ارز دیجیتال تتر به دلیل ماهیت استیبل کوین بودن خود بسیار مورد توجه کاربران به ویژه کاربران ایرانی قرار گرفته است. در بسیاری از آموزشگاه های حوزه کریپتو اصول سرمایه گذاری با استفاده از رمزارز تتر صورت می گیرد. دلیل آن پایین بودن قیمت و کمترین میزان نوسان قیمت آن نسبت به دیگر رمزارزها است. افراد فعال در این حوزه بر این باورند کلید اصلی موفقیت رمزارزهای بزرگ در دست رمزارز تتر است. در ادامه می خواهیم بدانیم سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر چگونه است. پس ما را تا انتهای این مطلب دنبال کنید.

قبل از هر چیز به توضیح مختصری در مورد رمزارز تتر می پردازیم.

بیشتر بخوانید: استیبل کوین ها در معاملات ارز دیجیتال چه کاربردی دارند؟

تتر چیست؟

USDT به عنوان محبوب ترین توکن تتر دارای پشتوانه دلار آمریکا است. به این مفهوم که قیمت آن همواره یک دلار است و یک ارز دیجیتال پایدار به شمار می رود که نوسان قیمت چندانی ندارد. در واقع نوسان قیمت آن نهایتا در حد چند سنت می باشد. USDT بیشترین میزان کاربرد را در میان توکن های تتر دارد. در واقع USDT همان دلار دیجیتالی است که امکان انجام مبادلات بین المللی را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کند.

دو توکن دیگر توسط شرکت آیفینکس ارائه شده است که هر کدام پشتوانه خاص خود را دارند. توکن EURT بر پایه ارز یورو است و قیمتی معادل یک یورو دارد. توکن Tether Gold از دیگر توکن های ارائه شده توسط این شرکت است که با نماد اختصاری XAUT نمایش داده می شود. پشتوانه این توکن طلا ایت. بنابراین با افزایش و کاهش قیمت طلا قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد.

این دو توکن در مقایسه با USDT کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال با تتر کار خود را شروع می کنند. علاوه بر تتر برخی دیگر از ارزهای استیبل کوین در بازار رمزارزها دارای پشتوانه دلار آمریکا هستند. اما محبوب ترین و قدرتمندترین آنها USDT است که بالاترین حجم معاملات را داراست. معامله گران به دو دلیل اصلی از USDT استفاده می کنند. مورد اول در امان ماندن از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال است و مورد دوم استفاده از یک مکانیزم ساده انتقال پول به صرافی ها و کیف پول های دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی ارز دیجیتال تتر

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر

حفاظت از سقوط ناگهانی ارزش دارایی های دیجیتال از مهم ترین کاربردهای USDT به شمار می رود.

برای درک بهتر این موضوع در نظر بگیرید یک بیت کوین با قیمتی معادل 10000 دلار خریداری کرده اید. پس از آن سریعا آن را به تتر تبدیل می کنید. در مدت زمان کوتاهی پس از خرید بیت کوین قیمت بیت کوین کاهش یافته و به 8000 دلار می رسد. در واقع شما با انجام این کار از ارزش دارایی خود محافظت کردید و سرمایه شما همچنان 10000 دلار است. دلیل آن این است که USDT نوسان قیمت ندارد. در این زمان شما می توانید مجددا تتر خود را به بیت کوین تبدیل کرده و میزان بیت کوین بیشتری خریداری نمایید. این اتفاق منجر می شود شما دوباره سود کسب کنید. به همین دلیل است که استفاده از تتر برای همه معامله گران حرفه ای در بازار رمزارزها اهمیت ویژه ای دارد.

