امکان تبادل دلار در سراسر جهان با استفاده از رمزارز تتر برای کاربران فراهم شده است. دلیل آن ثبات قیمت این رمزارز است که می توان از آن به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا در پرداخت ها و معاملات استفاده نمود. این ارز یکی از بهترین استیبل کوین های بازار کریپتوکارنسی به شمار می رود و دارای پشتوانه دلار آمریکا است. برخی دیگر استیبل کوین ها دارای پشتوانه کالا و یا دارایی های دیگر هستند. در واقع ارزش این استیبل کوین ها وابسته به ارزش دارایی های پشتوانه است و بر اساس آنها کم و زیاد می شود. قدرتمندترین ارز دیجیتال با ثبات قیمت در حال حاضر USDT است. اما چرا نقش تتر در معاملات ارزهای دیجیتال مهم است؟ برای پاسخ به این سوال این مطلب را تا انتها دنبال کنید. 

ساختار ارز دیجیتال تتر

توکن تتر در ابتدا توسط یک پلتفرم به نام Omni Layer روی بلاک چین بیت کوین قرار گرفت. اما پس از آن به منظور کاهش میزان کارمزد معاملات آن روی 4 شبکه دیگر اتریوم، ترون، الگوراند و ایاس نیز فعال گردید. رمزارز تتر را نمی توان یک رمزارز غیرمتمرکز دانست. با وجود اینکه تراکنش های این رمزارز به دلیل اینکه بر بستر بلاک چین صورت می گیرد مانند بیت کوین غیرمتمرکز است. اما توزیع توکن های این رمزارز کاملا به صورت متمرکز صورت می گیرد.

در نظر داشته باشید عملیات هایی نظیر شفافیت مالی، حسابداری و انطباق کلیه تراکنش های انجام شده با تبادلات در رابطه با این رمزارز بر بستر بلاک چین و به صورت کاملا غیرمتمرکز انجام می گیرد. بنابراین هر کس قادر است میزان تتری که روی بلاک چین بیت کوین در گردش است را از طریق ابزارهای موجود بررسی نماید. 

ساختار ارز دیجیتال تتر

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال تتر چگونه کار می کند و کاربرد آن چیست؟

نقش تتر در معاملات ارزهای دیجیتال

در ادامه می خواهیم با اهمیت نقش تتر در معاملات ارزهای دیجیتال آشنا شویم:  

کاربردهای مختلف  تتر

کاربرد اصلی تتر برای معامله گران حفاظت از دارایی آنها در برابر نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال و امکان انتقال آسان پول به کیف پول ها و یا صرافی ها به صورت دلاری است. یکی از دلایل محبوبیت ارز دیجیتال تتر در میان معامله گران سرعت بالای ارسال و دریافت آن است که معادل سرعت ارسال یک ایمیل است.

ویژگی های مهم تتر

شفافیت مالی، دارا بودن پشتوانه، ثبات قیمت، امنیت بالا و امکان تبدیل آسان آن به پول نقد از مهم ترین ویژگی های این رمزارز به شمار می رود.

نقش تتر در دنیای ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی ارز دیجیتال تتر

پشتوانه دلاری تتر

شرکت تتر در ابتدا مدعی بود استیبل کوین تتر به طور کامل توسط بانک مرکزی آمریکا پشتیبانی می شود و پشتوانه ارز تتر دلار آمریکا است. اما پس از مدتی سایت های خبری در حوزه رمزارزها عنوان کردند ارز دیجیتال تتر تنها قیمتی معادل با دلار آمریکا دارد و هیچ دولتی این رمزارز را پشتیبانی نمی کند.

طی بروزرسانی های ارائه شده توسط شرکت توسعه دهنده تتر در تاریخ 14 مارس 2019 مشخص گردید ارز دیجیتال تتر به صورت کاملا 100% توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی گردد.

کارمزد شبکه تتر

کارمزد معاملات تتر در شبکه ترون تقریبا معادل صفر است. البته لازم به ذکر است هزینه انتقال این رمزارز از یک والت به والت دیگر متفاوت است.

کارمزد شبکه tether

دارا بودن مزایای مختلف

پشتیبانی این رمزارز توسط ارزهای فیات نظیر دلار، یورو و ین منجر به ثبات قیمت آن در نوسانات بازار رمزارزها شده است. ارزش تتر تنها با تغییر ارز فیات پشتوانه آن تغییر می یابد. چیزی که منجر به ثبات قیمت تتر شده است براساس ادعای شرکت توسعه دهنده آن (iFinex) این است که به اندازه هر یک عدد توکن رمزارز تتر عرضه شده در بلاک چین، یک واحد دلار به ذخایر بانکی اضافه می شود.

