یکی از چیزهایی که از گذشته تا کنون در زندگی افراد همیشه جایگاه مهمی داشته و تاثیرگذار بوده است صنعت بازی و سرگرمی است. در گذشته این صنعت با هدف گذراندن اوقات فراغت مورد استفاده قرار می گرفت. اما در عصر کنونی تبدیل به یک صنعت وسیع و گسترده برای کسب درآمد شده است. توکن های غیرمثلی یا NFT همزمان با پیشرفت فناوری بلاک چین روی کارآمدند و تبدیل به یک گزینه مناسب برای استفاده در بازی ها شدند. پس از مدتی با پیدایش جهان دیجیتال متاورس و روی کار آمدن بازی های بلاک چینی بازی ها با شعار "بازی کن جایزه بگیر" نقش مهمی در جذب هر چه بیشتر مخاطبین ایفا کردند.

یکی دیگر از پلتفرم های ساخت بازی های بلاک چینی گالا گیمز نام دارد. ارز بومی این پلتفرم را گالا (GALA) می نامند. اصلی ترین هدف از ایجاد این بازی امکان کنترل و مدیریت بازی توسط خود بازیکنان است. بر این اساس گالا گیمز با به کارگیری فناوری بلاک چین و در اختیار قرار دادن دارایی و مدیریت سرمایه به کاربران قصد دارد بازی ها را با تفکر خلاقانه و خلاقیت پیوند دهد. صنعت گیمیفای در واقع ترکیب دو واژه گیمینگ(Gaming) و دیفای(DeFi) است. این صنعت در حال حاضر بخش اعظمی از دنیای بلاک چین را به خود اختصاص داده است.

توکن گالا چیست؟

این توکن در آغاز به کار خود روی شبکه اتریوم و با استاندارد ERC-20 ایجاد شد. این توکن دارای محدودیت عرضه به تعداد 35 میلیارد است.

ارز دیجیتال گالا چیست؟

معرفی بنیانگذاران گالا گیمز

پروژه گالا گیمز در جولای سال 2019 ابداع شد. موسس و بنیانگذار پروژه گالا گیمز و ارز دیجیتال GALA اریک شایرمایر(Eric Schiermeyer) نام دارد. علاوه بر این شرکت آمریکایی بازی های موبایل زینگا(Zynga) نیز توسط این شخص تاسیس شده است. پلتفرم گالا گیمز تصمیم دارد با استفاده از فناوری بلاکچین بازی ها را واقعیت پذیرتر کند. به این صورت که بازیکنان به عنوان مالکین آواتارهای موجود در بازی بوده و بتوانند آنها را خرید و فروش کنند.

از جمله محصولات کمپانی زینگا در زمان مدیریت اریک شایرمایر می توان بازی های کاربرپسندی چون پوکر(Poker)، مافیا(Mafia Wars) و فارم ویل(Farmville) را نام برد. کمپانی گالا گیمز از تعداد 60 نفر تشکیل شده است. هدف اصلی از راه اندازی گالاگیمز توسط شایرمایر ایجاد یک شبکه بازی مبتنی بر بلاک چین به گونه ای که کاربران مسئولیت بیشتری در بازی در اختیار داشته باشند.

ارز دیجیتال gala

ارز دیجیتال GALA چگونه کار می کند؟

بازی گالاگیمز یک پلتفرم غیرمتمرکز مشابه بازی استیم گیم استور(Steam Game Store) و پلتفرم بازی های ویدیویی GOC است. این پلتفرم ها ارائه دهنده طیف گسترده و متنوعی از بازی ها هستند. اما برخلاف پلتفرم های استیم گیم استور و GOC ،تمام بازی های گالا گیمز رایگان بوده و امکان دسترسی به این بازی ها روی بلاک چین از طریق یک برنامه غیرمتمرکز (Dapp) وجود دارد.

لیست بازی های اجرا شده روی پلتفرم گالا گیمز عبارتند از:

  • اسپایدر تنک
  • میراندوس
  • تاون استار
  • فورتفاید
  • Echoes of Empire

ویژگی های پلتفرم گالا گیمز

پلتفرم گالا گیمز در میان بازی های مبتنی بر بلاک چین به دلیل دارا بودن یک سری ویژگی های انحصاری جایگاه خاصی را از آن خود کرده است. در ادامه بعضی از این ویژگی ها را برای شما بازگو می کنیم.

