گردش دارد. همچنین در مورد حجم بازار این ارز باید بگوییم حجم بازار آن چیزی در حدود ۲۹ میلیارد دلار می باشد.

بررسی مزایای ارز دیجیتال پولکادات و شبکه آن

ارز دیجیتال پولکادات و شبکه آن از مزایای بسیار زیادی برخوردار می باشد که این مزایا بسیاری از فراآیند ها را ساده تر و راحت تر کردند. در ادامه برخی از مهم ترین مزیت های پولکادات را برای شما شرح خواهیم داد:

  • یکی از مهمترین مزایای شبکه این ارز دیجیتال این موضوع می باشد که تیم توسعه این ارز می ‌توانند شبکه این ارز دیجیتال را بدون انجام دادن هارد فورک ارتقا بدهند.
  • از مهمترین مزایای ارز دیجیتال پولکادات می توان به موضوع مقیاس ‌پذیری آن اشاره نمود. این ارز دیجیتال از مقیاس پذیری بسیار بیشتر و بهتری نسبت به بیت کوین و اتریوم برخوردار می ‌باشد.
  • یکی از مزایای مهم شبکه ارز پولکادات شفاف بودن و غیرمتمرکز بودن تراکنش های این شبکه می باشد. اطلاعات مربوط به تراکنش ها در جای به خصوصی ذخیره نمی شود و این موضوع باعث می‌شود که افراد سوء استفاده گر نتوانند به این اطلاعات نفوذ کنند.

 بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال دوج کوین 

استیک کردن ارزدیجیتال پولکادات

این ارز دیجیتال یک قابلیت بسیار عالی دارد و آن این می باشد که شما میتوانید با استفاده از برخی از کیف پول ها این ارز دیجیتال را استیک کنید.

هنگامی که شما دارایی خود را استیک می‌کنید تمامی ارز های دیجیتال شما بر روی تراکنش هایی که در شبکه مربوط به آن انجام می‌ شود یکسری نظارت ‌هایی را انجام می دهند که در ازای انجام دادن این نظارت ها شبکه مربوطه مقداری پاداش را به صورت پولکادات به آنها اهدا می کند. شما با این کار می توانید به طور خیلی بی دردسری به دارایی‌ های خود بیافزایید و دارایی خود را چند برابر کنید.

چگونگی خرید ارز دیجیتال پولکادات

بهترین راه که شما با استفاده از آن می توانید ارز دیجیتال پولکادات را خریداری کنید این است که از یک صرافی معتبر استفاده کنید.

شما می توانید از بین تعداد بسیار زیادی از صرافی ها، از صرافی هایی مانند بایننس، کوین بیس و کوکوین استفاده نمایید که این صرافی ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و همچنین خدمات بسیار زیادی را به کاربران خود ارائه می کنند. برای خرید این ارز دیجیتال شما می توانید با استفاده از ارز های فیات مانند دلار حساب خود را شارژ کنید و پس از انجام این کار به خرید پولکادات بپردازید.

بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال کارانو

نحوه نگهداری از ارز دیجیتال پولکادات

برای نگهداری از ارز دیجیتال پولکادات کیف پول های بسیار زیادی وجود دارد که مهم ترین و امن ترین آنها کیف پول هایی مانند تراست ولت، اتمیک ولت و کیف پول اصلی این ارز دیجیتال و همچنین کیف پول سخت افزاری لجر می باشد.

کیف پول های تراست ولت و همچنین اتمیک ولت و کیف پول اصلی این ارز دیجیتال علاوه بر این که رابط کاربری بسیار ساده ای دارند از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار می باشند که این قابلیت ها کار کردن با آنها را برای کاربران بسیار راحت کرده است.

نکته ای که باید در رابطه با کیف پول اصلی این ارز دیجیتال بگوییم این می باشد که این کیف پول هم برای اندروید و ios طراحی شده است و هم نسخه تحت وب دارد و این موضوع باعث می شود که با هر دستگاهی به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر شما می خواهید از یک کیف پول سخت افزاری استفاده کنید ما به شما کیف پول سخت افزاری لجر را پیشنهاد می کنیم. این کیف پول به دلیل اینکه سخت افزاری می باشد از امنیت به بسیار بالایی برخوردار می باشد و همچنین قابلیت های بسیار زیادی نیز دارد.