ارز دیجیتال سولانا

سولانا یکی از انواع ارز های دیجیتال می باشد که در این روز ها که بازار ارز های دیجیتال از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است. این ارز نیز توانست رشد بسیار زیادی کند و خود را در بین ارز های دیجیتال برتر قرار دهد و بتواند شبکه خود را گسترده تر کند.

تاریخچه ارز دیجیتال سولانا

در سال ۲۰۱۷ یکی از مهندسان شرکت کوالکام که آناتولی یاکوونکو نام داشت برای حل مشکلاتی که در شبکه اتریوم وجود داشت یک ایده را مطرح نمود و بدین واسطه برای ارز دیجیتال سولانا یک وایت پیپر را منتشر کرد. این فرد در وایت پیپر مربوط به ارز سولانا در رابطه با خود ارز دیجیتال سولانا و همچنین راه حل هایی برای حل مشکلات ارز دیجیتال اتریوم توضیحاتی را ارائه کرد. سرانجام پس از گذشت دو سال یعنی در آپریل سال ۲۰۱۹ این ارز دیجیتال به بازار ارز های دیجیتال عرضه شد.

بررسی ارز دیجیتال سولانا

در رابطه با نام سولانا باید بگوییم که این ارز دیجیتال نام خود را از ساحلی در نزدیکی کالیفرنیا گرفته است.

به گفته سازنده این ارز دیجیتال هدف از ساخت این ارز دیجیتال این بوده است که بتوانند مشکلات مربوط به شبکه اتریوم از جمله مقیاس پذیری پایین و همچنین کارمزد های بسیار بالا و سرعت و عملکرد پایین آن را حل کنند.

تعداد کل توکن های ارز دیجیتال سولانا چیزی در حدود ۴۸۸ میلیون واحد می باشد، اما تعداد توکن ‌های در گردش این ارز ۲۹۷ میلیون واحد می باشد.

حجم بازار این ارز دیجیتال در حدود ۴۴ میلیارد دلار می باشد و به طور روزانه چیزی در حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در شبکه این ارز دیجیتال معامله انجام می شود.

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال سولانا در حدود ۱۴۷ دلار می ‌باشد، اما باید این نکته کلیدی را بیان کنیم که این ارز دیجیتال در زمان هایی به قیمت ۲۱۴ دلار نیز رسیده است.

موضوعات دیگری که باید در مورد ارز دیجیتال سولانا بگوییم این است که این ارز به عنوان نسل سوم فناوری بلاک چین شناخته می ‌شود و بسیاری از متخصصان حوزه ارز های دیجیتال سولانا را در کنار ارزهای قدرتمندی مانند کاردانو و پولکادات قرار می‌ دهند و همچنین این ارز دیجیتال به عنوان یک اکوسیستم تک لایه شناخته می‌ شود که از الگوریتم اثبات سهام یا Proof of Stake پیروی می‌کند.

ارز دیجیتال سولانا به همکاری با شرکت های گوگل و کوالکام پرداخته است که این موضوع باعث شده است بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال به این ارز دیجیتال امیدوار شوند و بر روی این ارز سرمایه‌گذاری کنند.

 

 بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال پولکادات و ویژگیهای آن 

 

ویژگیهای سولانا چیست؟

  • یکی از ویژگی‌های ارز دیجیتال سولانا این موضوع می باشد که این ارز دیجیتال از مقیاس پذیری بسیار زیادی برخوردار می ‌باشد و این موضوع بدین معنی می باشد که تیم سازنده این ارز دیجیتال می‌توانند در صورت نیاز تعداد توکن های این ارز دیجیتال را افزایش دهند.
  • یکی دیگر از ویژگی ‌هایی که این ارز دیجیتال دارد این می باشد که شبکه این ارز دیجیتال به صورت کامل غیر متمرکز می باشد و اطلاعات مربوط به تراکنش‌ ها و همچنین معاملاتی که توسط افراد انجام می‌شود در هیچ جای خاصی ثبت نمی ‌شود و این موضوع باعث می ‌شود که هر کسی نتواند به اطلاعات نفوذ پیدا کند و از آنها سوء استفاده کند.
  • همانطور که گفتیم سولانا در بستر بلاک چین پایه گذاری شده است و همانطور که می‌ دانید این موضوع باعث می ‌شود که شبکه این ارز دیجیتال از پایداری و امنیت بسیار بالایی برخوردار شود.

ارز دیجیتال سولانا چیست

بررسی سرعت و کارمزد شبکه ارز سولانا

ارز دیجیتال سولانا برخلاف اتریوم کارمزد بسیار پایینی را دریافت می ‌کند و برای انجام هر تراکنش چیزی در حدود 0.0025 دلار را دریافت می‌کند.

همچنین اگر بخواهیم در رابطه با سرعت انجام تراکنش ها در شبکه ارز دیجیتال سولانا به شما توضیح دهیم باید بگوییم که این ارز در یک دقیقه چیزی در حدود چهار هزار تراکنش را انجام می‌دهد که این رقم بسیار بالایی می باشد.

خرید ارز سولانا

ارز دیجیتال سولانا به دلیل اینکه رشد قیمت بسیار عالی را تجربه کرده است نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و همچنین ممکن است شما نیز بخواهید بر روی این ارز سرمایه گذاری کنید و این ارز را خریداری کنید.

برای خرید این ارز دیجیتال می توانید از دو راه استفاده کنید. رایج ترین راه که بیشتر افراد از این راه استفاده می‌کنند این است که شما با استفاده از ارزهای فیات مانند دلار این ارز دیجیتال را خریداری کنید.

راه دیگر این است که شما ارز های دیگر مانند بیت کوین یا اتریوم را با استفاده از برخی از صرافی‌ ها به این ارز دیجیتال تبدیل کنید. از برخی از صرافی هایی که این ارز دیجیتال را لیست کرده اند می توان به مواردی چون بایننس کوین، کوین بیس و کوکوین همچنین اشاره نمود.

 

بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال دوج کوین 

 

چگونه می توان از ارز دیجیتال سولانا نگهداری کرد؟

پس از اینکه شما ارز دیجیتال سولانا را خریداری کردید حتماً باید این ارز دیجیتال را در یک کیف پول بسیار امن و قدرتمند نگهداری کنید تا بتوانید به این صورت ارز های خود را از معرض هک شدن دور نگهدارید.

تعداد بسیار زیادی از کیف پول ها عرضه شده‌اند که از بین این ها یکسری کیف پول قدرت و سرعت بیشتری نسبت به سایر کیف پول ها دارند.

از کیف پول های نرم افزاری شما می توانید از کیف پول تراست ولت استفاده کنید که این کیف پول از سرعت بالایی برخوردار است و همچنین رابط کاربری زیبا و ساده ای دارد.

همچنین اگر شما می خواهید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید می‌ توانید کیف پول لجر را مدنظر خود قرار دهید، این کیف پول نسبت به سایر کیف پول های سخت افزاری از تعداد ارز های بسیار بیشتری پشتیبانی می ‌کند و علاوه بر آن سرعت و امنیت بیشتری دارد.