در سال 2021 پلتفرم استار اطلس بر بستر بلاک چین سولانا ساخته شد. این ارز دیجیتال توسط پروژه هایی که مبتنی بر بلاکچین سولانا هستند پشتیبانی می شود. از جمله آنها می توان صرافی غیر متمرکز serum و صرافی متمرکز FTX نام برد. با توجه به اینکه استاراطلس مبتنی بر سولاناست قابلیت انجام 50 هزار تراکنش در ثانیه را دارد. زیرا سولانا به عنوان امن ترین، سریع ترین و مقاوم ترین پلتفرم ارائه شده در شبکه های بلاک چین به شمار می رود. هزینه معاملات در این شبکه بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. در هر تراکنش میزان کارمزد معاملات شبکه بلاکچین سولانا 0.00025 دلار است. در ادامه این مطلب می خواهیم به طور کامل با ارز دیجیتال استار اطلس آشنا شویم.

ارز دیجیتال استار اطلس چیست؟

استار اطلس را می توان یک بازی بلاک چینی با دو ارز ATLAS و POLIS معرفی نمود. در واقع استار اطلس یک بازی استراتژیک فضایی بر بستر بلاک چین سولانا است. این پلتفرم از جدیدترین تکنولوژی گرافیکی بهره می گیرد و یک تجربه بصری و گیمینگ سینماتیک ارائه می کند. توکن بومی این پلتفرم ATLAS نام دارد. بازیکنان به منظور خرید تجهیزات، مبارزه و خرید و فروش دارایی های درون بازی از این توکن استفاده می کنند.

توکن دوم استاراطلس POLIS نام دارد که توکن حاکمیتی آن محسوب شده و امکان ایجاد تغییرات در قوانین بازی و کنترل فعالیت های بازیکنان را فراهم می کند. در بازی استاراطلس بازیکنان با انجام سفرهای فضایی قابلیت پیدا کردن، معامله و ایجاد توکن های NFT را دارند. استار اطلس در واقع یکی از محبوب ترین پروژه های متاورسی به شمار می رود که با ترکیب بازی های ویدیویی آنلاین با توکن های NFT از طریق متاورس صنعت گیمینگ را متحول می کند.  

در واقع به کمک استار اطلس تجربه یک بازی مجازی در آینده ای نزدیک برای کاربران فراهم می شود. بازیکنان در این بازی می توانند در خلاء گسترده فضا حرکت کرده و به دنبال جواهرات مبتنی بر NFT باشند. در حال حاضر صرافی FTX با میزان 48.12% معاملات روزانه استار اطلس جزو فعال ترین صرافی های معامله استاراطلس شناخته می شود. 

ارز دیجیتال استار اطلس چیست

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال دیسنترالند چیست؟

تاریخچه پیدایش استار اطلس

یک تیم از متخصصان مالی و مهندسان بازی های بلاک چینی استار اطلس را طراحی کردند. این پروژه بر بستر بلاک چین سولانا کار می کند و در حوزه بازی های بلاک چینی از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. ساز و کار بلاک چینی، سیستم اقتصادی، موتور بازی نسل جدید و ساز و کارهای بازی در لحظه از مهم ترین دلایل این محبوبیت به شمار می روند.

در واقع استار اطلس با ترکیب بازی ها با فناوری بلاک چین یک تجربه متفاوت به بازیکنان خود ارائه می دهد. بنیان گذار و مدیرعامل استار اطلس، مایکل ونگر معتقد است این پروژه یک جایگاه ویژه در بلاکچین دارد و فرصت بزرگ برای گمیرهاست تا درآمد مجازی بازی را به درآمد دنیای واقعی تبدیل کنند.

ارز دیجیتال star atlas

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد رمزارز مانا بدانید

توکن های ارز دیجیتال استار اطلس

  • توکن ATLAS
    این توکن برای خرید و فروش دارایی های داخل بازی به عنوان واحد تبادل مورد استفاده قرار می گیرد. این دارایی ها می توانند زمین، تجهیزات، وسایل نقلیه، موارد خام و ... باشند.
    در واقع بازیکنان به منظور پرداخت هزینه های مربوط به خریدهای درون بازی نیاز دارند توکن ATLAS را در اختیار داشته باشند.
    سقف عرضه توکن اطلس 36 میلیارد واحد است.
    80 درصد این توکن در ازای عملکرد خارق العاده بازیکنان به عنوان پاداش به آنها داده می شود. میزان 20 درصد توکن اطلس در میان سهامداران این توکن توزیع می گردد. 45 درصد آن متعلق به ماینینگ توکن بوده و 15 درصد باقیمانده آن با جمع آوری منابع برای توسعه پلتفرم استاراطلس مورد استفاده قرار می گیرد.
  • توکن POLICE
    سیاست اقتصادی استار اطلس توسط توکن POLIS مشخص می گردد. این توکن یک توکن کاربردی چند کاره است و به عنوان توکن حاکمیتی استار اطلس شناخته می گردد.
    امکان محدود کردن فعالیت بازیکنان توسط هولدرهای این توکن فراهم شده است. همچنین هولدرهای این توکن می توانند قوانینی را در یک منطقه وضع کنند. با این وجود برای اینکه این قوانین تصویب گردد نیاز به موافقت گروه بزرگی از بازیکنان این بازی خواهیم داشت.
    همچنین هولدرهای این توکن قابلیت تاثیرگذاری روی توسعه بازی استار اطلس را دارند.
    توکن های POLIS در دو مرحله توزیع می گردد. مقدار 20 درصد از موجودی این توکن در فاز اول "عرضه دارایی کهکشانی" فروخته می شود. در نهایت مقدار 80 درصد آن به عنوان پاداش به کسانی تعلق می گیرد که توکن های خود را استیک می کنند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال سندباکس چیست و آینده آن چگونه است؟

