یکی از چندین سیستم معروف ارائه دهنده خدمات مالی آنلاین پرفکت مانی است. این سیستم به ما امکان این را می دهد که در سرتاسر جهان پول انتقال دهیم یا کالایی بخریم و فوری بهای آن را پرداخت کنیم. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره سیستم پرفکت مانی می توانید به مقاله «پرفکت مانی چیست» در لینک زیر مراجعه کنید. در ادامه با کوینی فا همراه باشید تا به آموزش تصویری احراز هویت پرفکت مانی بپردازیم.

 بیشتر بخوانید: پرفکت مانی چیست؟ 


تفاوت بین حساب احراز هویت شده با حساب احراز هویت نشده


آنگونه که تا اکنون متوجه شده اید افتتاح حساب در سیستم پرفکت مانی بسیار ساده و آسان است.

مانند اینکه بخواهید اطلاعات شخصی و آدرس ایمیل تان را در یک فرم پر کنید به همین راحتی! بعد از اینکه در پرفکت مانی حساب خود را افتتاح کردید یک کاربر فعال به شمار میایید و حتی بدون اینکه نیاز باشد احراز هویت انجام دهید شما نیز می توانید از خدمات پرفکت مانی بهره ببرید .

اصلی‌ترین تفاوت یک حساب کاربری احراز هویت شده در مقدار کارمزد هر تراکنش آن است.

همانگونه که در مقاله آموزش افتتاح حساب و خرید و فروش پرفکت مانی خوانده اید کاربری که احراز هویت نکرده است کارمزد هر تراکنش ۲ درصد و کاربری که احراز هویت کرده کارمزد تراکنش هایش نیم درصد است.

البته با احراز هویت کردن یکسری خدمات دیگر هم برای شما فعال می شود قابل توجه است که برای کاربران ایرانی چندان قابل استفاده نیست.

همان طور که گفتیم اگر مقدار تراکنش‌های شما بالاست می‌توانید در پرفکت مانی احراز هویت کنید تا از مقدار کارمزد خود بکاهید نحوه این کار را در مطالب بعدی دنبال کنید.


انواع حساب در پرفکت مانی


در سیستم پرفکت مانی ۲ نوع حساب وجود دارد که کاربران می‌توانند نسبت به نیاز خود یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند:

۱- حساب شخصی

۲- حساب کسب و کار(بیزینس)

همانگونه که از نام های آنها پیدا است حساب شخصی برای افراد حقیقی و حساب بیزینسی هم برای اشخاص حقوقی در نظر گرفته شده است. هر دو حساب نامبرده شده می توانند از امکانات و خدمات پرفکت مانی بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند. حساب های بیزینسی برای نهاد ها و شرکت ها و تجارت های آنلاین مناسب می باشند. کاربران این گونه حساب ها می توانند تحت نام یک شرکت و یا یک گروه کسب و کار خود را انجام دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های این حساب امکان انجام چندین پرداخت به صورت همزمان و ویژگی هایی از این قبیل می باشد.

کاربران پرفکت‌مانی با توجه به اینکه کدام نوع از حساب ها را افتتاح می کنند دارنده یکی از وضعیت های زیر هستند :

  • معمولی 
  • ویژه 
  • شراکتی 

هر کدام از وضعیت ها دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه توضیح خواهیم داد:

معمولی: کاربرانی که به تازگی حساب خود را افتتاح کردند در گروه کاربران معمولی قرار می‌گیرد و بدون هیچگونه محدودیتی می توانند از امکانات پرفکت‌مانی بهره ببرند .

ویژه: این وضعیت دارای یکسری مزیت های خاصی است به خصوص در مورد پشتیبانی از مشتریان. این وضعیت بعد از گذشتن یک سال از افتتاح حساب و زمانی که گردش مالی به مقدار مشخصی رسید به شخص اعطا می‌شود.  برای دریافت این وضعیت کاربر باید درخواستی مبنی بر ارتقای حساب ارائه دهد. کارمزد این نوع حساب هم مانند حساب معمولی می باشد.

شراکتی: سومین نوع از انواع حساب ها حساب شراکتی است که هرگز در اختیار افراد عادی قرار نمی گیرد. تنها نمایندگان سیستم‌های پرداخت حساب و صرافی ها می توانند این حساب را داشته باشند.

برای اعطای این وضعیت به حساب‌ها گروه اجرایی پرفکت مانی به صورت مستقیم تصمیم‌گیری می‌کنند. این حساب برای شرکت‌هایی که در زمینه تجارت دیجیتال فعالیت دارند بسیار سودمند است و به آنها کمک می‌کند که پرداخت های بین شرکتی را بهینه کنند. کمترین میزان کارمزد و داشتن سود سالیانه ۵ درصد برای کمترین موجودی ماهانه فقط مخصوص حساب های شرکتی می باشد به علاوه این ها حداکثر کارمزد آنها جهت هر انتقال بانکی ۲ درصد محاسبه می شود.


آموزش تصویری احراز هویت پرفکت مانی


مدارک مورد نیاز برای احراز  هویت در پرفکت مانی 

به منظور انجام احراز هویت در سایت پرفکت مانی به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • ۱ عکس گواهینامه یا کارت ملی یا پاسپورت
  • ۲ عکس قبض خدماتی که به نام کاربر است.

بعد از ورود به سایت پرفکت مانی (perfectmoney.is) و وارد شدن به حساب کاربری خود روی گزینه تنظیمات(Settings) کلیک کنید.

