اگر شما با دنیای ارز دیجیتال(کریپتوکارنسی) آشنایی داشته باشید، ممکن است نام ارز دیجیتال جدید شیبا اینو به گوشتان خورده باشد. این توکن طی مدت زمان کوتاه معرفیش به بازار رشد عجیبی داشته است. در این مطلب می خواهیم به بررسی رمز ارز شیبا اینو بپردازیم. برای اینکه بدانید ارز دیجیتال شیبا اینو دقیقا چیست و چگونه کار می کند تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در این مطلب تمامی مواردی که لازم است جهت تصمیم گیری آگاهانه در رابطه با سرمایه گذاری در رمز ارز SHIB بدانید، بیان شده است.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست و چگونه کار می کند؟

رمزارز شیبا اینو

دقیقا زمانی که اکثر افراد فکر می کردند دنیای رمز ارزها دیگر گیج کننده نیست، یک کوین تقلیدی با افزایش قیمت عجیب غریب 40 هزار درصدی اش، روند و جریان اصلی بازار را مختص خود کرد. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا می توان به سرمایه گذاری کوینی که خود را به عنوان میم کوین معرفی می کند اتکا کرد؟ این ارز دیجیتال که در زمان کوتاهی معروف شد دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟

لازم است بدانید سرمایه گذاری روی آلت کوین ها به ویژه برای تازه کارها درصد ریسک و خطر بالایی دارد.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو(SHIB) یک توکن رمز ارز دارای یک لوگو از سگ ژاپنی نژاد شیبا اینو است و یک کپی کاملا آشکار از رمز ارز دوج کوین با همان لوگو سگ ژاپنی است. از آنجا که این ارز دیجیتال از خودش شبکه اختصاصی ندارد یک توکن به شمار می رود. این رمز ارز یک توکن ERC-20 در شبکه اتریوم قرار دارد. کارمزدهای این شبکه نسبت به سایر شبکه ها بیشتر است.

رمزارز شیبا اینو

بیشتر بخوانید: استیبل کوین ها در معاملات ارز دیجیتال چه کاربردی دارند؟

رمز ارز دوج کوین

رمزارز دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین توسط فرد مشهوری به نام ایلان ماسک که در حال حاضر یکی از موفق ترین افراد تاثیرگذار شناخته شده است مورد حمایت قرار گرفت. ایلان ماسک از طرفداران جدی دوج کوین است. لازم است بدانید حمایت یک یا چند چهره سرشناس می تواند تا حد زیادی باعث افزایش قیمت آن شود.

تفاوت دوج کوین و شیبا اینو

تعدادی از مهم ترین تفاوت های دوج کوین و شیبا اینو در ادامه عنوان شده است:

  • اهداف گوناگون
    هدف رمز ارز دوج کوین تنها یک سرگرمی بود و هیچ توجیه منطقی نداشت. در حالی که رمز ارز شیبا اینو با هدف مطالعه و تحلیل رفتار یک رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال، بدون هیچ گونه تبلیغ و پشتوانه مالی به بازار وارد شد.
  • کوین و توکن
    همانطور که گفتیم توکن شیبا اینو از خود شبکه اختصاصی ندارد و تنها یک توکن است که روی شبکه اتریوم فعالیت می کند. اما دوج کوین یک کوین است و روی شبکه بلاک چین اختصاصی مربوط به خودش فعالیت می کند.
  • محدودیت عرضه
    یکی از نقدهایی که در مورد رمز ارز دوج کوین وجود دارد، این است که هیچ محدودیتی در عرضه کوین ندارد. این موضوع در استیبل کوین ها به دلیل اما تعداد توکن های شیبا اینو محدود است.

مقایسه ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو

معرفی توکن های خانواده شیبا اینو

مقارن با معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو، دو توکن دیگر Bone  و Leash به بازار معرفی شدند. تعداد این توکن ها نیز همانند توکن شیبا اینو محدود است. حدود 250 هزار واحد توکن Bone متعلق به کاربرانی خواهد بود که در ساز  و کار شیبا اینو حق رای دارند. کارمزد این رمز ارز بیشتر در صرافی شیبا اینو است. و اما دیگر توکن خانواده شیبا اینو با نام Leash معرفی شده است. در ابتدا این توکن به عنوان ارز دیجیتال با پشتوانه دوج کوین معرفی شد که با افزایش و کاهش قیمت دوج کوین قیمت آن نیز تغییر کند. اما بعد از گذشت مدتی این اتفاق رخ نداد. تصمیم بر این شد که حدود 170 هزار توکن Leash به عنوان پاداش در اختیار کاربرانی قرار بگیرد که در تامین نقدینگی توکن شیبا اینو تاثیرگذار هستند.

