ارز دیجیتال یونی سواپ یکی از انواع ارز های دیجیتال می باشد که امروزه مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است و به دلیل اینکه زیر مجموعه یک صرافی قدرتمند با همین نام می باشد از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است. اگر شما می خواهید در رابطه با این ارز دیجیتال بسیار محبوب و قدرتمند اطلاعاتی به دست آورید می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟

ارز دیجیتال یونی سواپ یک ارز بسیار قدرتمند و محبوب می باشد که در سال ۲۰۱۸ زیر ساخت های آن توسط سازنده ارز دیجیتال اتریوم یعنی ویتالیک بوترین ساخته شد و پروژه آن بعد ها به دست هایدن آدامز افتاد و پروژه این ارز دیجیتال توسط این شخص ادامه یافت و در همان سال یعنی سال ۲۰۱۸ این ارز دیجیتال به بازار ارز های دیجیتال عرضه شد. به دلیل اینکه سازنده ارز دیجیتال اتریوم زیر ساخت‌ های ارز دیجیتال یونی سواپ را ساخته است این ارز دیجیتال بر روی شبکه اتریوم یا همان ERC20 تراکنش های خود را انجام می دهد. همانطورکه شاید خیلی از شما ها بدانید شبکه مربوط به ارز دیجیتال اتریوم بر روی سیستم بلاکچین پایه گذاری شده است، همچنین شبکه مربوط به ارز دیجیتال یونی سواپ بر روی شبکه اتریوم پایه گذاری شده است و با توجه به این موضوع ارز دیجیتال یونی سواپ از امنیت و سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نکته دیگری که باید در رابطه با این ارز دیجیتال بگوییم این می باشد که معاملات مربوط به ارز دیجیتال یونی سواپ با استفاده از قراردادهای هوشمند انجام می شود.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

بررسی مزایا و معایب ارز دیجیتال یونی سواپ

از مهم ترین مزایای ارز دیجیتال یونی سواپ می توان به این موضوع اشاره نمود که این ارز دیجیتال دارای دو پشتوانه بسیار قدرتمند می باشد که یکی از آنها شبکه قدرتمند اتریوم و دیگری صرافی بسیار محبوب یونی سواپ می باشد و این موضوع باعث می ‌شود تا این ارز دیجیتال بتواند به بهترین شکل ممکن رشد کند و از بسیاری از رقیب های خود جلو بزند. یکی دیگر از مزایای بسیار مهم ارز دیجیتال یونی سواپ کارمزد های آن می باشد که این ارز دیجیتال از کاربران خود کارمزد بسیار پایینی را دریافت می کند و در گاهی اوقات رقم کارمزد آن به چیزی در حدود 0.0001 دلار می رسد. یکی از معایب ارز دیجیتال یونی سواپ این می باشد که در چند ماه گذشته این ارز دیجیتال افت قیمت زیادی را تجربه کرده است و همین موضوع باعث شده است تا دید بسیاری از این افراد نسبت به این ارز دیجیتال عوض شود و کمی از محبوبیت و مشهوریت این ارز دیجیتال کاسته شود.

آیا ارز دیجیتال یونی سواپ قابل استخراج می باشد؟

ارز دیجیتال یونی سواپ مانند بیت کوین و اتریوم قابل استخراج کردن می باشد و شما می توانید با استفاده از این روش به دارایی خود بیافزایید. اما در حالت کلی پیشنهاد می شود تا به جای اینکه سمت استخراج ارز دیجیتال بروید به خرید کردن آن ها بپردازید، در این حالت شما سود بیشتری خواهید کرد و همچنین دردسر کمتری خواهید داشت. یکی از دلایل اینکه پیشنهاد نمی ‌شود که شما ارز دیجیتال استخراج کنید این می باشد که امروزه به دلیل افزایش سختی شبکه ارز های دیجیتال شما در ازای استخراج کردن مقدار بسیار کمی یونی سواپ دریافت می کنید.

 بیشتر بخوانید: بررسی یو اس دی کوین 

چگونگی خرید ارز دیجیتال یونی سواپ

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با خرید ارز دیجیتال یونی سواپ به شما توضیحاتی بدهیم بهتر است که در رابطه با صرافی ها کمی صحبت کنیم. یکی از چیز های بسیار مهمی که شما باید قبل از استفاده از یک صرافی به آن عمل کنید این می باشد که شما حتماً باید در مورد صرافی مورد نظر تحقیق کنید و به این نتیجه برسید که این صرافی به اندازه کافی قابل اطمینان می باشد و آن گاه شما می توانید با اطمینان خاطر حساب خود را در این صرافی شارژ کنید. پس از اینکه از صرافی مورد نظر مطمئن شدید آنگاه می توانید خرید خود را انجام دهید. ارز دیجیتال یونی سواپ در حالت کلی پیشنهاد می‌ شود تا از صرافی اصلی این ارز دیجیتال استفاده کنید زیرا این صرافی برای کاربرانی که قصد خرید ارز دیجیتال یونی سواپ را دارند کارمزد بسیار پایینی را در نظر گرفته است تا حدی که بسیاری از افراد که قصد خرید ارز دیجیتال یونی سواپ را دارند به این صرافی مراجعه می‌کنند. غیر از صرافی یونی سواپ صرافی های دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید برای خرید این ارز دیجیتال از آن ها استفاده کنید، از این صرافی ها می توان به بایننس، کوکوین و کوین بیس اشاره نمود. همچنین اگر شما قصد دارید تا از صرافی‌ های ایرانی استفاده کنید می ‌توانید صرافی ‌هایی مانند کوینکس و ولکس را مورد استفاده قرار دهید.

چگونگی نگهداری از ارز دیجیتال یونی سواپ

به دلیل امنیت بسیار بالایی که صرافی یونی سواپ دارد شما می توانید پس از خرید ارزه ای دیجیتال خود، آنها را در همین صرافی نگهداری کنید اما اگر شما نمی ‌خواهید که این کار را انجام دهید می توانید از کیف پول های دیگری نیز استفاده کنید. یکی از کیف پول هایی که شما می توانید برای نگهداری از ارز دیجیتال یونی سواپ مورد استفاده قرار دهید کیف پول متامسک می باشد، این کیف پول علاوه بر اینکه برای اندروید و ios نرم افزار منتشر کرده است برای مرورگرها نیز یک افزونه را منتشر کرده است که شما می توانید با استفاده از این افزونه کیف پول خود را بر روی کامپیوتر خود راه اندازی کنید. علاوه بر این کیف پول شما می توانید از کیف پول نرم افزاری تراست ولت استفاده کنید و همچنین اگر می خواهید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید می توانید کیف پول لجر را مد نظر قرار دهید.