وریفای حساب پرفکت مانی

نکته: به دلیل اینکه نسخه فارسی پرفکت مانی با مشکلات زیادی مواجه شده است اگر برایتان زبان فارسی فعال شد آن را از گوشه بالا سمت راست در صفحه اصلی به زبان انگلیسی تغییر دهید.

در این صفحه شما می توانید اطلاعات پروفایل و حساب خود را ویرایش کنید. اطلاعات حساب خود را با دقت تمام وارد کنید و در قسمت آدرس، دقیقا آدرس روی قبض خدماتی خود را وارد کنید.

 توجه: اگر شما از کارت ملی یا گواهینامه خود برای تایید حساب استفاده کردید باید مشخصات کاربری خودتان را حتماً به زبان فارسی وارد کنید.

بعد از اینکه اطلاعات کاربری تان را تکمیل کردید برای تایید حساب در قسمت Account Verification روی Verification Managment کلیک کنید .(البته اخیرا سایت پرفکت مانی سخت گیری های زیادی روی تایید احراز هویت اعمال نموده و بهتر است تصاویر ارسالی شما به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشد. )

وریفای پرفکت مانی

برای تایید حساب کاربری باید فرایند تایید سه مرحله را به درستی انجام دهید.

مرحله اول: تایید و تصدیق نام

در ابتدا باید نامتان تایید شود. برای تایید باید یک فایل اسکن شده از گواهی نامه یا پاسپورت خودتان را در محلی که مشخص شده آپلود کنید. حتی به جای اسکن می‌توانید با موبایل خودتان عکس بگیرید. تصویر مورد نظر حتما باید پس زمینه سفید داشته باشد و فرمتش هم jpg باشد. بعد از مدت زمانی سیستم پرفکت‌مانی اسناد ارسالی شما را با نام ثبت نامی شما مقایسه کرده و در صورت انطباق اطلاعات حساب شما را تایید می کند.

 توجه: غالباً پرفکت مانی مدارک ارسالی را عیناً تطابق داده و تایید می کند ولی بعضی اوقات از شما می خواهد که ترجمه آن را ارسال کنید. ابتدا شما نسخه فارسی را ارسال کرده بعد از درخواست آنان می توانید با نرم افزار فتوشاپ نسخه ترجمه شده مدارک خود را برای پرفکت مانی ارسال کنید.

اگر به طور اتفاقی نام شما با نام وارد شده در فرم پرفکت مانی تطابق ندارد می توانید قبل از انجام مراحل احراز هویت آن را در قسمت ویرایش اطلاعات تغییر دهید و تصحیح کنید.

زمان تعیین شده برای اعتبار سنجی و تایید هویت شما ۳ تا ۵ روز به طول می‌انجامد طولانی شدن این زمان به این علت است که فرایند کنترل و اعتبار سنجی داده ها به صورت دستی صورت می‌گیرد.

احراز هویت پرفکت مانی

مرحله دوم : تایید آدرس

در این مرحله شما باید آدرسی را که قبلاً برای افتتاح حساب خود وارد کردید در این قسمت وارد کرده و تایید کنید. برای تایید آن باید یک قبض خدماتی که به نام خودتان است را اسکن نموده و در محل مورد نظر درج کنید.

قبوض خدماتی شامل آب، برق، گاز و تلفن هستند. قابل توجه است که نباید زمان زیادی از صدور قبض نگذشته باشد و آدرس روی آن باید عیناً شبیه آدرس وارد شده در قسمت افتتاح حساب باشد.

اگر قبضی به نامتان صادر نمی شود می توانید از قبض تلفن همراه تان استفاده کنید. یکی از روش هایی که می توان هزینه ترجمه اطلاعات را دور زد این است که یک قبض خام دانلود کرده و اطلاعات آنها را تغییر دهید. لازم به ذکر است که اگر تیم پرفکت مانی به مدارک جعلی شما پی ببرد حساب شما را را مسدود می کند.

مرحله سوم: تایید شماره تلفن

آخرین مرحله از احراز هویت در پرفکت مانی، تایید شماره تلفن است. برای تایید شدن شماره تلفن از طرف شرکت پرفکت مانی با شما تماس گرفته می شود. اپراتور خودکار به شما یک کد می‌دهد آن کد را در جایی یادداشت کنید و در قسمت تایید شماره تلفن کد را وارد کنید. اگر کدی که وارد کرده اید صحیح باشد وضعیت شماره تلفن شما به Verified تغییر می کند.

نکته: اگر در انجام مراحل احراز هویت به مشکل برخوردید و احراز هویت شما رد شد احتمالاً بخشی از مدارکی که ارسال کردید ناقص یا اشتباه است. لازم است آنها را تصحیح کرده و مجددا ارسال کنید.

همانطور که مطالعه کردید در این مطلب به آموزش مراحل احراز هویت در سایت پرفکت مانی پرداختیم. انجام این مراحل آسان بوده و در چند دقیقه امکان پذیر است. در صورتی که مراحل را به درستی طی کنید و اطلاعات شما تایید گردد حساب پرفکت مانی شما وریفای شده و می توانید از خدمات این سایت بهره مند گردید.

نکته: خرید ووچر پرفکت مانی بدون نیاز به احراز هویت از این سایت امکان پذیر است. 

علاوه بر این به منظور سهولت استفاده از خدمات پرفکت مانی می توانید به سایت ها و نمایندگی های رسمی پرفکت مانی در ایران مراجعه نمایید. کوینی فا از جمله نمایندگی های قدیمی و رسمی پرفکت مانی به شمار رفته و با کمترین میزان کارمزد ارائه دهنده خدمات به کاربران است.