بیت کوین که امروزه برترین ارز دیجیتال در دنیا می باشد و در جدول ارزهای دیجیتال در رتبه اول قرار دارد. در گذشته ای نه چندان دور به عنوان چیزی بی ارزش و به درد نخور شناخته می شد اما با گذشت زمان و انجام یک سری فرایند ها به ارزش این ارز دیجیتال افزوده شد. اگر شما می‌خواهید در مورد ارز دیجیتال بیت کوین اطلاعات کاملی به دست آورید می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همه چیز درباره بیت کوین

تاریخچه بیت کوین

اگر بخواهیم داستان به وجود آمدن ارز دیجیتال بیت کوین را برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که داستان این ارز از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد. در آن زمان فردی ناشناس یک مقاله را منتشر نمود که در آن به معرفی و بررسی یک ارز الکترونیکی پرداخته بود. در آن زمان کسی این مورد را جدی نگرفت اما پس از گذشت مدتی انقلابی در این زمینه به وجود آمد و باعث شد که ارزش این ارز بیشتر شود و به حدی رسید که بسیاری از اقتصاددانان بزرگ در دنیا این چنین بیان کردند که این ارز در آینده ای نه چندان دور جایگزین پول های کاغذی خواهد شد.

  بیشتر بخوانید: بلاکچین چیست؟ 

بررسی ارز دیجیتال بیت کوین

در حالت کلی باید بگوییم که ارز دیجیتال بیت کوین هیچ حالت فیزیکی ندارد و در واقع یک نوع کد می باشد که از طریق انجام محاسبات بسیار سخت و پیچیده ریاضی به وجود می‌آید. این ارز و بیشتر ارز های دیجیتال در بستر سیستم قدرتمندی به نام بلاک چین فعالیت می‌کنند و همین موضوع باعث شده است که این ارز ها دارای امنیت بسیار بالایی باشند. دلیل شهرت و معروفیت بیت کوین به سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ برمی‌گردد در آن زمان بسیاری از افراد خلافکار که در دارک وب فعالیت داشتند معاملات خود را با استفاده از این ارز دیجیتال انجام می‌دادند و دلیل این کار هم این بود که ارزهای دیجیتال غیر قابل ردیابی می باشند. پس از گذشت چند وقت که این افراد از این ارز دیجیتال استفاده کردند ارز بیت کوین تا حد زیادی افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد آن را بشناسند.

آیا بیت کوین دارای مزایایی می باشد؟

شاید از خودتان سوال کرده باشید که آیا این ارز دیجیتال که دارای این همه ارزش می باشد مزایای نیز دارد؟ در جواب این سوال باید بگویم بله و مزایای آن بسیار زیاد می باشد که ما در ادامه برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید:

  • یکی از مزایای ارز دیجیتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال این می باشد که به طور کلی مجازی می باشند و حالت فیزیکی ندارند و همین موضوع باعث شده است که نگهداری از آنها بسیار ساده باشد و شما برای نگهداری از ارزهای دیجیتال نیاز به یک نوع کیف پول دارید که به راحتی بر روی گوشی موبایل یا لپ تاپ شما نصب خواهد شد.
  • امنیت بسیار بالا یکی از مزایای مهم بیت کوین می باشد. همانطور که پیش تر اشاره کردیم ارز دیجیتال بیت کوین بر روی سیستم بلاکچین فعالیت دارد و همین موضوع باعث شده است که این ارز از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • یکی دیگر از مزیت های مهم بیت کوین این می باشد که کاملاً غیرمتمرکز می باشد و برخلاف ارز های کاغذی هیچگونه سازمان و دولت و یا نهادی بر روی آنها نظارت ندارد و از طریق آنها قابل پیگیری نمی باشد.
  • ارز دیجیتال بیت کوین دارای سرعت بسیار بالایی می باشد و همچنین برای انتقال این ارز دیجیتال نیاز به پرداخت مقدار زیادی کارمزد ندارید و با پرداخت هزینه بسیار کم می توانید بیت کوین را به کیف پول مورد نظرتان انتقال دهید. این مزیت بیت کوین باعث شده است که بسیاری از افراد از این ارز دیجیتال استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: آیا رمزارز بیت کوین امن است؟

استخراج بیت کوین!

ارز دیجیتال بیت کوین مانند بسیاری از اشیای با ارزش مانند طلا این قابلیت را دارد که استخراج شود اما نه به صورت فیزیکی. برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین از یکسری دستگاه‌ها به اسم ماینر استفاده می شود. در واقع این یک اصطلاح است که بیت کوین استخراج می شود، این دستگاه ها با نظارت بر روی تراکنش های شبکه بیت کوین مقداری بیت کوین را به عنوان پاداش دریافت می کنند و اینگونه نیست که بیت کوین را از جایی استخراج کنند.

چگونه می توانیم بیت کوین را خریداری کنیم و از آن نگهداری کنیم؟

برای خرید کردن ارز دیجیتال بیت کوین شما نیاز دارید به یک سری از صرافی های خارجی و یا ایرانی مراجعه نمایید و با ساخت حساب کاربری در این صرافی ها و احراز هویت مقدار بیت کوینی که می‌خواهید را خریداری نمایید. پیشنهاد ما به شما برای خرید بیت کوین استفاده از صرافی های خارجی بایننس و کوینکس می باشد و همچنین اگر تمایل دارید از صرافی های ایرانی استفاده کنید ما به شما نوبیتکس را پیشنهاد می کنیم، این صرافی ها از امنیت و قدرت بسیار بالایی برخوردار می باشند و همچنین برای خرید از شما کارمزد بسیار ناچیزی را دریافت می نمایند. برای نگهداری از بیت کوین شما نیاز دارید تا یک کیف پول را بر روی گوشی یا لپ تاپ خود نصب نمایید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کیف پول تراست ولت می باشد زیرا این کیف پول دارای امنیت بسیار بالایی می باشد. علاوه بر تراست ولت شما می توانید از کیف پول سخت افزاری لجر استفاده نمایید این کیف پول نسبت به کیف پول های دیجیتالی مانند تراست ولت امنیت بسیار بالاتری دارند. اما در حالت کلی اگر میخواهید هزینه نکنید تراست ولت گزینه بسیار خوبی می باشد.