ارز دیجیتال USD Coin یکی از استیبل کوین ها یا ارزهای با ثبات بسیار معروف می باشد که امروز مورد توجه بسیاری از فعالان در حوزه ارز های دیجیتال قرار گرفته است و دلیل آن مزایا و کاربرد های بسیار زیاد این ارز دیجیتال می باشد. اگر شما می خواهید در مورد ارز دیجیتال اطلاعات کاملی به دست آورید می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

استیبل کوین یا ارز دیجیتال با ثبات چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با ارز دیجیتال USD Coin به شما توضیحاتی بدهیم بهتر است که کمی در رابطه با ارز های با ثبات یا استیبل کوین ها صحبت کنیم.

اگر بخواهیم در مورد این نوع ارز ها به شما توضیحاتی دهیم باید بگوییم که این ارز ها همانطور که از نامشان پیداست دارای قیمت ثابتی هستند و البته گاهی اوقات ممکن است نوساناتی در حدود ۱ الی ۲ سنت را تجربه کنند اما مانند سایر ارز های دیجیتال رشد های چند درصدی نخواهند داشت.

بیشترین کاربرد این نوع ارز های دیجیتال این می باشد که بسیاری از افراد برای حفظ سرمایه خود استیبل کوین ها را مورد استفاده قرار می ‌دهند.

 

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

 

بررسی ارز دیجیتال USD Coin

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال USD Coin یک استیبل کوین یا ارز با ثبات مانند ارز دیجیتال تتر (Tether) می باشد.

این ارز دیجیتال در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۱۸ و با همکاری های صورت گرفته بین دو شرکت circle و coinbase به بازار گسترده ارز های دیجیتال عرضه شد.

در مورد تعداد توکن های این ارز دیجیتال باید بگوییم که تیم سازنده این ارز دیجیتال چیزی در حدود ۳۳ میلیارد توکن را عرضه کرده است که البته اگر تیم سازنده این ارز تصمیم بگیرند می توانند تعداد توکن ها را افزایش دهند.

همچنین در رابطه با حجم کل بازار این ارز دیجیتال باید بگوییم که حجم آن چیزی در حدود ۳۳ میلیارد دلار می ‌باشد و به طور روزانه چیزی در حدود ۲ میلیارد دلار در شبکه این ارز دیجیتال معامله انجام می شود.

چه چیزی پشتوانه ارز دیجیتال USD Coin می باشد؟

در مورد پشتوانه ارز دیجیتال USD Coin باید بگوییم که پشتوانه این ارز دیجیتال مانند ارز دیجیتال تتر دلار امریکا می باشد و به ازای هر واحد USD Coin یک دلار در خزانه دولت امریکا قرار می گیرد.

این پشتوانه بسیار قدرتمند که برای ارز دیجیتال یو اس دی کوین وجود دارد باعث شده است که قدرت این ارز دیجیتال افزایش یابد و بسیاری از فعالان در حوزه ارز های دیجیتال را به این ارز امیدوار کند.

بررسی تیم سازنده ارز دیجیتال USD Coin

همانطور که پیشتر اشاره کردیم سازندگان ارز دیجیتال USD Coin دو شرکت coinbase و circle می باشد. همانطور که شاید خیلی از شما بدانید کوین بیس نام یکی از صرافی های بسیار معتبر در بین صرافی های ارز دیجیتال می باشد.

شرکت circle در سال ۲۰۱۳ توسط دو فرد با نام ‌های جرمی آلایر و شان نویل ساخته شد. شرکت circle یک شرکت می باشد که در زمینه انتقال پول به صورت رسمی فعالیت می ‌کند و مرکز اصلی این شرکت در کشور امریکا است.

 

 بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال سولانا چیست؟‌ 

 

چگونه می توان ارز دیجیتال USD Coin را خریداری کرد؟

شما برای خرید ارز دیجیتال USD Coin دو راه پیش رو دارید. یکی از این دو راه این می ‌باشد که ارز های دیجیتال دیگر مانند بایننس، اتریوم و بیت کوین را به این ارز دیجیتال تبدیل کنید که این روش در تعداد بسیار زیادی از صرافی ها قابل انجام می باشد.

راه دیگری که شما برای خرید ارز دیجیتال USD Coin می توانید از آن استفاده کنید این می باشد که شما با استفاده از ارزهای فیات مانند دلار این ارز دیجیتال را خریداری کنید.

برای اینکار نیاز دارید که از یکی از صرافی های معتبر استفاده کنید که از میان این صرافی ها می توان به صرافی های بایننس، کوین بیس و کوکوین اشاره نمود. البته علاوه بر این صرافی ها شما می توانید از صرافی غیرمتمرکز Uniswap استفاده کنید که این صرافی با توجه به غیرمتمرکز بودنش از امنیت و سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر صرافی ‌ها برخوردار می باشد.

اگر شما قصد دارید تا این ارز دیجیتال را از صرافی های ایرانی خریداری کنید می توانید از صرافی پیشرفته و قدرتمند کوینکس و یا ولکس استفاده کنید.

این دو صرافی هم ایرانی هستند و هم از سرعت بسیار بالایی نسبت به سایر صرافی ‌ها برخوردار می باشند.

همچنین اگر شما قصد دارید تا از صرافی ‌های دیگری استفاده کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما قبل از اینکه بخواهید از آن صرافی خرید کنید در رابطه با آن کمی جستجو و تحقیق کنید و پس از این که مطمئن شدید که آن صرافی قابل اعتماد می باشد با خیال راحت از آن صرافی خرید کنید.

چگونه میتوان از ارز دیجیتال USD Coin نگهداری کرد؟

شما برای اینکه از ارز دیجیتال یو اس دی کوین نگهداری کنید می توانید از انواع کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنید، اما نکته کلیدی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این می باشد که ممکن است برخی از این کیف پول ها مورد اعتماد نباشند پس پیشنهاد می شود تا از کیف پول هایی که ما به شما معرفی می کنیم استفاده کنید.

یکی از این کیف پول ها کیف پول بسیار پیشرفته و پرسرعت تراست ولت می باشد که این یک کیف پول نرم افزاری می باشد و به راحتی می توانید آن را بر روی گوشی‌ خود نصب کنید.

اگر شما می خواهید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید تا امنیت بیشتری را برای ارز های خود به وجود آورید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از کیف پول لجر استفاده کنید.

این کیف پول نسبت به سایر کیف پول های سخت افزاری از سرعت و امنیت بیشتری برخوردار می باشد و همچنین از تعداد بسیار بیشتری از ارز ها پشتیبانی می کند.

علاوه بر آن نرم افزار مربوط به این کیف پول رابط کاربری بسیار آسانی دارد و به گونه ‌ای طراحی شده است که هر فردی بتواند به راحتی با آن کار کند.