هاوینگ بیت کوین چیست ؟

برای اینکه شما با مفهوم هاوینگ بیت کوین آشنایی بیشتری به دست آورید باید در ابتدا معنای استخراج بیت کوین را درک کنید.

به طور خلاصه باید بیان کنیم؛ افرادی به عنوان داوطلب که به آنها استخراج کننده می گویند برای اینکه تراکنش های بیت کوین را تایید نمایند، قدرت پردازشی که در سخت افزارهای شان وجود دارد در اختیار شبکه می گذارند.

شبکه هم به عنوان پاداش مقداری کمی بیت کوین تولید می کند و به آن دسته افراد که استخراج کننده هستند می دهد.

هاوینگ بیت کوین تقریبا هر چهار سال یکبار رخ خواهد داد که این پدیده،  پاداش ماینرهای بیت کوین را نصف می کند.

زمانی که ساتوشی ناکاموتو در حین تعیین کردن قوانین بیت کوین بود، بر روی دو قانون بیشتر از همه تاکید داشت :

- موجودی بیت کوین باید متناهی باشد و آن را محدود به 21 میلیون واحد می دانست.

- تعداد بیت کوین هایی که تولید می شد به ازای هر بلاک باید 50 درصد کاهش پیدا کند.


هاوینگ بیت کوین هر چند سال یکبار رخ می دهد؟


با توجه به این مسئله که هر ساعت 6 بلاک تولید می شود و رویدادی هم که در هاوینگ وجود دارد 210 هزار بلاک است، باید بیان کنیم که پدیده هاوینگ بیت کوین حدودا هر چهار سال یک بار در این ارز دیجیتال به وجود می آید.

زمانی که بیت کوین مشغول به فعالیت شده بود هر ده دقیقه حدود 50 واحد بیت کوین را استخراج و تولید می کرد. در 28 نوامبر سال 2012 بعد از اولین هاوینگ بیت کوین پاداشی که مربوط به استخراج بود به 25 رسید.

بعد از 9 جولای 2016 که طی آن پاداش ماینرها از 25 واحد به 12.5 رسید، هر چهار سال یک بار مبلغ آن بسیار کمتر شد. آخرین رویداد نصف سازی پاداش ماینرها در یازدهم می 2020 اتفاق افتاد و طی آن پاداش ماینرها به 6.25 کاهش پیدا کرد. 

هاوینگ بیت کوین


تاثیر هاوینگ بیت کوین بر قیمت آن


یکی از مهمترین و اصلی ترین پرسش هایی که بسیاری از علاقه مندان بیت کوین در مورد هاوینگ بیت کوین دارند این است که، تاثیر آن بر قیمت بیت کوین تا چه اندازه است.

همانطوری که بیان نمودیم و متوجه شدید فلسفه هاوینگ در این است که تورم بیت کوین را کاهش دهد.

بر اساس اصل و قانونی که در عرضه و تقاضای اقتصاد وجود دارد، کاهش پیدا کردن عرضه با در نظر گرفتن تقاضایی که ثابت است می تواند قیمت دارایی را افزایش دهد.

بسیاری از افراد بر این باور می باشند که ارزش بیت کوین به طور مداوم و همیشه به میزان تقاضا و عرضه ارز دیجیتال در بازار بستگی دارد.

در واقع آنها بیان می نمایند که نوسان قیمت و یا همان هاوینگ بیت کوین به این مسئله بستگی بسیار زیادی دارد.

این دسته از افراد بر این باور می باشند که با شکل گیری هاوینگ بیت کوین و به دنبال آن کاهش پیدا کردن عرضه بیت کوین قیمت ها چندین برابر می شود.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که هاوینگ با کاهش پیدا کردن عرضه و نصف شدن درآمد استخراج کنندگان تاثیر بسیاری بر روی  روند رشد بیت کوین و قیمت آن دارد.

