دوج کوین

دوج کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال می باشد که در سال ۲۰۱۳ توسط گروهی ساخته شد. در ابتدا، این ارز فقط به عنوان شوخی و سرگرمی ساخته شد اما در سال ۲۰۲۰ این ارز دیجیتال جزو ۵۰ ارز برتر قرار گرفت. اگر شما می خواهید در رابطه با این ارز دیجیتال جالب اطلاعاتی به دست آورید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

داستان به وجود آمدن دوج کوین

داستان ساخت ارز دیجیتال دوج کوین از تاریخ ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شد. در آن زمان جکسون پالمر که یکی از برنامه نویس های زمینه ارز های دیجیتال بود با شوخی گفت که می خواهد یک ارز دیجیتال را تولید کند. پس از گفته این فرد تقریباً یک هفته گذشت و در تاریخ ۶ دسامبر همان سال یعنی سال ۲۰۱۳ میلادی این ارز دیجیتال به بازار ارز های دیجیتال عرضه شد.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

همانطور که گفتیم این ارز دیجیتال در ششم دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس ساخته شد.

نماد این ارز دیجیتال یک سگ با نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) می باشد.

در رابطه با تعداد سکه های در گردش این ارز دیجیتال باید بگوییم که این ارز چیزی در حدود ۱۳۱ میلیارد واحد توکن در حال گردش دارد و همچنین حجم بازار آن چیزی در حدود ۲۷ میلیارد دلار می باشد.

در مورد قیمت دوج کوین باید بگوییم که این ارز در ابتدا که ساخته شد قیمتی در حدود 001/0 دلار قیمت داشت اما امروزه قیمت آن به دو سنت رسیده است و همچنین باید این نکته را بگویم که قیمت آن تا ۷ سنت نیز رشد کرده است.

 

بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال شیبا اینو

 

رابطه ایلان ماسک و ارز دیجیتال دوج کوین

همانطور که شاید به گوش خیلی از شما رسیده باشد ایلان ماسک علاقه خود را نسبت به ارز دیجیتال دوج کوین نشان داده است و در بسیاری از مواقع که در مورد این ارز دیجیتال توییت ‌هایی می کند باعث نوسان قیمت این ارز دیجیتال می شود.

بر اساس برخی از منابع خبری گفته می ‌شود که ایلان ماسک چیزی در حدود ۳۰ درصد از عرضه کل دوج کوین را در اختیار خود دارد.

اگر شما قصد دارید که بر روی ارز دیجیتال دوج کوین سرمایه ‌گذاری کنید پیشنهاد می‌ شود که حتماً توییتر ایلان ‌ماسک را دنبال کنید زیرا توییت ‌های این فرد گاهی اوقات به عنوان یک سیگنال برای خرید و فروش این ارز عمل می کند.

اگر بخواهیم در رابطه با ایلان‌ ماسک کمی به شما توضیح دهیم باید بگوییم که ایلان ماسک در تاریخ ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ در منطقه‌ای در آفریقای جنوبی متولد شد.

این فرد به عنوان بنیانگذار کمپانی قدرتمند تسلا شناخته می شود و همچنین به عنوان یکی از پولدار ترین مرد های دنیا شناخته می شود و سرمایه او چیزی در حدود ۱۹۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

بررسی ارز دیجیتال دوج کوین

بررسی بهترین صرافی ها برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین

برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین باید بگوییم که یکسری صرافی قدرتمند مانند بایننس کوین و کوین بیس و همچنین کوکوین این ارز را برای خرید و فروش لیست کرده اند.

اگر شما قصد دارید که این ارز دیجیتال را خریداری کنید می توانید وارد یکی از این صرافی ها شوید و در آن یک حساب کاربری بسازید و حساب خود را احراز کنید و پس از انجام این مراحل به خرید ارز دیجیتال دوج کوین بپردازید.

اگر شما می خواهید که از صرافی غیر از صرافی های نام برده شده دوج کوین را خریداری کنید بهتر است که قبل از آن حتماً صرافی مورد نظر را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید و از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

بهترین کیف پول ها برای نگهداری از دوج کوین کدام هستند؟

پس از اینکه شما ارز دیجیتال دوج کوین را خریداری کردید نیاز دارید تا از یک کیف پول بسیار امن استفاده کنید تا بتوانید این ارز دیجیتال را از خطر هک شدن دور نگه دارید.

برای این منظور شما می توانید از یک سری کیف پول ها استفاده کنید که در بین کیف پول های نرم افزاری بهترین گزینه ها کیف پول تراست ولت می باشد و همچنین می توانید از کیف پول اصلی این ارز دیجیتال استفاده نمایید که به دلیل رابط کاربری و همچنین سرعت بسیار عالی که دارد تا حد بسیار زیادی مورد توجه کاربران قرار گرفته اند.

 بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال ریپل 

نکته‌ای که باید در رابطه با کیف پول های نرم افزاری بگوییم این می باشد که اگر شما کاربر اندروید هستید بهتر است که این کیف پول ها را از وبسایت اصلی آنها دانلود کنید، زیرا امروزه با افزایش شهرت بازار ارز های دیجیتال یکسری کیف پول های تقلبی در گوگل پلی قرار گرفتند.

علاوه بر این اگر شما می خواهید امنیت بیشتری را برای ارز های خود به وجود آورید می توانید از کیف پول های سخت ‌افزاری مانند لجر و همچنین ترزور استفاده نمایید.

این کیف پول ها از امنیت و سرعت بالایی برخوردار هستند. قبل از خرید کیف پول های سخت افزاری حتماً به این نکته توجه کنید که جعبه این کیف پول ها باز نشده باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است که کلمات بازیابی مربوط به کیف پول در اختیار فرد دیگری قرار گرفته باشد و هنگامی که شما ارز های خود را به این کیف پول منتقل کنید فرد دیگری که به کیف پول شما دسترسی دارد ارزهای دیجیتال شما را سرقت کند.

جمع بندی

ارز دیجیتال دوج کوین یکی از انواع ارز های دیجیتال می باشد که در سال 2013 عرضه شد و امروزه جزو ارز های برتر می باشد.

برای خرید این ارز دیجیتال می توانید از صرافی هایی مانند بایننس و کوکوین استفاده کنید.

همچنین برای نگهداری از دوج کوین می توانید از تراست ولت و همچنین کیف پول اصلی این ارز دیجیتال استفاده کنید.