برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال لازم است دانش کافی در این زمینه داشته باشید. حدود بیش از 9 هزار رمز ارز در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارد که بسیاری از آنها ارزش سرمایه گذاری ندارند. اگر وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده باشید احتمالا واژه شت کوین به گوشتان خورده است. در این مطلب می خواهیم شما را با ارز شت کوین و اینکه چگونه شت کوین را تشخیص دهیم آشنا کنیم ما را تا انتها همراهی کنید.

ارز شت کوین (shitcoin) چیست؟

واژه شت کوین به یک ارز دیجیتال با ارزش کم یا بدون ارزش و یا ارز دیجیتالی که هیچ پروژه یا هدف مشخصی ندارد اشاره دارد. به همین منظور این دسته از رمز ارزها به عنوان سرمایه گذاری نامناسب یا بد در نظر گرفته می شوند.

تعدادی از این شت کوین ها برای انجام کلاهبرداری مورد استفاده قرار می گیرند.

شت کوین چیست

بیشتر بخوانید: دیفای یا سیستم غیرمتمرکز چیست؟

چگونه شت کوین را تشخیص دهیم؟

شناسایی یک شت کوین در اکثر موارد کار آسانی است. زیرا تقریبا همه آنها یک الگوی خاصی را دنبال می کنند. هنگامی که یک شت کوین برای بار اول راه اندازی می شود ممکن است توجه افراد زیادی را به خود جلب کند اما با قیمت نسبتا پایین باقی می ماند. اما بر اثر افزایش تعداد سرمایه گذاران روی این توکن قیمت آن در مدت زمان کوتاهی بالا می رود. این اتفاق معمولا همیشه با کاهش شدید قیمت نیز همراه است. زمانی که سرمایه گذاران برای کسب سود کوتاه مدت سکه های خود را به فروش می رسانند. این فرآیند که اصطلاحا به آن پمپ می گویند به کمک شت کوین ها اتفاق می افتد. که ممکن است اکثر سرمایه گذاران را درگیر توکن های بی ارزش کند.

شت کوین ها معمولا ارزش بازار بسیار پایینی دارند و این ارزش پایین بازار منجر می شود سرمایه گذاران به راحتی بتوانند قیمت ها را دستکاری کنند و با اندکی تلاش قیمت آنها را افزایش بدهند.

اکثر ارزهای دیجیتال با هدف واضح و مشخصی طراحی و ساخته شده اند. به عنوان مثال بیت کوین به منظور انجام پرداخت ها در یک شبکه غیر متمرکز ساخته شده است که در آن کلیه تراکنش ها کاملا امن و قابل اعتماد هستند. اتر ارز بومی بلاک چین اتریوم جهت اعتبارسنجی تراکنش ها و ایمن سازی شبکه استفاده می شود. بایننس کوین، توکن بومی صرافی بایننس است که برای کاهش هزینه ها در پلتفرم بایننس و تقویت بلاک چین مرتبط بایننس استفاده می شود. اما شت کوین ها چنین اهداف واضح و مشخصی ندارند. تشخیص شت کوین بودن یک ارز دیجیتال با بررسی پیشینه توسعه و پروژه مرتبط با آن آسان تر است.

شت کوین

بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال شیبا اینو

آینده شت کوین ها

در یک دیدگاه کلی شت کوین ها مناسب سرمایه گذاری های بلند مدت نیستند. این ارزها فقط برای انجام خرید و فروش های روزانه در صرافی ها مورد استفاده قرار می گیرند. شت کوین ها برای انجام معاملات معامله گرانی که آنها را با قیمت کم خریداری کرده و با افزایش قیمت آنها را با مبالغ بالاتری می فروشند و از این طریق سود خوبی کسب می کنند جذابیت دارد. شت کوین ها نوسانات قیمت بسیار زیادی دارند و ارزش آنها در مدت زمان بسیار کوتاهی ممکن است افزایش پیدا کند.

