بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال می باشد که امروز در جدول ارزهای دیجیتال در رتبه پنجم قرار دارد. این ارز دیجیتال در زمان عرضه خود امکانات بسیار زیادی را برای کاربران صرافی بایننس به ارمغان آورد. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به بررسی این ارز دیجیتال بپردازیم.

بررسی ارز دیجیتال بایننس کوین

بایننس کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال می باشد که در سال ۲۰۱۷ توسط صرافی با همین نام یعنی صرافی بایننس به بازار ارز دیجیتال عرضه شد.

در آن زمان که این ارز دیجیتال وارد صرافی شد امکانات بسیار زیادی را برای کاربران صرافی بایننس به وجود آورد.

از جمله این امکانات می ‌توان به این موارد اشاره نمود که افرادی که این ارز دیجیتال را در کیف پول صرافی خود داشتند هزینه کمتری را برای تراکنش ها پرداخت می کردند.

بایننس‌کوین تحت شبکه بلاک چین طراحی شده است و به همین دلیل از امنیت بسیار بالای بلاکچین برخوردار می باشد. نام شبکه ارز دیجیتال بایننس کوین که تمامی تراکنش‌ های مربوط به آن بر روی این شبکه انجام می شود BEP2 می باشد.

بررسی مزایای ارز دیجیتال بایننس کوین

در رابطه با ارز بایننس کوین باید بگوییم که این ارز دیجیتال دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که این مزایا بسیاری از فرایند ها را برای کاربران آسان کرده است. اگر شما می خواهید با مزایای این ارز دیجیتال آشنا شوید ادامه مقاله را از دست ندهید.

  • از مهم ترین مزایای ارز دیجیتال بایننس کوین می توان به این موضوع اشاره نمود که سرعت شبکه این ارز دیجیتال در انجام تراکنش ها تا حد بسیار زیادی بالا می باشد به گونه‌ ای که در یک روز چیزی در حدود ۲۰ میلیون تراکنش را به انجام می ‌رساند.
  • یکی دیگر از مزایای بایننس کوین امنیت بسیار بالای آن می باشد. این ارز دیجیتال به دلیل این که از فناوری بلاک چین استفاده می کند از امنیت بسیار بالای این فناوری برخوردار می باشد.
  • دریافت کارمزد های بسیار کم یکی دیگر از مزایای بایننس کوین می باشد. همانطور که شاید شما بدانید ارزهای دیجیتال قدرتمند مانند بیت کوین و اتریوم برای انجام هر تراکنش چیزی در حدود۲۰ دلار را از کاربر دریافت می ‌کنند، اما ارز بایننس کوین برای انجام تراکنش ها چیزی در حدود یک دهم دلار را دریافت می کند.

bnb ارز دیجیتال

تفاوت ارز دیجیتال بایننس کوین و ارز بیت کوین

  • یکی از تفاوت های ارز بایننس‌کوین نسبت به بیت کوین این می باشد که شما برای فروش ارز دیجیتال بایننس کوین می توانید به صرافی اصلی این ارز یعنی بایننس مراجعه نمایید که این صرافی از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، اما هنگامی که شما بخواهید ارز بیت کوین را به فروش برسانید ممکن است وارد یک صرافی شوید که امنیت چندان زیادی ندارد.
  • ارز دیجیتال بایننس‌کوین کمتر از ارز بیت کوین تحت تاثیر شرایط خارجی قرار می گیرد و دلیل آن هم این می ‌باشد که ارز بیت کوین در همه جا به فروش می رسد اما این موضوع در رابطه با بایننس کوین اینگونه نمی باشد.
  • یکی دیگر از تفاوت ‌های بایننس کوین نسبت به بیت کوین این می باشد که ارز بایننس‌کوین دارای چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون توکن می باشد اما ارز بیت کوین تنها بیست و یک میلیون توکن دارد.

 بیشتر بخوانید: بررسی ارز تتر 

چگونگی خرید بایننس کوین

شما برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال بایننس کوین را خریداری کنید دو راه پیش رو دارید، یکی از این دو راه این می ‌باشد که سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و همچنین کاردانو را به این ارز دیجیتال تبدیل کنید و راه دیگر این می باشد که در یکی از صرافی های ایرانی یا خارجی حساب کاربری بسازید و از طریق استفاده از ارز فیزیکی مانند دلار این ارز دیجیتال را خریداری کنید. در میان صرافی های خارجی ما به شما صرافی بایننس را پیشنهاد می کنیم زیرا این صرافی، صرافی اصلی این ارز دیجیتال می باشد.

استیک کردن بایننس کوین!

پس از اینکه شما ارز دیجیتال بایننس کوین را خریداری کردید می توانید از طریق استیک کردن آن به دارایی خود بیفزایید.

برای این کار شما می توانید از دو راه استفاده کنید یکی از این راه‌ ها این می باشد که شما وارد صرافی بایننس شوید و به قسمت استیک کردن وارد شوید و مقدار بایننس کوینی که دارید را استیک کنید.

یکی دیگر از این راه ها استفاده از کیف پول تراست ولت می باشد که این کیف پول نیز زیر مجموعه ای از صرافی بایننس می باشد.

هنگامی که شما وارد این کیف پول شدید و بایننس‌کوین های خود را به این کیف پول انتقال دادید، می توانید به قسمت استیک کردن بروید و بایننس‌کوین های خود را استیک کنید.

با استیک کردن بایننس‌کوین های خود، ارز های دیجیتال شما بر روی تراکنش های مربوط به شبکه بایننس نظارت می کنند و بر ازای هر تراکنش مقداری بایننس کوین را دریافت می ‌کنند.

نحوه نگهداری از ارز دیجیتال بایننس کوین

پس از اینکه شما ارز دیجیتال بایننس کوین را خریداری کردید نیاز دارید که این ارز را در یک جای امن نگهداری کنید. شما برای این کار می توانید از چند نوع کیف پول استفاده نمایید.

یکی از این کیف پول ها، کیف پول نرم افزاری تراست ولت می باشد که از امنیت و سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همچنین دارای رابط کاربری بسیار راحتی می باشد به گونه ای که هر فرد می تواند به آسانی با آن کار کند.

یکی دیگر از کیف پول هایی که شما می توانید برای نگهداری از بایننس‌کوین از آن استفاده کنید کیف پول سخت افزاری لجر می باشد پس از اینکه این کیف پول را خریداری کردید می توانید کیف پول لجر خود را به بایننس دکس (Binance Dex) متصل نمایید و بایننس کوین های خود را از این طریق به لجر انتقال دهید.

 بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال کاردانو