در مطلب قبلی با آلت کوین ها و انواع آنها همچنین مزایا و معایب آنها در سرمایه گذاری آشنا شدیم. به جز بیت کوین ها به سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار آلت کوین می گویند. آلت کوین ها قیمت کمتری نسبت به بیت کوین ها دارند و در معاملات خود از قراردادهای هوشمند بهره می گیرند. در این مطلب به معرفی بهترین آلت کوین ها و پاسخ به این سوال که آیا آلت کوین برای سرمایه گذاری بهتر است یا بیت کوین می پردازیم.

بهترین آلت کوین ها کدامند؟

در ابتدا به منظور آشنایی با آلت کوین ها پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارز آلت کوین و انواع آن

تا به حال بیش از 4000 هزار آلت کوین به بازار معرفی شده اند اما تعدادی از آنها از محبوبیت بیشتری برخوردارند. بهترین آلت کوین های بازار در زیر لیست شده اند:

  • اتریوم
  • ریپل
  • بیت کوین کش
  • بایننس
  • کاردانو
  • استلار

اتریوم(ethereum)

یکی از بهترین آلت کوین های مبتنی بر بلاک چین می باشد که توسعه دهندگان به کمک آن قادر هستند برنامه های غیرمتمرکز خود را پیاده سازی و اجرا کنند. همچنین از آن جهت سرمایه گذاری استفاده نمایند. غیرمتمرکز بودن اتریوم به این معنی است که به شخص خاصی متعلق نیست و توسط اشخاص یا سازمانی کنترل و مدیریت نمی شود. غیرمتمرکز بودن منجر می شود پس از پیاده سازی یک برنامه روی شبکه اتریوم به هیچ وجه دیگر قابل ویرایش و یا تغییر دادن نباشد. نخستین شبکه بلاک چین که قابلیت استفاده از قراردادهای هوشمند را برای کاربران خود فراهم کرد اتریوم بود. این آلت کوین از طریق قراردادهای هوشمند و برنامه های توزیع شده بدون کنترل شخص خاصی ایجاد و اجرا شد.

اتریوم

ریپل(Ripple)

یکی دیگر از بهترین آلت کوین های که  به عنوان یک پلتفرم منبع باز و با هدف سرعت بخشیدن و کاهش هزینه های تراکنش بانکی ایجاد شده است ریپل نام دارد. تراکنش های ریپل نسبت به بیت کوین تنها در عرض چند ثانیه انجام می شود و میزان مبلغ تراکنش های آن کمتر است. هم اکنون شرکت های مالی و بانک های بزرگ برای نقل و انتقال های مالی خود از ارز دیجیتال ریپل استفاده می کنند. با توجه به اینکه هدف اصلی بیت کوین، حذف نمودن واسطه ها و بانک هاست، تمرکز آلت کوین ریپل روی آسان نمودن تبادلات مالی جهان با محصولات بانکی غیرمتمرکز است.

ریپل

بیت کوین کش (Bcach)

یکی از محبوب ترین و پرطرفداراترین آلت کوین های موجود در بازار که به صورت کاملا غیرمتمرکز است و به هیچ واسطه ای برای انجام تراکنش های خود نیاز ندارد بیت کوین کش نامیده می شود. واژه cash در انگلیسی به معنای پول نقد است. سرعت تراکنش کمتر بیت کوین نسبت به بیت کوین کش و ارزش بیشتر بیت کوین در مقایسه با بیت کوین کش از تفاوت های اصلی این دو کوین به شمار می رود.

بیت کوین کش

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین چیست؟

بایننس(Binance Coin)

کلمه بایننس با دو مفهوم به کار برده می شود. صرافی بایننس و رمز ارز ارائه شده توسط این صرافی. صرافی بایننس از معتبرترین و شناخته شده ترین صرافی های رمز ارز در جهان است. شبکه بلاک چین بایننس قابلیت کنترل تمامی تراکنش های صرافی اصلی را دارد و در یک ثانیه بیش از هزاران تراکنش را پشتیبانی می کند. به منظور سرعت بخشیدن بیشتر به تراکنش ها، بلاک کمتری تولید می کند به گونه ای که مدت ساخت بلاک در آن تنها یک ثانیه زمان می برد.