USDT محبوب ترین توکن تتر به شمار می رود و ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد. در واقع USDT جایگزین دلار در صرافی های ارز دیجیتال محسوب می گردد.

EURT از دیگر توکن های تولید شده توسط شرکت آیفنکس است که ارزش آن همواره معادل 1 یورو است. از دیگر توکن های ارائه شده توسط این شرکت می توان Tether Gold را نام برد. پشتوانه این توکن طلا است.

از معروف ترین رمزارزهای بلاک چین محور می توان تتر را نام برد. در بازار معاملات و انتقال پول در دنیای رمزارزها به منظور گسترش فناوری های مالی نو نقش تتر بسیار حائز اهمیت است.

چرا ارز دیجیتال تتر نقش مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد

بیشتر بخوانید: آیا ارز دیجیتال تتر امن است؟

حجم معاملات بالا

در بازار رمزارزها میزان حجم معاملات روزانه تتر حتی از بیت کوین که پادشاه رمزارزها محسوب می شود بیشتر است. دلیل آن کاربردهای مختلف این رمزارز در بازار ارزهای دیجیتال است. به طور مثال به کمک تتر می توان سودهای حاصل از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال دیگر را سیو کرده و یا از حجم بالای ضرر در زمان نزولی شدن قیمت یک رمزارز جلوگیری کرد. در واقع تتر به دلیل ارزش ثابت یک دلاری خود تامین کننده امنیت دارایی دیجیتال کاربران خواهد بود. علاوه بر این می تواند به عنوان جایگزین دلار در خرید و فروش کالا، خدمات و نقل و انتقالات بین المللی با سرعت بالا مورد استفاده قرار گیرد.

نداشتن جایگزین مناسب

تتر در حال حاضر هیچ جایگزین مناسبی ندارد و مدت زمان زیادی طول می کشد تا یک استیبل کوین مشابه تتر به بازار بیاید و جای تتر را بگیرد. تتر قدرت بسیار زیادی دارد و در صورتی که به مشکل خورده و دچار شکست شود می تواند ضربه سنگینی به اکوسیستم ارزهای دیجیتال وارد کند. تمامی سرمایه گذاران روی این رمزارز به طور کامل دارایی خود را از دست می دهند.

ذخیره و نگهداری آسان در والت

امکان ذخیره این رمزارز به راحتی در کیف پول هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند فراهم شده است. تتر والت، مای اتر والت، کوینومی، ترزور و لجر نانو از جمله کیف پول هایی هستند که امکان ذخیره این رمزارز را فراهم کرده اند.

امکان خرید و فروش آسان تتر

به دلیل لیست شدن تتر در تقریبا کلیه صرافی ها این امکان برای کاربران فراهم شده است به راحتی از طریق سایت های صرافی داخلی و خارجی اقدام به خرید این رمزارز کنند.

سهولت مبادلات تتر

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های تتر کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟

تبدیل شدن تتر به یک ارز اصلی در مبادلات

در حال حاضر افراد زیادی از رمزارز تتر استفاده می کنند. زیرا این ارز به یک ارز اصلی تجارت در مبادلات تبدیل شده است. برخی از صرافی ها نظیر بایننس، بیت فینکس، پولو نکس و بیت رک هیچ گاه با ارزهای فیات نظیر دلار معامله نمی کنند. این موضوع نشان می دهد لازمه انجام معاملات و تراکنش ها در بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال خرید تتر است.

پس از مطالعه این مطلب دانستیم نقش تتر در معاملات ارزهای دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. دلیل آن ساختار تتر، ویژگی ها، مزایا و کاربردهای مختلف آن است. پروژه تتر یک پروژه قدرتمند و بزرگ است و در حال حاضر نمی توان جایگزین مناسبی برای آن پیدا کرد. در صورتی که این پروژه دچار شکست شود کل دارایی سرمایه گذاران روی این رمزارز از دست خواهد رفت. با توجه به شرایط تحریم ها در ایران جابه جایی و انتقال پول دردسرهای زیادی دارد. استفاده از تتر می تواند محدودیت ها را دور زده و انجام مبادلات را آسان کند. به کمک تتر می توانید عمل انتقال وجه خود را با هزینه پایین تر و سرعت بیشتری انجام دهید.