زمانی که عرضه کاهش پیدا می کند، درآمد استخراج کنندگان که در آغاز معرفی کردیم نصف می شود. در این صورت بیت کوین بسیار کمیاب می گردد و نمی توانید آن را پیدا کنید، اما در برخی از موارد هم امکان دارد که به این نحو نشود.

 بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بیت کوین 


زمان وقوع هاوینگ بیت کوین 2024


هاوینگ بیت کوین یکی از مهمترین پدیده های بیت کوین می باشدکه هر 4 سال یکبار در این ارز دیجیتال به وجود می آید و سال 2024 هم یک بار دیگر باید تکرار شود.

طبق بسیاری از بررسی هایی که توسط اقتصاد دانان انجام شده به این نتیجه رسیده اند که پاداش بیت کوین بعدی در سال 2024 رخ می دهد.

وب سایت های بسیاری وجود دارند که زمان باقی مانده پاداش بعدی را نشان می دهند و شما می توانید از طریق آنها با پاداش بعدی آشنایی بیشتری به دست آورید.

آیا هاوینگ بیت کوین منجر به فروپاشی استخراج کننده ها می شود؟

به زودی و تنها تا چند ماه بعد هاوینگ بیت کوین بعدی شروع می شود.

طبق تخمین هایی که زده شده است، به این نتیجه رسیده اند که، این فرآیند موجب کاهش پیدا کردن تورم بیت کوین می شود و همچنین تعداد بیت کوین های تولید شده هم کمتر می شود.

بسیاری از افراد انتظار دارند که پیش از این فرآیند، بالا رفتن قیمت بیت کوین را مشاهده کنند. البته که باید بدانید امکان دارد این اتفاق هرگز رخ ندهد.

اگر نگاهی به تاریخ رویداد هاوینگ بیت کوین بیندازیم، به این نتیجه می رسیم که، افزایش قیمت 6 ماه بعد از هاوینگ رخ داده و یک سال بعد هم رشد زیادی داشته است.

واقعیتی که با هاوینگ بیت کوین برای استخراج کننده ها و ماینرها وجود دارد، نصف شدن پادششان می باشد.

درآمد آنها از زمانی که استخراج روی می دهد بسیار کاهش پیدا می کند و همانطوری که می دانید هیچ استخراج کننده ای علاقه ندارد ضرر مالی ببیند.

بر این اساس بسیاری از آنها شاید ترجیح بدهند دستگاه های خود را خاموش کنند، چرا که آنها می خواهند درآمدشان بیشتر از هزینه هایشان باشد و سود بسیاری به دست آورند.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

 بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟


نتیجه گیری در مورد هاوینگ بیت کوین


برنامه ریزی که برای بیت کوین انجام شده بر این اساس است  که با ارزش باشد. برای اینکه ارزشمندی آن را حفظ کنند باید اصول خاصی را طراحی و تنظیم نمایند.

21 میلیون کوین تنها تعداد مشخص شده ای می باشد که باید در سراسر جهان وجود داشته باشد. و به وسیله فرآیند هاوینگ بیت کوین سرعت عرضه کاهش پیدا می کند و تورم آن تحت نظارت و کنترل افراد باقی می ماند.

کسانی که به بیت کوین علاقه زیادی دارند در حافظه شان همیشه این مسئله وجود دارد که هاوینگ بیت کوین همواره نقش مثبتی ایفا خواهد کرد.

در واقع هاوینگ سود علاقه مندان به بیت کوین را بیشتر می کند و در آینده ای نه چندان دور شاهده نتیجه اصلی آن خواهیم بود.

مسائل بسیار زیادی مانند عرضه و تقاضا نقش پر رنگی بر روی قیمت بیت کوین دارد که شما باید با این مسائل آشنایی داشته باشید و سپس این ارز دیجیتالی را خریداری نمایید.

در این مقاله هاوینگ بیت کوین را بسیار خلاصه معرفی کردیم و امید داریم به خوبی با این رویداد آشنا شده باشید.