احتمالا اصطلاح هولد یا هودل در دنیای کریپتوکارنسی بارها به گوشتان خورده باشد. در معاملات ارزهای دیجیتال به منظور نگهداری یک رمزارز برای مدت زمان طولانی از اصطلاح هودل استفاده می کنند. هودل در واقع همان HOLD بوده که بر اساس یک رویداد حروف آن جا به جا شده است. در ادامه این مطلب خواهید دانست هولد در بازار ارز دیجیتال چیست و بهترین رمز ارز برای هولد کدام است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

هولد یا هودل HODL چیست؟

اصطلاحی که ممکن است بارها در دنیای ارز دیجیتال با آن برخورد کنید هولد است. اگر کسی به شما گفته فلان ارزی را هودل کن به این مفهوم است که ارز دیجیتال مورد نظر را برای مدت طولانی نگهداری کنید. یعنی مقداری از رمزارز را با قیمت کم خریداری کرده و پس از گذشت مدت زمان طولانی آن را با قیمت بالا بفروشیم.

هودل در بازار ارزهای دیجیتالاما چرا به هولد، هودل می گویند. داستان از زمانی آغاز شد که یکی از کاربران در انجمن Bitcointalk در پیامی طولانی نوشت من در حال هودل کردن هستم و به تریدرها یادآور شد سود تریدینگ در هولدینگ یا نگهداری بلند مدت است و نباید درگیر نوسانات کوچک شد.
بعد از این اتفاق و انتشار این پیام عجیب و غریب اصطلاح هودل HODL همه گیر شد و بر سر زبان ها افتاد. بسیاری از تریدرها از این اصطلاح به جای هولد استفاده می کنند. به کسانی که ارزهای دیجیتال را برای مدت زمان طولانی نگهداری می کنند هولدر HOLDER می گویند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال بیت کوین

روش هولد ارز دیجیتال

روش هولد یا هودل کردن بسیار کار آسانی است:
تنها کاری که لازم است برای هولد کردن انجام دهید این است که ارز دیجیتال را در زمانی که کمترین قیمت را دارد خریداری کرده و در کیف پول خود هودل کنید.
به عنوان مثال اگر در سال 2017 با مبلغ یک میلیون تومان بیت کوین خریداری می کرید در سال 2021 چه میزان سود کسب می کردید؟
در سال 2017 هر واحد بیت کوین معادل حدود 911 دلار بود اکنون هر واحد آن معادل 60 هزار و 570 دلار شده است. این میزان تفاوت قیمت تنها برای 3 سال اتفاق افتاده است. این نشان می دهد هولد کردن ارز دیجیتالی مثل بیت کوین یک سرمایه گذاری ایمن و در عین حال سودآور به حساب می آید که به تبع آن شخص هولد بدون نیاز به تحلیل مداوم بازار فقط با خرید یک ارز دیجیتال در پایین ترین قیمت و نگهداری آن برای مدت طولانی سود زیادی کسب می کند.

بیشتر بخوانید: ارز فیات چیست؟

هودل ارز دیجیتال

سوالات رایج درمورد هولد(HODL)