شت کوین چیست

پاسخ به مهم ترین سوالات شما در مورد شت کوین ها:

  • شت کوین ها توسط کدام صرافی ها پشتیبانی میشود؟
    در اکثر صرافی های رمزنگاری شده نظیر Binance، Coinone و BigONE شت کوین ها در دسترس هستند.
  • کدم کیف پول ها از شت کوین پشتیبانی می کنند؟
    امکان استفاده از بهترین کیف پول های سرد و گرم رمزنگاری شده برای خرید و فروش شت کوین ها فراهم آمده است. MetaMask، Trust Wallet، Trazor، Ledger و بسیاری دیگر از کیف پول ها برای ذخیره و یا انجام معاملات شت کوین ها قابل استفاده هستند.
  • چرا شت کوین ها مناسب سرمایه گذاری بلند مدت نیستند؟
    به دلیل اینکه تعداد سرمایه گذاران این رمزارز بسیار کم است و میزان نقدینگی بسیار کمی توسط شت کوین ها برآورده می شود. بنابراین آینده روشن و مشخصی ندارد.
  • مزایای شت کوین چیست؟
    امکان افزایش قیمت بسیار زیاد.
    امکان نگهداری حجم زیادی از این رمزارز به دلیل پایین بودن قیمت
    امکان خریداری کردن طیف گسترده ای از ارز شت کوین
  • معایب خرید شت کوین چیست؟
    احتمال زیاد کاهش شدید قیمت و بی ارزش شدن شت کوین
    احتمال کلاهبرداری زیاد
    احتمال لغو پشتیبانی صرافی از یک شت کوین
  • ویژگی های رمز ارز شت کوین چیست؟
    سرمایه گذران این کوین کمتر از 300 نفر هستند.
    نقدینگی آن در برخی از پروژه ها کمتر از 30 هزار دلار است.
    پروژه های شت کوین عملکرد دقیق و مشخصی ندارند.
    تیم های توسعه دهنده این رمز ارز ناشناس هستند.
    شت کوین ها بر اساس حدس و گمان ارزش گذاری می شوند.
  • روند تغییر قیمت شت کوین ها به چه صورت است؟
    این دسته از ارزهای دیجیتال تغییر قیمت مشخصی ندارند و در اثر پامپ و دامپ های ساختگی و ترند شدن در شبکه ها اجتماعی دچار تغییر قیمت می شوند.
  • کاربردهای شت کوین چیست؟
    از آنجا که شت کوین ها فاقد یک هدف مشخص و پروژه ارزشمند هستند کاربرد خاصی ندارند.
  • عوامل تاثیرگذار در قیمت شت کوین ها کدامند؟
    مهم ترین عامل در افزایش قیمت شت کوین ها استراتژی پامپ و دامپ توسط سرمایه گذاران است. همچنین با محبوب شدن این پروژه ها تقاضا برای خرید شت کوین ها افزایش پیدا می کند و بر اساس قانون عرضه و تقاضا ارزش شت کوین نیز افزایش می یابد.
  • چرا نمی توان به شت کوین ها اعتماد کرد؟
    با توجه به اینکه این پروژه ها توسط افراد ناشناس ایجاد شده و ارزش واقعی آنها مشخص نیست، قیمت گذاری آنها فقط با حدس و گمان انجام می شود. علاوه بر این ممکن است شت کوین ها یک پروژه کلاهبرداری باشند و ریسک سرمایه گذاری در آنها زیاد است.
  • کدام ارزهای دیجیتال، شت کوین هستند؟
    دوج کوین، بیت تورنت، ترون، دنت، بی بی دوج، وابی، شیبا اینو، سیف مون از جمله ارزهای شت کوین به شمار می روند.

ارز شت کوین

بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال دوج کوین

در ارزهای دیجیتال پروژه هایی که ارزش بسیار کمی دارند و هیچ هدف مشخصی را دنبال نمی کنند شت کوین نامیده می شوند. تعداد بسیار زیادی از 5 هزار ارز دیجیتال موجود در بازار شت کوین هستند و جزو این دسته بشمار می روند. اگر می خواهید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید لازم است با شت کوین ها و نحوه تشخیص شت کوین ها آشنا شوید. در این صورت می توانید با دانش بیشتر برای خرید این نوع ارز دیجیتال اقدام کنید. از آنجا که تعداد سرمایه گذاران این رمز ارزها بسیار کم است و نقدینگی آنها کمتر از 30 هزار دلار است مناسب سرمایه گذاری های بلند مدت نخواهند بود.

لازم به ذکر است برای خرید این نوع ارزهای دیجیتال که هیچ نوع پشتوانه مشخصی ندارند از درگاه های مطمئن اقدام نمایید.