همانطور که قبلا هم گفتیم ارز دیجیتال تتر یکی از محبوب ترین استیبل کوین های بلاک چینی است. این ارز همیشه دارای ارزش ثابتی معادل یک دلار دارد. این ارز با نماد اختصاری usdt نمایش داده می شود. می خواهیم بدانیم آیا ارز دیجیتال تتر امن است؟ برای پاسخ به این لازم است با ماهیت تتر، ویژگی های ارز دیجیتال تتر و مزایای این استیبل کوین در دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شویم. بنابراین تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

ماهیت تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT نمایش داده می شود. این ارز یک استیبل کوین با پشتوانه ثابت یک دلاری است. بنابراین امنیت تتر احراز شده است. در واقع تتر به دلیل ثابت بودن ارزش خود هم ارز با دلار است. به طور کلی هدف اصلی از ایجاد تتر سهولت در انجام مبادلات بود. دلیل آن این است که نوسانات بازار ارزهای دیجیتال روی تتر اثری ندارد و توانایی حفظ ارزش را دارد. حال بر اساس ماهیت تتر می توانیم به دلیل ارائه آن پی ببریم. پروژه تتر در سال 2015 ارائه شد. شرکت تتر در سال بعد این ارز را به صورت عمومی عرضه کرد. این شرکت دو توکن به نام های USDT و EURT را وارد بازار ارزهای دیجیتال نمود.

آیا ارز دیجیتال تتر امن است

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی ارز دیجیتال تتر

مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال USDT

  • شفافیت مالی
    امکان مشاهده زنده اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر وجود دارد.
  • دارای پشتوانه بودن
    این ارز بر اساس ادعای شرکت سازنده خود توسط ارزهای فیات پشتیبانی می شود.
  • امنیت
    از آنجا که تتر از تکنولوژی بلاک چین محور استفاده می کند امنیت انتقال پول را تامین می کند. کلیه تراکنش های تتر در بلاک چین از طریق یک سری وب سایت قابل دسترسی است.
  • تبدیل آسان به پول نقد
    این ارز به راحتی قابل نقد کردن به ارزهای فیات نظیر دلار است.
  • ثبات قیمت
    قیمت تتر همواره ثابت بوده و معادل 1 دلار است. نوسانات این ارز بسیار کم است. نهایتا قیمت آن به 1.02 دلار آمریکا یا 0.98 تغییر می کند.

آیا ارز تتر امن است

بیشتر بخوانید: استیبل کوین یا ارز دیجیتال با ثبات چیست؟

مزایای استیبل کوین تتر

  • کسب سود و ترید با تتر
    با خرید تتر در زمانی که سود خود را با جهش ارزش یک رمزارز از 30 هزار دلار به 40 هزار دلار کسب کرده اید پیش از ریزش ارزش آن می توانید سیو سود کرده و سودی که از این سرمایه گذاری کسب کرده اید را با خرید تتر حفظ نمایید.
    پس از کاهش قیمت ها مجددا می توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را از طریق موجودی تتر خود خریداری کنید. این کار و تکرار این چرخه منجر به ذخیره سود حاصل از هر بار سرمایه گذاری خواهد شد. در چنین شرایطی نیاز به وجود استیبل کوین تتر را حس خواهید کرد. زیرا در صورت عدم وجود استیبل کوین تتر نمی توانستید نوسان گیری کنید.
    حال در نظر بگیرید پس از خرید یک رمزارز ارزش آن به صورت نزولی کاهش پیدا کرد. شما می توانید با تبدیل سریع آن به تتر تا حد زیادی منجر به کاهش میزان ضرر می شوید.
  • افزایش مقبولیت رمزارزها با استفاده از USDT
    با توجه به نوسانات بالای کریپتوکارنسی افراد علاقه چندانی به این بازار ندارند. در حالی که می توانند ثبات قیمت را در این بازار پیدا کنند. استیبل کوین ها در این بازار تامین کننده ثبات قیمت برای کاربران هستند. تتر یا همان USDT یک استیبل کوین است که در هر زمان قیمتی برابر با یک دلار آمریکا دارد.
    در واقع تتر و ارزهای مشابه آن باعث شده اند تا کاربران نوسانات بازار رمزارزها را بپذیرند. بسیاری از افراد وجود دارند که بدون سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال تنها از تتر برای پرداخت ها و انتقال سریع پول استفاده می کنند.
  • انتقال رایگان و بدون کارمزد تتر
    رمزارز تتر به عنوان یکی از بهترین استیبل کوین های بازار کریپتوکارنسی در حال حاضر بر بستر 4 شبکه کار می کند. اولین شبکه پروتکل Omni بود. در حال حاضر حجم زیادی از سکه های تتر به شبکه اتریوم انتقال یافته است. پس از آن در مارس سال 2019 رمزارز تتر روی شبکه بلاک چین ترون انتقال یافت. در شبکه ترون سرعت انجام تراکنش ها افزایش یافته و میزان کارمزد آنها به صفر رسید. بنابراین با انجام خرید و فروش تتر روی شبکه ترون نیاز به پرداخت کارمزهای بالای 4 یا 5 دلاری نخواهید داشت. در آخر تتر به شبکه تزوس انتقال یافت. در این شبکه حجم کمی از سکه های تتر در مبادله هستند.
  • استفاده از تتر به عنوان یک ارز معمولی
    با استفاده از رمزارزها شما به راحتی می توانید اقدام به خرید یک کالا یا دریافت یک سرویس نمایید. برای انجام این کار تنها لازم است آدرس کیف پول را از دریافت کننده بگیرید و یا کد QR آن را از طریق دوربین گوشی خود اسکن کنید. در کمتر از یک ثانیه مبلغ مورد نظر به کیف پول شخص دریافت کننده ارسال می گردد.
  • تامین امنیت دارایی با خرید و فروش تتر
    یکی از مهم ترین دلایل موفقیت تتر این بود که توسط کلیه صرافی های بزرگ و کوچک جهان عرضه گردید. این احتمال وجود دارد در برخی از صرافی های رمزارز یک توکن یا کوین مشخصی را در لیست پشتیبانی شده نیابید اما در رابطه با رمزارز تتر این احتمال بسیار ناچیز است.
    همانطور که می دانید در وب سایت مرجع کوین مارکت کپ حدود 4 هزار رمزارز لیست شده است. اما حتی بیت کوین که به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می شود میزان حجم معاملاتش کمتر از حجم معاملات روزانه تتر است.