  • HODL چیست؟
    HODL مخفف عبارت "hold on for dear life" است و یک اصطلاح محبوب در بین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به مفهوم استراتژی خرید و نگهداری است.
  • بهترین ارز دیجیتال برای هولد کدام است؟
    بیت کوین و اتریوم
  • آیا هودل استراتژی خوبی است؟
    در واقع هودل ثابت کرده است که یکی از سودآوردترین استراتژی های سرمایه گذاری است که می تواند به کاربران بیت کوین ارائه دهد.
  • آیا باید بیت کوین را هولد کنم؟
    کارشناسان توصیه می کنند که سرمایه گذاری های ارز دیجیتال خود را کمتر از 5 درصد از سبد خود نگه دارید. بنابراین اگر این کار را انجام دادید در مورد نوسانات استرس نداشته باشید زیرا نوسانات همچنان ادامه خواهد داشت.
  •  چگونه از هودل در ارز دیجیتال استفاده کنیم؟
    بیت کوین یکی از بی ثبات ترین دارایی های ارز دیجیتال در جهان است و آلت کوین ها حتی از بیت کوین فراتر هستند. یک کیف پول سخت افزاری تهیه کنید. بلند مدت فکر کنید. معامله روزانه نکنید.
  • چرا هولد کردن بیت کوین و اتریوم بهتر است؟
    به این خاطر که بسیاری از آلت کوین هایی که هم اکنون به عنوان رمزارز معتبر و معروف می شناسید در سال های آینده ارزش خود را از دست می دهند و آلت کوین های جدیدتری به وجود می آیند.
  •  چگونه ارز دیجیتال هولد کنیم؟
    کافیست مقداری ارز بیت کوین یا اتریوم خریداری کنید و آن را روی کیف پول سخت افزاری خود نگهداری کنید.
  •  در هولد و ترید کدام روش دارای ریسک بیشتری است؟
    ترید به معنای انجام معاملات کوتاه مدت است. با توجه به اینکه در ترید نیاز یه تحلیل روند بازار، دانش و تخصص و صرف زمان کافی داریم این روش در مقایسه با هولد دارای ریسک بیشتری است.
  •  منظور از هولدر در ارز دیجیتال چیست؟
    هولدرها، سرمایه گذاران رمزنگاری هستند که بدون توجه به قیمت، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده و نگهداری می کنند.
  •  مزایای هولد کردن چیست؟
    از آنجا که در روش هولد ارز دیجیتال مجبور به تحلیل پیچیده بازار نیستید مزیت اصلی آن سهولت هولد کردن می باشد. مزیت مهم دیگر هولد کردن عدم نیاز به سرمایه گذاری اولیه زیاد است. در واقع شما می توانید ارز رمزنگاری شده را به میزانی که توانایی آن را دارید خریداری کنید.
  •  معایب هولد کردن چیست؟
    از دست دادن فرصت های کسب درآمد در طول مدت هولد کردن از معایب هولد کردن به شمار می رود. عدم تجزیه و تحلیل کامل بازار از دیگر نقاط ضعف هولد کردن به شمار می رود. برای جلوگیری از سقوط قیمت ها تا حدی که به سطح اولیه خود نرسد لازم است هربار اخبار مربوط به حوزه رمزنگاری را دنبال کنید.
  • بهترین زمان برای هولد کردن چه زمانی است؟
    خرید رمزارز مورد نظر در پایین ترین قیمت بهترین زمان برای هولد کردن محسوب می شود.
  •  هولد کردن ارز دیجیتال مناسب چه کسانی است؟
    کسانی که مبالغ و سرمایه های زیادی در اختیار دارند و برای خریدهای بزرگ مشکل مالی ندارند. همچنین افرادی که به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه ای ندارند و هدف آنها فقط کسب سود از این بازار است می توانند از روش هلدینگ استفاده کنند. بنابراین در بازار ارزهای دیجیتال کسانی که صبر لازم برای انجام خرید و فروش های مداوم را مشابه تریدرها ندارند، هولدرهای ارز دیجیتال نامیده می شوند.
  •  بهترین کیف پول برای هولد کردن کدام است؟
    بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای هولد کردن کیف پول های سخت افزاری است. علت آن این است که کیف پول های سرد سخت افزاری دارای امنیت بسیار بالایی هستند.
  • چگونه یک هولدر ارزهای دیجیتال شویم؟
    شناخت کافی از هولد کردن ارز دیجیتال
    آشنایی کامل با اعضای تیم توسعه دهنده ارز
    تعیین هدف هولد کردن
    بررسی و تحقیق حجم بازار و قیمت ارزها
    کنترل ریسک برای خرید ارزهای دیجیتال

هولد ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: آشنایی با اصطلاحات و زبان تخصصی ارزهای دیجیتال

هودل یا همان هولد در واقع یک استراتژی نگهداری بلند مدت سرمایه بدون توجه به نوسانات کوتاه مدت قیمت است که در نهایت می تواند منجر به افزایش سرمایه ارز دیجیتال شما شود. در واقع هولد کردن یک روش برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار پرنوسان است. بنابراین استراتژی هولدینگ به منظور کسب امنیت بیشتر در سرمایه گذاری بهتر است.