یکی از دیگر ارزهای دیجیتال نوپا که آینده ای درخشان در انتظارش است ارز دیجیتال تتا نام دارد. اگر به دنبال سرمایه گذاری امن و مطمئن با آینده خوب هستید می توانید ارز دیجیتال تتا را به عنوان یک گزینه مناسب برگزینید. در ادامه این مطلب به معرفی ارز دیجیتال تتا، ویژگی های ارز تتا، نحوه عملکرد و استخراج آن می پردازیم.

ارز دیجیتال تتا چیست؟

رمزارز بومی شبکه تتا ارز THETA نام دارد. شبکه تتا با استفاده از فناوری بلاکچین امکان انتقال ویدیو به صورت غیرمتمرکز و همتا به همتا را فراهم کرده است. در واقع به کمک این شبکه امکان تحویل محتوا با پهنای باند رایگان وجود دارد. هدف اصلی شبکه تتا تبدیل شدن به نسل بعدی فناوری با ارائه زیرساخت های پخش غیرمستقیم ویدیو است.

در شبکه تتا ارز دیجیتال تتا در واقع به منظور ارائه پاداش به کاربران در صورت اشتراک گذاری حافظه و پهنای باند بلااستفاده خود به کاربران داده می شود. در واقع کاربرد ارز دیجیتال تتا در این شبکه تولید بلاک، شرکت در مدیریت پروتکل و سهیم شدن به عنوان اعتبارسنج یا نود نگهبان است. نودهای نگهبان یا اعتبارسنج قادر هستند با به اشتراک گذاری THETA ارز تتافیول را دریافت کنند.

ارز دیجیتال تتا چیست

بررسی تاریخچه پیدایش رمزارز Theta

در تاریخ مارچ 2019 یکی از بنیانگذاران بازی های Silver TV شبکه ارز دیجیتال تتا را راه اندازی کرد. در سال 2018 ارز دیجیتال تتا ابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 روی شبکه اتریوم ایجاد شد و سپس در سال 2019 به شبکه خود انتقال یافت. در حال حاضر شبکه تتا داری دو رمزارز تتا و تتا فیول است. ارز دیجیتال تتا در ابتدا 1 میلیارد واحد عرضه اولیه شد.

مدیریت تیم تتا بر عهده آقای جی ای لانگ در کنار آقای لیو است. انگیزه اصلی هولدرهای ارز دیجیتال تبدیل شبکه به سیستم غیرمتمرکز پخش ویدیو بود. یکی از بنیانگذاران اصلی یوتوب به نام استیو جن، تتا را برای رسیدن به این هدف یاری می کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شبکه بلاکچین اتریوم

ارز دیجیتال تتا چگونه کار می کند؟

درون شبکه تتا یک شبکه مش(Mesh) قرار داشته که متشکل از نودهاست. این نودها منجر به ایجاد پیوند شبکه شده و زیرساخت اصلی به منظور به اشتراک گذاشتن پهنای باند را ارائه می دهند. در طرف دیگر بلاکچین تتا نودها را به بخشی از شبکه صادر می کند.تتا نتورک(Theta Network) با به کارگیری قابلیت همتا به همتا به منظور بهبود شبکه های پخش ویدیو، ارائه دهنده بهترین کیفیت به کاربران خود است.  نودهای موجود در شبکه تتا دارنده منابع و سخت افزارهای لازم برای تماشای ویدیو هستند. این نودها قادر هستند به نودهای ذخیره تبدیل شوند. نودهای ذخیره امکان ذخیره ویدیو و پخش آن را برای تمامی کاربران در کل دنیا فراهم می کنند.

ارز دیجیتال تتا چگونه کار می کند

مزایای ارز دیجیتال Theta

  • کم بودن هزینه خدمات
  • دارا بودن یک تیم توسعه با تجربه
  • امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند
  • قابلیت کسب درآمد از طریق اشتراک گذاری منابع

معایب ارز دیجیتال Theta

  • دارای یک سیستم با عملکرد پیچیده به ویژه برای افرادی که شناختی از حوزه رمزارزها و استریم ویدیو ندارند.
  • عدم امکان بهره گیری از سکه های دارای قیمت ثابت جهت تضمین سرمایه کاربران

معرفی شبکه بلاکچین تتا

هدف از ایجاد بلاکچین تتا تامین امنیت شبکه است. پاداش ها در این شبکه توسط بلاکچین توزیع می گردد. الگوریتم به کار رفته در بلاکچین تتا اثبات سهام یا PoS است. از این مکانیسم به منظور تایید تراکنش ها، کیفیت محتوا و توزیع پاداش استفاده می گردد.

بلاکچین تتا مدیریت نودها را بر عهده داشته و تامین کننده زیرساخت های لازم جهت توزیع پاداش است. در بلاکچین این سیستم از یک مکانیزم دو لایه استفاده می شود. لایه اول تشکیل شده از نودهای اعتبارسنج است. این نودها تصمیم گیرنده در رابطه با اضافه شدن بلاک به بلاکچین هستند. لایه دوم در واقع همان نودهای نگهبان هستند و وظیفه تامین امنیت شبکه را بر عهده دارند.