آیا ارز تتر امن است

بیشتر بخوانید: کاربرد استیبل کوین ها در معاملات ارزهای دیجیتال چیست؟

چرا ارز تتر امن است؟

خرید ارز تتر شما را از نوسانات ارزهای دیجیتال حفظ می کند. ارز USDT به دلیل اینکه قیمت ثابت یک دلاری دارد منجر به ایجاد امنیت خاطر برای خریداران می شود.

زمانی که شما اقدام به سرمایه گذاری دارایی خود در یکی از ارزهای بیت کوین یا اتریوم یا دیگر ارزهای دیجیتال می کنید، دارایی شما ممکن است در طی یک بازه زمانی چندین برابر شود. از طرفی هر لحظه این امکان وجود دارد که دارایی شما کاهش شدیدی یافته و حتی به صفر برسد. احتمال وقوع تمامی این اتفاقات در کسری از ثانیه در بازار رمزارزها وجود دارد. دلیل آن نوسان قیمت شدید ارزهای دیجیتال در این بازار است. این اتفاق ریسک معاملات در این بازار را بسیار بالا می برد. با وجود چنین رخدادهایی نیاز به وجود یک ارز دیجیتال با ثبات در این بازار حس می گردد. خرید تتر این نیاز را برای معامله گران تامین می کند.

کلیدی ترین تفاوت تتر با دیگر رمزارزها قیمت ثابت آن است که همواره معادل یک دلار است. دلیل آن این است که تتر یک استیبل کوین محسوب می گردد. این در حالی است که دیگر رمزارزها بر اساس نوسانات بازار به طور مستمر در حال تغییر هستند. این ویژگی ارز دیجیتال تتر سبب شده افراد زیادی از آن برای انجام حواله های بین المللی با سرعت بسیار بالا بهره ببرند.

با توجه به اینکه تتر نوسان قیمتی ندارد و همیشه قیمت آن معادل یک دلار است کاربرد متفاوت تری نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال در این بازار دارد و خرید و فروش آن به عنوان سرمایه گذاری در این بازار محسوب نمی گردد. در واقع با خرید این رمزارز و نگهداری آن می توانید از در امان ماندن دارایی خود در برابر نوسانات ناگهانی اطمینان پیدا کنید.

امنیت ارز تتر

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر چگونه کار می کند و کاربرد آن چیست؟

استفاده از تتر به عنوان ذخیره ارزش مناسب تریدرهایی است که می خواهند ارزش دارایی خود را حفظ نمایند. زیرا در نوسان قیمت ها احتمال اینکه ارزش دارایی های شما کم شده و متضرر شوید بسیار زیاد است. بنابراین تتر یک خانه امن محسوب می گردد که قادر است از وقوع این اتفاقات جلوگیری کند. برخی از رمزارزها بدون پشتوانه هستند. این در حالی است که تتر به عنوان یک رمزارز محبوب با حجم تبادلات روزانه بسیار بالا دارای پشتوانه مالی بسیار قدرتمندی است. به این صورت که در ازای هر توکن USDT تولید شده در شبکه بلاک چین یک دلار به ذخایر بانکی اضافه می گردد.

در این مطلب با ماهیت تتر، مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال تتر و مزایای آن آشنا شدیم و دانستیم با توجه به ویژگی منحصر به فرد تتر در مقایسه با دیگر ارزهای معمولی یعنی ثابت بودن ارزش آن ، استفاده از تتر در بازار کریپتوکارنسی از اهمیت بالایی برخوردار است.