ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم دومین ارز دیجیتال در جدول ارز های دیجیتال می باشد که درست پنج سال بعد از ارز بیت کوین به بازار ارز های دیجیتال عرضه شده است و شباهت های بسیار زیادی به بیت کوین دارد. اگر شما می خواهید به طور کامل با این ارز دیجیتال آشنا شوید و اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با اتریوم به دست آورید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه ارز اتریوم

داستان به وجود آمدن ارز دیجیتال اتریوم از سال ۲۰۱۴ شروع شد جایی که فرد روسی به نام ویتالیک بوترین وایت پیپری را منتشر کرد که در آن به معرفی این ارز دیجیتال پرداخته بود.

سرانجام پس از گذشت حدود یک سال در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۱۵ میلادی این فرد به همراه گروهش این ارز دیجیتال را در بازار ارز دیجیتال منتشر کردند.

در آن زمان این ارز دیجیتال طرفدار چندانی نداشت و قیمت آن نیز زیر یک دلار بود اما با گذشت زمان و آشنا شدن مردم با این ارز دیجیتال قیمت آن رشد کرد و امروزه به دومین ارز برتر در میان ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

بررسی ارز دیجیتال اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم یکی از انواع ارز های دیجیتال می باشد که مانند بیت کوین بر روی بستر بلاکچین پایه‌ گذاری شده است و این موضوع باعث شده است که شبکه اتریوم از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

همچنین همانند بیت کوین قابلیت ماین کردن در آن وجود داشته باشد. به گفته سازندگان این ارز دیجیتال، این ارز برای این به وجود آمده است که بتواند اشخاص و یا گروه هایی که به عنوان واسطه فعالیت دارند را حذف کند.

نکته‌ای که باید در رابطه با این ارز دیجیتال بگوییم این می باشد که شبکه این ارز دیجیتال به طور کامل غیرمتمرکز می باشد و این مورد بدین معنی باشد که اطلاعات مربوط به تراکنش های آن در جای مخصوصی ذخیره نمی شود و یعنی اینکه هیچ دولت یا سازمان یا نهادی نمی ‌تواند بر روی تراکنش های شبکه این ارز دیجیتال نظارت کند.

اگر بخواهیم در رابطه با تعداد سکه های در گردش این ارز صحبت کنیم باید بگوییم که تعداد آنها چیزی در حدود ۱۱۷ میلیون واحد می باشد و همچنین حجم بازار آن چیزی در حدود ۳۶۶ میلیارد دلار است.

 بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال BNB 

شباهت ها و تفاوت های بیت کوین و اتریوم

از مهم ترین شباهت های بیت کوین و اتریوم می توان به این موضوع اشاره کرد که این دو ارز بر روی بستر بلاک چین ساخته شده‌ اند و از امنیت و قدرت بسیار زیادی برخوردار می باشند.

هر دو ارز قابلیت ماین شدن یا به اصطلاح استخراج شدن را دارند. از تفاوت های بیت کوین و اتریوم می‌ توان به موضوع زمان انجام تراکنش آن ها اشاره نمود به صورتی که اتریوم برای انجام هر تراکنش به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد، اما بیت کوین برای انجام هر تراکنش نیاز به ۱۰ دقیقه زمان دارد.

از دیگر تفاوت های این دو ارز می توان به موضوع محدودیت عرضه آنها اشاره نمود این موضوع به این معنی می باشد که تعداد عرضه کوین های بیت کوین چیزی در حدود ۲۱ میلیون واحد می باشد و ولی ارز اتریوم محدودیتی در زمینه عرضه ندارد و بنا به صلاحدید سازندگان تعداد کوین های این ارز دیجیتال قابل افزایش می باشد.

استخراج ارز اتریوم

همانطور که گفتیم اتریوم نیز مانند بیت کوین این قابلیت را دارد که استخراج شود، اما با بیت کوین دارای تفاوت هایی نیز می ‌باشد و تفاوت آنها در این موضوع می باشد که شما برای استخراج بیت کوین حتماً باید یک دستگاه جداگانه خریداری کنید.

اما برای استخراج اتریوم می توانید از یک کارت گرافیک قدرتمند که بر روی سیستم شما نصب شده است استفاده نمایید.

در حالت کلی امروزه به دلیل اینکه موضوع استخراج ارز های دیجیتال تا حد بسیار زیادی برای مردم جهان شناخته شده است این کار سود چندان زیادی ندارد و بهترین راه برای به دست آوردن این ارزها خرید آن ها می باشد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست؟

بررسی مزایا ارز دیجیتال اتریوم و شبکه ها

  • یکی از مهم ترین مزایای ارز دیجیتال اتریوم که پیشتر به آن اشاره کردیم امنیت بسیار بالای آن می باشد. زیرا شبکه مربوط به این ارز دیجیتال به گونه‌ای کدنویسی شده است که کمتر کسی می‌ تواند به آن نفوذ کند.
  • از مزایای شبکه ارز اتریوم می ‌توان به این موضوع اشاره نمود که فعالیت آن به صورت همیشگی می باشد و هیچ کس این قابلیت را ندارد که فعالیت آن را متوقف کند.
  • در رابطه با پلتفرم ارز اتریوم باید این نکته را بگوییم که این پلتفرم به صورت کامل غیر قابل دستکاری می باشد به صورتی که هیچ فرد یا هیچ گروهی نمی ‌تواند به اطلاعات درون آن نفوذ کند و آنها را به سرقت ببرد.

معایب اتریوم و شبکه این ارز دیجیتال

  • مهم ترین معایب این ارز دیجیتال این موضوع می باشد که هزینه تراکنش ‌های این ارز دیجیتال تا حد بسیار زیادی بالا می باشد، به گونه‌ای که هر کاربر برای انجام یک تراکنش در شبکه این ارز دیجیتال باید چیزی در حدود ۲۰ دلار را پرداخت کند که این هزینه در برابر هزینه‌ هایی که برخی از ارز های جدیدتر از کاربران دریافت می‌کنند بسیار بالا می باشد. به عنوان مثال برخی از ارزها مانند بایننس یا کاردانو چیزی در حدود یک دهم یا یک صدم دلار از کاربران دریافت می کنند اما این موضوع در رابطه با اتریوم این گونه نمی ‌باشد.
  • از معایب شبکه این ارز دیجیتال می ‌توان به این موضوع اشاره نمود که قراردادهای هوشمند و همچنین برنامه های مربوط به شبکه اتریوم توسط نیروی انسانی نوشته می شود و مانند بعضی از ارز ها توسط ربات ها و کامپیوتر ها نوشته نمی شود و این موضوع باعث می‌ شود که یکسری اشکالات در کد نویسی ها به وجود بیاید که از این طریق یک راهی برای هکر ها باز می شود تا بتوانند یکسری اختلالات را در این شبکه به وجود بیاورند.