قابلیت نگهداری تتر روی کیف پول های دیجیتالی که روی موبایل نصب شده اند یا تحت وب هستند و یا کیف پول های موجود در صرافی ها از مهم ترین مزیت های رمزارز تتر محسوب می شود. همچنین سرعت انتقال تتر بسیار بالاست. تمامی این ویژگی ها منجر به افزایش اهمیت آن در میان معامله گران شده است.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتالخرید تتر چگونه است؟

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد به دو روش می توان اقدام به خرید تتر کرد. اما بهترین روش برای خرید این رمزارز خرید مستقیم تتر است. زیرا در روش تبدیل ارزها به یکدیگر نیاز به پرداخت کارمزد خواهید داشت. تقریبا کلیه صرافی های ارز دیجیتال از تتر پشتیبانی می کنند. در واقع این ارز یک منبع مهم برای ایجاد نقدینگی در این صرافی ها محسوب می شود. کاربران ایرانی بهتر است از طریق صرافی های داخلی معتبر اقدام به خرید تتر کنند. خرید از این صرافی ها نیاز به ثبت نام و احراز هویت دارد. با استفاده از این صرافی ها می توانید بدون نیاز به واسطه به صورت مستقیم از طریق کارت بانکی خود اقدام به خرید تتر کنید.

اما کاربران حرفه ای معمولا از روش دوم برای خرید تتر استفاده می کنند. انتخاب این روش مناسب افرادی است که از نوسانات بازار با خبر هستند و می دانند چه زمانی تبدیل یک رمزارز به دیگری بهترین زمان است تا دچار ضرر نشوند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر چگونه کار می کند و کاربرد آن چیست؟

سرمایه گذاری بر روی تترسرمایه گذاری در تتر

تتر منجر به سهولت فرآیند معاوضه و تبدیل رمزارزهای مختلف به یکدیگر شده است. تبدیل ارزهای دیجیتال به ارزهای فیات (پول نقد) نیازمند زمان زیادی است و چندین روز طول می کشد. علاوه بر این انجام این کار با کارمزد همراه است. این در حالی است که عمل نقل و انتقالات و تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر با تتر کارمزد کمتری در بر دارد و بسیار سریعتر است. یکی از مهم ترین کاربردهای تتر حفظ ارزش دارایی دیجیتال خود در برابر نوسانات شدید بازار است. در امان ماندن از ریسک نوسانات شدید از طریق تبدیل سرمایه به تتر امکان پذیر است.

تمامی این دلایل باعث می شود سرمایه گذاری روی تتر مقرون به صرفه به نظر برسد. تتر به دلیل ثبات قیمت خود نمی تواند به تنهایی سودآور باشد. اما برخی از صرافی ها، پلتفرم های وام دهی و کیف پول های دیجیتال در ازای سپرده گذاری روی تتر به شما بهره بالایی پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های تتر کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟

ارز دیجیتال تتر منجر به سهولت در انجام معاملات ارزهای دیجیتال می شود. در واقع رمزارز تتر یک نوع نقدینگی برای صرافی های ارز دیجیتال است. معامله گران می توانند با استفاده از آن تا حد زیادی از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند. کاربران با خرید تتر در واقع روی دلار سرمایه گذاری می کنند. قیمت دلار در ایران دائما در حال تغییر و نوسان است و همیشه یک روند صعودی داشته است. با توجه به اینکه این ارز قیمت ثابتی دارد در نتیجه سرمایه گذارن نمی توانند از آن انتظار دریافت سود داشته باشند. با خرید تتر  و نگهداری آن گویا شما دلار پس انداز کرده اید. از پس انداز نمی توان انتظار کسب سود داشت.

البته با توجه به اینکه در ایران قیمت دلار دچار نوسان است و یک قیمت ثابت نیست موضوع متفاوت خواهد بود. زیرا قیمت رمز ارز تتر تحت تاثیر نوسانات دلار تغییر می کند. بنابراین اگر قصد دارید روی تتر سرمایه گذاری کنید لازم است ریسک سرمایه گذاری در آن را نیز بپذیرید.   اما برای کسب سود خوب از این رمزارز لازم است به کمک ابزارهای تحلیلی وضعیت بازار را مورد ارزیابی قرار دهید. رایج ترین روش های تحلیل در این بازار استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هستند. در دنیای امروز افراد زیادی در کل جهان با خرید ارز دیجیتال تتر روی آن سرمایه گذاری می کنند. اما هدف اصلی این ارز دیجیتال با توجه به ثبات قیمت آن، سرمایه گذاری و کسب سود نبوده است. بلکه هدف آن جلوگیری از ضرر و زیان و حفظ دارایی های دیجیتال سرمایه گذاران است.