بنیان گذاران استار اطلس

مایکل واگنر مدیر عامل استار اطلس بنیانگذار ارز ATLAS شناخته می شود. دب لوکاس به عنوان سرپرست عملیات استار اطلس شناخته می شود. دیگر بنیانگذار ارز استار اطلس پابلو کیروگا(COO Pablo Quiroga) نام دارد.

پیش از استار اطلس مایکل واگنر در یک شرکت چند زنجیره ای مبتنی بر تولید محصولات بلاک چین فعالیت می کرد. پابلو کیروگا در حوزه بیوتکنولوژی و دب لوکاس تجربه فعالیت در شرکت هایی صاحب نام را داشت.

پیش بینی آینده ارز استار اطلس

استار اطلس یکی از محبوب ترین پروژه های بلاک چینی به شمار می رود که از زمان پیدایشش تا کنون رشد بالایی را تجربه کرده و با توجه به لیست شدن آن در بسیاری از صرافی های معتبر و مطرح دنیا و بر اساس تحلیل های انجام شده توسط فعالان بازار رمزارزها، پیش بینی می شود در سال های آینده قیمت آن رو به افزایش است.

ارز دیجیتال استار اطلس

بیشتر بخوانید: گیمیفای یا بازی های مبتنی بر بلاک چین چیست؟

سوالات متداول درباره استار اطلس

  • ارز دیجیتال استار اطلس چیست؟
    استار اطلس یک ارز متاورسی و یک بازی استراتژیک بر بستر بلاک چین سولانا است. بازی Star Atlas با اقتصاد توکن دوگانه خود تجربه یک بازی مجازی را در آینده ای دور را امکان پذیر کرده است. بازیکنان در این بازی در یک سفر فضایی به دنبال الماس ها و جواهرات مبتنی بر NFT هستند.
  • ارزش ارز دیجیتال استار اطلس در 10 سال آینده چگونه است؟
    به احتمال بسیار زیاد قیمت ارز دیجیتال استار اطلس در آینده افزایش خواهد یافت.
  • چرا آینده ارز استار اطلس روشن است؟
    دارا بودن یک تیم بسیار قوی، موقعیت خوب، جامعه فعال و توکن های خوب طراحی شده همگی نشان دهنده موفقیت این ارز دیجیتال هستند. همچنین این ارز قرار است در آینده با دیگر شرکت ها و مشاغل مختلف همکاری داشته باشد.
  • آیا سرمایه گذاری روی استار اطلس خوب است؟
    با توجه به افزایش ارزش این ارز در سال های آینده، سرمایه گذاری روی آن بازدهی بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

جمع بندی

ارز دیجیتال استار اطلس با طراحی بازی های بلاک چینی مبتنی بر NFT منجر به ایجاد تحول در صنعت بازی ها شده است. در این پلتفرم فناوری بلاک چین با واقعیت مجازی و توکن های NFT ادغام شده است. در واقع استار اطلس یک اکوسیستم در حال توسعه است که در آن بازیکنان قابلیت تعیین مسیر آینده آن را دارند و می توانند از آن درآمد کسب کنند. توکن ATLAS امکان به دست آوردن توکن های NFT را برای کاربران فراهم می کند. همچنین می توانند به معامله آنها در یک بازار آزاد بپردازند. در این بازی بازیکنان به دنبال کشف الماس های مخفی ماجراجویی های مختلف و هیجان انگیزی را تجربه خواهند کرد. ویژگی هایی که تجربه ای لذت بخش در بازی استاراطلس را برای بازیکنان فراهم کرده است بازی واقعیت مجازی، ارتباط فوق العاده میان بازیکنان و کسب در آمد با قابلیت DeFi است. بازیکنان می توانند در استار اطلس برای کشف جواهرات به ماجراجویی پرداخته و از طریق در اختیار داشتن توکن های استار اطلس NFT به دست آورده و معامله کنند.