آیا می توان به ارز دیجیتال شیبا اینو اعتماد کرد؟

ریوشی(Ryoshi) نام مستعار بنیانگذار ناشناس ارز دیجیتال شیبا اینو پروژه شیبا اینو را به عنوان یک پروژه سرگرم کننده و با هدف آزمایشی برای ایجاد رمز ارزی با یک جامعه 100 درصد غیرمتمرکز ایجاد کرده است.

تفاوت اصلی شیبا اینو با سایر آلت کوین ها در چیست؟

طبق تصمیماتی که توسط تیم غیرمتمرکز این رمز ارز گرفته شد، شیبا اینو قابلیت تبدیل شدن به یک کالای سرمایه گذاری قابل استفاده را دارد. اهدای نیمی از کوین هایی که در زمان راه اندازی قابل دسترسی بود به بنیانگذار اتریوم(ویتالک بوترین) یکی از اولین تصمیماتی بود که تیم شیبا اینو گرفت. هدف اصلی تیم توسعه دهنده شیبا اینو از این تصمیم این بود که این کار مانع از هولد شدن حجم بالایی از آن تنها توسط چند سرمایه گذار بزرگ می شد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین چیست؟

از کجا می توانیم ارز دیجیتال شیبا اینو را خریداری کنیم؟

بایننس یک پلتفرم مبادلاتی است که در میان کاربران خود از اعتماد بالایی برخوردار است. اخیرا بایننس با قرار دادن این رمز ارز در لیست مبادلات خود امکان خرید را برای کاربران فراهم کرده است. اما به کاربران خود اخطار داده  که این رمز ارز دارای نوسان زیادی است. علاوه بر این شما می توانید این توکن را از صرافی های ایرانی ارز دیجیتال خریداری کنید.

صرافی ارز دیجیتال شیبا اینو ShibaSwap

این صرافی در واقع بستری برای مبادلات ارز دیجیتال شیبا اینو است. هدف اصلی این صرافی این است که به صورت یک بستر مبادلاتی غیرمتمرکز عمل کند. در این صورت شما می توانید دیگر رمز ارزهای خود را با این ارز دیجیتال مبادله کنید. در واقع صرافی های غیرمتمرکز نسل جدیدی از مبادلات به شمار می روند که می توانند جایگزین صرافی های متمرکز شوند. هم اکنون یونی سواپ به عنوان بزرگ ترین صرافی غیرمتمرکز بازار شناخته شده است.

ارزش توکن شیبا اینو چقدر است؟

این توکن در ماه مه 2021 در عرض چند هفته رشد قابل ملاحظه ای (بیش از 1500 درصد) کرد که باعث ایجاد سر و صدای بسیار زیادی شد. اما ناگهان در نیمه دوم ماه مه سقوط شدیدی را تجربه کرد.

آینده رمز ارز شیبا اینو

ارز دیجیتال شیبا اینو در مدت زمان کوتاهی حدود 40 هزار درصد رشد داشته است. درست است در حال حاضر حجم بالایی از افزایش قیمت اولیه خود را از دست داده اما همچنان نسبت به بهای اولیه خود در سود است. این ارز دیجیتال از طریق پذیرش و اعتباری که  در صرافی معتبری نظیر بایننس دریافت کرده و با وجود نوسانات بسیار زیادی که دارد به نظر می رسد آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) پرداختیم و تفاوت آن را با دوج کوین و سایر آلت کوین ها مورد بررسی قرار دادیم. رمز ارز شیبا اینو از نظر ظاهری لوگویی با نماد سگ ژاپنی مشابه رمز ارز دوج کوین دارد اما برخلاف دوج کوین که روی بلاک چین اختصاصی خودش فعالیت می کند و یه کوین است، شیبا اینو از خودش هیچ شبکه اختصاصی ندارد و یه توکن است که روی شبکه اتریوم فعالیت می کند.