بایننس

کاردانو(Cardano)

در این بخش به معرفی یکی دیگر از بهترین آلت کوین ها یعنی کاردانو می پردازیم. این ارز دیجیتال به منظور تایید تراکنش های خود از Proof Of Stake به جای Proof Of Work  استفاده می کند. یعنی از الگوریتم ثابت بهره می برد. بر اساس این الگوریتم دستگاه های ماینر با توانایی و قدرت پردازش سخت افزارها، امنیت شبکه را افزایش داده و در قبال آن پاداش دریافت می کنند. یکی از بهترین و منسجم ترین ارزهای دیجیتال در جهان که این قابلیت را دارد به یکی از بهترین رمز ارزها جهت سرمایه گذاری مبدل شود کاردانو است.

کاردانو

استلار(Stellar)

آلت کوین استلار فراتر از یک ارز دیجیتال شناخته شده است که میزان کارمزد آن نسبتا کم و سرعت تراکنش آن بالاست. این شبکه استلار توسط سازمان های مالی نظیر بانک ها و انچرها مورد بررسی قرار می گیرد.

به منظور فهم بهتر انچرها در نظر بگیرید دوست شما در کانادا زندگی می کند و از شما که در ایتالیا هستید درخواست مبلغی پول به صورت یورو می کند. با استفاده از شبکه استلار امکان تبدیل خودکار پول فراهم می شود. به این صورت که شما می توانید مبلغ درخواستی او را به صورت دلاری بپردازید. این مبلغ توسط بانک در کانادا به صورت خودکار به یورو تبدیل شده و در اختیار وی قرار می گیرد.

آلت کوین استلار

بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال شیبا اینو

کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟ بیت کوین یا آلت کوین؟

درصد زیادی از شرکت ها و سازمان های بزرگ و بین المللی تنها بیت کوین ها را به عنوان ارز دیجیتال پذیرفته اند اما دیگر ارزهای دیجیتال (آلت کوین ها) را نمی توانند بپذیرند.

وبسایتی تحت عنوان useBitcoins حدود تعداد 5000 از کسب و کارهایی که بیت کوین را پذیرفته اند معرفی کرده است. سایت دیگری به نام Where To Spend Bitcoins UK لیست فروشگاه ها و وب سایت هایی که قابلیت خرید و فروش با بیت کوین را دارند پرداخته است.

نکته: یکی از راهکار ها برای تشخیص زمان مناسب برای سرمایه گذاری، بررسی شاخص غلبه بیت کوین ( Bitcoin Domainance) است. به این شکل که اگر نمودار صعودی و در حال افزایش باشد تایم مناسبی برای خرید بیت کوین یا است و در صورتی که نمودار به صورت نزولی نمایش داده شده بهترین زمان برای خرید آلت کوین هاست.

در هنگامی که خریداران ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات، میزان حجم معاملات و مبلغ بالای تراکنش ها تمایلی برای خرید و سرمایه گذاری در بیت کوین ندارند، برای انجام معاملات سریعتر و ارزان تر می توان از آلت کوین ها استفاده نمود.

در این مطلب از وبلاگ کوینی فا به معرفی بهترین آلت کوین ها پرداختیم. اتریوم، ریپل، بایننس، بیت کوین کش و... برخی از بهترین آلت کوین های شناخته شده محسوب می شوند. همچنین راه کاری برای انتخاب ارز دیجیتال مناسب جهت سرمایه گذاری ارائه دادیم. بهترین زمان برای سرمایه گذاری در آلت کوین ها زمانی است که در هنگام خرید در پایین ترین قیمت هستند و در زمان فروش بالاترین قیمت را دارند.