آیا تا بحال در مورد رمزارز مانا چیزی شنیده اید؟ پلتفرم دسنترالند دو توکن به بازار ارزهای دیجیتال عرضه کرده است. یکی از این توکن ها رمزارز مانا است. در این مطلب می خواهیم شما را با ارز دیجیتال مانا آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

آشنایی با رمزارز مانا

مانا یکی از توکن های بومی پلتفرم دسنترالند است. دسنترالند نرم افزاری است که روی بلاکچین اتریوم اجرا می شود و دو توکن با نام های LAND و MANA ارائه کرده است. هدف از تولید این نرم افزار، ایجاد انگیزه در کاربران برای کار با دنیای مجازی است. به گونه ای که کاربران بتوانند از این طریق علاوه بر تعامل و بازی، املاک و مستغلات خریداری کرده و یا بفروشند. توکن مانا در لیست توکن های با استاندارد ERC-20 قرار می گیرد که به وسیله بلاکچین اتریوم طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با توکن ها و بررسی تفاوت توکن و کوین

توکن LAND دومین توکنی است که توسط پلتفرم دسنترالند و با استاندارد ERC-721 ارائه شده است. این توکن یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) است که به مفهوم خرید زمین در دنیای مجازی اشاره دارد.
زمین های خریداری شده توسط کاربران از طریق بلاکچین قابل ردیابی است. کاربران قادر هستند از طریق توکن مانا، برای خرید توکن لند در دسنترالند اقدام کنند. امکان خرید رمزارز مانا از هر دو نوع صرافی متمرکز و غیرمتمرکز فراهم شده است.

ارز دسنترالند

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری سه میلیون دلاری رمزارز بازی مرکب

چگونه می توان رمزارز مانا را خریداری کرد؟

توکن مانا از آنجا که توسط حدود 100 ها صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می شود از نقدینگی بسیار خوبی برخوردار است. شما می توانید از صرافی های ارز دیجیتال داخلی و یا خارجی اقدام به خرید رمزارز مانا کنید. اما قبل از آن لازم است پول خود را به یکی از استیبل کوین ها و یا تتر تبدیل کرده و سپس در یکی از صرافی ها بعد از احراز هویت آن را به ارز دیجیتال مانا تبدیل کنید.
توجه داشته باشید باید ابتدا بررسی کنید رمزارز مانا در کدام یک از صرافی های ارز دیجیتال پشتیبانی می شود.

در ادامه لیست برخی از صرافی های ارز دیجیتال که از رمزارز مانا پشتیبانی می کنند را مشاهده خواهید کرد:

  • Binance
  •  Hbtc
  •  BitC
  •  Okex
  •  Huobi global

ارز مانا چیست

بیشتر بخوانید: آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن 

کیف پول های رمزارز مانا

پس از اینکه اقدام به خرید رمزارز مانا کردید حال لازم است آن را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره نمایید. با توجه به اینکه توکن مانا توسط پلتفرم دسنترالند ارائه شده است لازم است کیف پول انتخابی شما با این توکن سازگار باشد.

رمزارز مانادر ادامه لیست کیف پول هایی که از این توکن پشتیبانی می کنند را مشاهده خواهید کرد:

  1. کیف پول اکسودوس(Exodus)
    یک کیف پول نرم افزاری است که سازگار با سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس است. این کیف پول امکان نصب روی تلفن همراه را برای کاربران خود فراهم می کند. در این صورت امکان استفاده از آن در هر مکانی وجود دارد.
  2.  کیف پول متامسک (MetaMask)
    یک کیف پول تحت وب است که از طریق مرورگرهای کروم، فایرفاکس و Brave قابل دسترسی است. امکان ذخیره توکن های با استاندارد ERC-20 وجود دارد.
  3.  کیف پول میست(Mist)
    یکی از انواع کیف پول های دسکتاپی است. زمان بارگیری این کیف پول زیاد است و دلیل آن همگام سازی با بلاکچین است. این کیف پول تنها سازگار با استاندارد ERC-20 و اتریوم است.
  4.  کیف پول ترزور وان(Trazor One)
    یکی از انواع کیف پول های قدیمی سخت افزاری است. امنیت بسیار بالایی دارد و دلیل آن این است که پین کد آن هیچ گاه از کیف پول خارج نمی گردد.
  5.  کیف پول لجر نانو اس(Leger Nano S)
    یکی از محبوب ترین کیف پول ها در بین کاربران است. ذخیره ارزهای دیجیتال در این کیف پول به صورت آفلاین صورت می گیرد. بنابراین امنیت این کیف پول بالاست و خطر هک شدن آن را تهدید نمی کند. اگر به دنبال بهترین گزینه برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال خود هستید این کیف پول بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه ارز دیجیتال ICO چیست؟

تعداد توکن های در گردش مانا

عرضه اولیه رمزارز مانا 2.8 میلیارد مشخص شده بود. تا تاریخ ژانویه سال 2021 تعدادی معادل 1.49 میلیارد توکن مانا در گردش بود. این میزان چیزی معادل 68 درصد از کل تعداد توکن عرضه شده است. با سوزانده شدن حدود 600 میلیون مانا در مزایده لند تعداد این توکن کاهش پیدا کرد. به طور کلی حدود 40 درصد از توکن مانا در همان زمان عرضه اولیه آن در سال 2017 به فروش رسید. همچنین حدود 20 درصد از آن به منظور ایجاد انگیزه در دسنترالند، و حدود 20 درصد به شرکت کنندگان اولیه و تیم توسعه دهنده این توکن اختصاص داده شد. تنها 20 درصد از مقدار باقی مانده این توکن توسط پلتفرم دسنترالند نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی در ارز دیجیتال چیست و چه تاثیری دارد؟

امنیت شبکه دسنترالند چگونه تامین می شود؟

شبکه اتریوم محبوب ترین شبکه غیرمتمرکز تشکیل شده از هزاران ماینر ایمن است. از آنجا که مانا یک ارز مبتنی بر شبکه بلاکچین اتریوم است، در این شبکه توکن مانا در برابر حملات هکرها محافظت می شود.

ارز دیجیتال مانا را چگونه بفروشیم؟

برای فروش این رمزارز نیز مشابه خرید آن لازم است از طریق مراجعه به صرافی های داخلی و خارجی ارز دیجیتال اقدام کنید. اگر قبلا در صرافی مورد نظر تراکنشی انجام دادید نیازی به ثبت نام مجدد و یا احراز هویت ندارید.
صرافی های خارجی انتخاب بهتری هستند زیرا نسبت به صرافی های داخلی کارمزد کمتری دریافت می کنند.

ارز دیجیتال مانا

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع صرافی های ارز دیجیتال

آینده ارز مانا چگونه خواهد بود؟

به نظر می رسد در آینده نزدیک رمزارز مانا رشد خوبی داشته باشد. در واقع با گسترش و پیشرفت پلتفرم دسنترالند و افزایش تعداد کاربران و سرمایه گذاران روی ای پلتفرم قادر خواهد بود رتبه جدیدی در بازار رمزارزها از آن خود کند.

در این مطلب سعی کردیم شما را با رمزارز مانا و پلتفرم دسنترالند آشنا کنیم. همانطور که مطالعه کردید دسنترالند نرم افزاری مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. این نرم افزار دو توکن به نام های LAND و MANA به بازار ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. توکن لند یک توکن غیرقابل تعویض یا NFT است اما توکن مانا توکنی با استاندارد ERC-20 است.
شما می توانید رمزارز مانا را از طریق صرافی های متمرکز و یا غیرمتمرکز داخلی و خارجی خریداری کرده و یا به فروش برسانید. همچنین کیف پول هایی نظیر لجرنانو اس، میست، متامسک، اکسودوس و... از این رمزارز پشتیبانی می کنند. پیش بینی می شود این رمزارز در آینده رشد خوبی داشته باشد.