ارز دیجیتال ریپل

ارز دیجیتال XRP یکی از انواع ارز های دیجیتال می باشد که امروزه به دلیل شهرت بسیار زیاد بازار ارز های دیجیتال دارای محبوبیت و شهرت بسیار زیادی شده است.

ارز دیجیتال XRP توسط شرکتی به نام ریپل تولید شده است. بسیاری از افراد ریپل را به عنوان ارز دیجیتال می ‌شناسند اما این موضوع یک اشتباه است و ارز دیجیتال این شرکت XRP نام دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی ارز دیجیتال XRP بپردازیم.

درباره ارز دیجیتال XRP

طبق گفته های سازندگان ارز دیجیتال XRP این ارز دیجیتال برای این منظور ساخته شده است تا بتواند فرآیند های بانکی را که سرعت بسیار پایینی دارند و همچنین گاهی اوقات از امنیت پایینی برخوردار می باشند را با سرعت و امنیت بالایی انجام دهد.

این ارز دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم بر روی فناوری بلاک چین پایه‌ گذاری شده است، اما با این ارز های دیجیتال دارای تفاوت هایی می باشد، به عنوان مثال سرعت و همچنین هزینه ‌های مربوط به شبکه ارز دیجیتال XRP نسبت به بیت کوین و اتریوم بسیارعالی تر می باشد، به گونه ای که XRP در یک دقیقه می ‌تواند چندین هزار تراکنش را انجام دهد و همچنین برای انجام تراکنش ها هزینه بسیار پایینی را دریافت می کند.

شرکت ریپل یک پلتفرم را طراحی کرده است که نام آن ریپلنت می باشد و به کاربران این اجازه را می دهد که بتوانند ارز های دیجیتال مخصوص به خود را با استفاده از این پلتفرم ایجاد کنند و آن را در اختیار عموم قرار دهند.

اگر بخواهیم به طور کلی تر درمورد اهداف ساخت ارز دیجیتال XRP صحبت کنیم باید بگوییم که این ارز دیجیتال به این دلیل ساخته شده است که بتواند به طور کامل واسطه‌ ها را از بین ببرد و این امکان را به وجود آورد که اشخاص به صورت فرد به فرد ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کنند و یا به صورت فرد به فرد و بدون واسطه بتوانند سرمایه‌ های خود را انتقال دهند.

 بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال اتر 

بررسی مزایای ارز دیجیتال XRP

ارز دیجیتال XRP از مزایای بسیار زیادی برخوردار می باشد که این مزایا باعث شدند تا بسیاری از فرآیند ها توسط شبکه این ارز دیجیتال راحت تر و سریع تر انجام شود. در ادامه برخی از مهم ‌ترین ارز های دیجیتال را برای شما لیست کرده ایم:

  • سرعت بسیار بالا در انجام تراکنش ها یکی از مهم ترین مزایای ارز دیجیتال XRP می باشد که بسیاری از ارز های برتر مانند بیت کوین و اتریوم از این مزیت برخوردار نیستند.
  • یکی دیگر از مزایای ارز دیجیتال XRP این موضوع می باشد که توکن های این ارز دیجیتال به صورت کامل غیر قابل جعل می باشند و هیچ فردی نمی تواند آنها را جعل کند.
  • اگر این ارز دیجیتال بتواند برنامه های خود را به صورت کامل انجام دهد در آینده می تواند این مزیت را به وجود آورد که افراد بتوانند با سرعت بسیار زیادی وام بدهند یا وام بگیرند.
  • یکی دیگر از مزایای ارز دیجیتال XRP این موضوع می باشد که این ارز دیجیتال توانسته بسیاری از شبکه های پرداخت را به راحتی به یکدیگر متصل کند.

بررسی معایب ارز دیجیتال XRP

  • از مهمترین معایب این ارز دیجیتال متن باز بودن آن می باشد و این موضوع باعث می ‌شود تا افراد هکر بتوانند با سوء استفاده از کد های موجود در پروژه این ارز دیجیتال از این شبکه سود جویی کنند.
  • یکی دیگر از معایب این ارز دیجیتال می باشد که آزمایشگاه مربوط به این ارز دیجیتال تقریباً چیزی در حدود نصف تعداد سکه های این ارز دیجیتال را در اختیار گرفته است تا بتواند از ارزش آن استفاده کند.

چگونگی خرید ارز دیجیتال XRP

شما برای خرید ارز دیجیتال XRP می توانید از صرافی های قدرتمندی مانند بایننس و کوکوین استفاده نمایید.

بدین منظور شما باید ابتدا در صرافی مورد نظر حساب کاربری بسازید و پس از ساخت حساب کاربری باید حساب خود را در آن احراز کنید و پس از انجام این مراحل می توانید با استفاده از ارزهای فیات یا همان ارز های فیزیکی مانند دلار حساب خود را شارژ کنید.

پس از این که حساب خود را شارژ کردید می توانید به خرید ارز دیجیتال XRP بپردازید.

بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال کاردانو

نحوه نگهداری از ارز دیجیتال XRP

شما برای نگهداری از ارز دیجیتال XRP می توانید از چند نوع کیف پول استفاده نمایید.

در میان کیف پول های سخت افزاری پیشنهاد می شود که کیف پول لجر را استفاده کنید زیرا هم از تعداد ارز ‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند و هم امنیت بسیار بالایی دارد.

همچنین اگر شما می خواهید هزینه بسیار زیاد نکنید می توانید از کیف پول های نرم افزاری استفاده نمایید.

در میان تعداد بسیار زیادی از کیف پول های نرم افزاری ما به شما کیف پول تراست ولت را پیشنهاد می کنیم زیرا این کیف پول علاوه بر رابط کاربری بسیار ساده ای که دارد، از امنیت و همچنین سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد و علاوه بر آن توسط بسیاری از افراد سرشناس در حوزه ارز های دیجیتال تایید شده است.

در پایان به عنوان جمع بندی باید بگوییم که ارز دیجیتال XRP توسط شرکتی با نام ریپل تولید شده است که هدف از ساخت این ارز دیجیتال از بین بردن رابطه ها و همچنین سرعت بخشیدن به فعالیت های مالی می باشد.

این ارز دیجیتال دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و همچنین معایب بسیار کمی نیز دارد.

اگر شما قصد خرید و نگهداری ارز دیجیتال XRP را دارید باید به شما بگوییم که شما می‌توانید از صرافی ‌های مطمئن مانند بایننس و کوکوین این ارز دیجیتال را خریداری کنید و برای نگهداری آن می توانید از کیف پول هایی مانند تراست ولت استفاده کنید.