شبکه بلاکچین تتا

مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال تتا

علت منحصر به فرد بودن شبکه تتا ویژگی های این شبکه است. در ادامه با این ویژگی ها آشنا خواهید شد:

  • سرعت بالای انتشار داده ها
  • بالا بودن قدرت مقیاس پذیری و پردازش خارج از زنجیره
  • مکانسیم اجماع BFT به کار رفته در این شبکه منجر به افزایش سرعت پردازش تراکنش ها و مقیاس پذیری شبکه شده است.

اهداف شبکه تتا چیست؟

  • حل کردن مشکلات شبکه تحویل محتوای حاضر یکی از اهداف مهم این شبکه به شمار می رود. توقف پخش، پرش از یک بخش و کیفیت کم فیلم از دیگر مشکلات موجود در این شبکه ها به شمار می رود.
  • یکی دیگر از اهداف این شبکه ارائه یک سرویس پخش فیلم با کیفیت خوب با هزینه نسبتا کمتر است. در حال حاضر هزینه های پخش محتوا بالاست. لذا تتا تصمیم به کاهش هزینه های پخش فیلم را دارد.
  • افزایش تمرکز زدایی و بهبود سیستم پاداش دهی توزیع شده نیز یکی دیگر از اهداف این شبکه به شمار می رود. در حال حاضر سرویس های ارائه شده به صورت متمرکز عمل می کنند و قادر نیستند پاداش های بالا به مشترکین خود ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن

کاربرد شبکه ارز دیجیتال تتا

  • یکی از کاربردهای ارز دیجیتال تتا این است که دارندگان این رمزارز در شبکه می توانند به عنوان تایید کننده تراکنش ها در شبکه فعالیت کنند.
  • ساخت بلوک جدید در شبکه
  • شرکت در نظرسنجی های مربوط به تغییرات شبکه
  • دریافت رمزارز تتا فیول به عنوان پاداش حضور فعال در شبکه
  • کیف پول های پشتیبان کننده از ارز دیجیتال تتا
  • دریافت ارز تتا فیول به عنوان پاداش توسط کاربران نود سوم یعنی Edge Nodes جهت اشتراک گذاری محتوای ویدیویی
  • استفاده از رمزارز تتا فیول جهت بارگذاری نهایی و اجرای برنامه های غیرمتمرکز در بستر بلاکچین تتا

به منظور ذخیره سازی ارز دیجیتال تتا نیاز به استفاده از کیف پول های دیجیتالی داریم که از این رمزارز پشتیبانی کنند. در حال حاضر تعداد زیادی کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه رمزارزها وجود دارند. برای ذخیره سازی این رمزارز می توانید از کیف پول های زیر استفاده کنید:

  • Theta Wallet
    یکی از انواع کیف پول های نرم افزاری که امکان ذخیره رمزارزهای تتا و تتافیول را برای کاربران فراهم می کند.
  • Theta Wallet
    این کیف پول در دسته کیف پول های تحت وب قرار دارد و قابل دسترسی برای مرورگرهای فایرفاکس، اپرا و کروم است.
  • Trust
    جزو کیف پول های نرم افزاری است که به عنوان یکی از پرکاربرد ترین کیف پول های حوزه رمزارزها شناخته شده است.
  • Ledger
    در دسته کیف پول های سخت افزاری قرار گرفته و جزو محبوب ترین آنها به شمار می رود. اگر به دنبال امنیت بالا در کیف پول های خود می گردید این کیف پول بهترین گزینه به شمار می رود.

کیف پول ارز دیجیتال تتا

خرید ارز Theta

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال تتا به عنوان رمزارز اصلی شبکه تتا به شمار می رود که قابل معامله به صورت آزاد در صرافی های بزرگ است. جفت های معاملاتی این رمزارز ارزهای فیات، استیبل کوین ها و دیگر ارزهای دیجیتال است.

بنابراین امکان خرید آسان این رمزارز وجود دارد. برای این کار می توان با استفاده از کارت بانکی، پول نقد و یا حتی پی پال استفاده نمود. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا اقدام به خرید ارز بیت کوین یا اتریوم از صرافی های معتبر ایرانی کنید.
  • رمزارز خریداری شده خود را به صرافی بین المللی معتبری که از ارز تتا پشتیبانی می کند انتقال دهید.
  • در آخر بیت کوین یا اتریوم خود را با توکن های تتا مبادله نمایید.

بیشتر بخوانید: ارز فیات چیست؟

آینده ارز دیجیتال تتا چگونه خواهد بود؟

اصلی ترین هدف از ایجاد این رمزارز دسترسی به ویدیوهای با کیفیت بیشتر، به وجود آوردن بستری برای توسعه DEEP ها، بهبود سیستم پاداش دهی، پخش مسابقات ورزش های الکترونیک یا ESPORT و... است. همچنین استفاده از این رمزارز دارای مزایای مختلفی است. بر این اساس و با توجه به آینده ویدیوهای آنلاین می توان پیش بینی کرد در آینده با رشد رمزارز تتا مواجه خواهیم شد.

جمع بندی

هدف اصلی بلاکچین تتا رفع مشکلات فعلی صنعت پخش فیلم است. این کار با به کار بردن پروتکل اجماع خاص شبکه انجام می گیرد. شبکه تتا به دلیل دارا بودن شبکه مش دارای امنیت بالایی است و این ویژگی آن منجر به بهبود کارکرد شبکه برای پخش فیلم خواهد شد. بلاکچین تتا دارای یک توکن کاربردی است و کاربرد آن ارائه پاداش به گره ها و تشویق کردن آنها برای به اشتراک گذاشتن پهنای باندشان است.