  • تنوع بازی ها
  • جامعه بزرگ
  • انتقال به شبکه بایننس اسمارت چین
  • نودهای مبتنی بر جامعه
  • فروش درون برنامه ای

ارز دیجیتال گالا

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال گالا

امکان استفاده از تمامی کیف پول های پشتیبان کننده از شبکه بلاک چین اتریوم برای ذخیره ، نگهداری و انجام معاملات رمزارز گالا فراهم شده است. زیرا توکن گالا روی شبکه بلاک چین اتریوم و بایننس اسمارت چین اجرا می شود. از جمله کیف پول های نرم افزاری می توان اتمیک والت و تراست والت و کیف پول های سخت افزاری نظیر ترزور، لجر نانو را نام برد.

علاوه بر این امکان ذخیره این ارز دیجیتال در کیف پول صرافی اکسکوینو نیز وجود دارد. کیف پول اکسکوینو جزو بهترین و امن ترین کیف پول ها به شمار می رود و کار با آن بسیار راحت است. امکان ذخیره و یا تبدیل رمزارزهای مختلف از جمله بایننس کوین روی این کیف پول فراهم شده است.

به منظور استفاده از این کیف پول می توان نسخه اندرویدی آن را از گوگل پلی دانلود و نصب نمود. پس از اینکه احراز هویت در این والت را انجام دادید می توانید اقدام به انجام معامله و تراکنش های دلخواهتان کنید.

لیست صرافی های پشتیبان کننده ارز گالا

بهترین صرافی هایی که هم اکنون امکان خرید ارز گالا را برای کاربران فراهم می کنند در زیر لیست شده اند:

  • Huobi Global
  • OKEx
  • Mandala Exchange
  • Bitget
  • Binance

پیش بینی آینده ارز دیجیتال گالا

به محض اینکه ارز دیجیتال گالا در صرافی مشهور و معتبر بایننس لیست شد بیشترین جهش قیمتی خود را ثبت نمود. پس از این اتفاق میزان معاملات این ارز دیجیتال از 4 میلیون دلار در روز به 500 میلیون دلار رسید. پس از افزایش قیمت ناگهانی ارز دیجیتال گالا بسیاری از افراد تصمیم گرفتند این توکن را خریداری کرده و به عنوان دارایی های درون بازی از آن استفاده کنند.

تعداد طرفداران این بازی به دلیل شباهت بسیار زیادی که با بازی های محبوب و سرشناس دیگر داشته افزایش پیدا کرده است. به عنوان نمونه بازی Echoes of Empire بسیار شبیه به بازی استار اطلس بوده و بازی Town Star نیز شبیه به بازی محبوب و پر طرفدار My Neighbor Alice طراحی شده است.

همچنین از آنجا که پلتفرم گالا در حال حاضر به دنبال توسعه یک بلاک چین با سرعت بالا و با هدف کم کردن میزان کارمزد تراکنش هاست و از ده ها هزار کاربر پشتیبانی می کند پتانسیل لازم برای رشد بالا را داراست. به صورت روزانه تعداد 17 میلیون واحد گالای جدید به بازار وارد می شود اما تنها 14 درصد از توکن های آن در گردش هستند.

بر اساس اطلاعات گفته شده پیش بینی می شود ارز دیجیتال گالا همچنان پتانسیل زیادی برای رشد دارد.

ارز دیجیتال گالا

نتیجه گیری

اصلی ترین هدف پلتفرم گالا گیمز دادن مالکیت حقیقی دارایی های دیجیتال درون بازی به گیمیرها به کمک قدرت فناوری بلاک چین است. بازیکنان در گالا گیمز می توانند از طریق توکن های NFT بازی خود را کنترل کنند. امکان کسب درآمد با استفاده از بازی های گالا گیمز برای کاربران فراهم شده است. کاربران می توانند آیتم های درون بازی را خریداری کرده و مالک حقیقی آنها باشند. اکوسیستم گالا گیمز تصمیم دارد یک فروشگاه بزرگ از بازی های رایگان و مبتنی بر شبکه بلاک چین ایجاد کند و افراد را در برخی تصمیمات حاکمیتی پلتفرم سهیم کند.