یکی از ده پروژه برتر حوزه متاورس اکسی اینفینیتی نام دارد. این پروژه یک نوع بازی است که بر بستر بلاک چین اتریوم ایجاد شده و مبتنی بر NFT است. در واقع یک استارتاپ در ویتنام ایده اصلی طراحی این بازی محبوب و ایجاد ارز اکسی اینفینیتی را ارائه داد.

آشنایی با پلتفرم Axie Infinity

نام کامل این ارز دیجیتال Axie Infinity Shard است. توکن ارائه شده توسط این پلتفرم AXS نام دارد. با بازی کردن و رای دهی در این پلتفرم کاربران می توانند توکن AXS به دست آورند. در واقع بازیکنان به عنوان پاداش بازی این توکن را دریافت خواهند کرد. این توکن دارای محدودیت عرضه به تعداد 270 میلیون است. به منظور ذخیره سازی این توکن می توان از کیف پول هایی استفاده نمود که از استاندارد ERC20 پشتیبانی می کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال بلاک توپیا و پیش بینی آینده آن

ارز دیجیتال AXS چیست

تاریخچه بازی Axie Infinity

اولین بازی بلاک چینی دنیا اکسی اینفینیتی معرفی شده است. در سال 2017 شخصی به نام تورنگ ایده اصلی این بازی را ارائه داد. این شخص با تجربه زیادی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ داشت و با مشاهده بازی پوکمون گو تصمیم به خلق یک بازی جدید گرفت. هدف اصلی آن از ایجاد بازی جدید ترکیب جذابیت های بازی پوکمون گو و کسب درآمد از بازی بود.

لذا برای رسیدن به هدف خود استارتاپ های گذشته خود را رها کرده و با کمک تیم خود در سال 2018 اقدام به ساخت بازی اکسی اینفینیتی کرد. نام این پروژه در آغاز کار Sky Mavis بود. ارز دیجیتال این بازی در سال 2020 توسط این گروه وارد بازار شد. علت محبوبیت زیاد این بازی جذابیت آن و قابلیت کسب درآمد از آن بود.

در حال حاضر می توان اکسی اینفینیتی را رکورد دار بازی های بلاک چینی دنیا شناخت. این بازی با تعداد یک میلیون کاربر فعال در ماه قبل توانست رکورد بزند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال دیسنترا لند چیست؟

ارز AXS چیست؟

یکی از ارزهایی که در طی سال گذشته رشد چشمگیری داشته است ازز AXS نام دارد. در واقع توکن اختصاصی بازی اکسی اینفینیتی AXS نام دارد. در واقع افراد با بازی در این پلتفرم می توانند ارز AXS را به عنوان پاداش فعالیت های خود در بخش های مختلف بازی دریافت کنند. همچنین برای انجام کارهای مختلف در بازی نیاز به داشتن این ارز خواهیم داشت. اما ارز دیجیتال Axie Infinity روی شبکه بلاک چین قرار گرفته و مبتنی بر استاندارد ERC-20 است. این توکن به دلیل قرار داشتن روی بلاک چین اتریوم امنیت بسیار بالایی دارد.

ارز AXS چیست

ویژگی های ارز دیجیتال AXS

  • کاربران زیاد
    این ارز حجم بالایی از کاربران را دارد که به عنوان مهم ترین عامل رشد اکسی اینفینیتی تلقی می گردد. بر اساس آمار رسمی به دست آمده در ماه گذشته این ارز تعداد یک میلیون کاربر فعال داشته است.
    با توجه با بالا بودم میزان تقاضای این ارز در برابر عرضه بسیار کم آن، قیمت این ارز رشد بسیار زیادی داشته است.
  • سازگاری بالا
    با توجه به اینکه این ارز روی بستر بلاک چین اتریوم قرار گرفته است سازگار با تمامی کیف پول ها و شبکه هایی است که از ERC20 پشتیبانی می کنند. بنابراین یکی از مهم ترین مزیت های این توکن سازگاری بالای آن است.
  • امنیت زیاد
    بلاک چین اتریوم به دلیل استفاده از پروتکل اثبات کار از امنیت بالایی برخوردار است. این پروتکل ایمن ترین راهکار برای پیشگیری از خرابکاری و تقلب داخل بلاک چین به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال استار اطلس Star Atlas

نحوه عملکرد ارز AXS

یکی از بهترین پروژه های بازی متاورسی مبتنی بر بلاک چین اکسی اینفینیتی نام دارد. به شخصیت های این بازی Axie می گویند. در واقع اکسی ها همان توکن های غیرقابل تعویض NFT هستند که می توان مالک آنها شد. شما می توانید این توکن ها را در کیف پول های شخصی خود ذخیره کنید. بازی اکسی اینفینیتی سرزمین های مجازی هستند که آیتم های متنوعی دارند و از توکن های ERC-721 استفاده می کند.

ایده اصلی این بازی از بازی پوکمون بوده و یک بازی جنگی است. بازیکنان با در نظر گرفتن نژاد و رتبه شخصیت ها، Axie خود را برای مبارزه با دیگران پرورش می دهند. علاوه بر این امکان فروش Axie ها در بازار NFT وجود دارد.

در پلتفرم بازی Axie Infinity به طور کلی دو حالت بازی وجود دارد:

  • حالت اول ماجراجویی است و در آن لازم است بازیکنان مبارزه کرده و هر سطح را با موفقیت تمام کنند.
  • حالت دوم همان مسابقات مبارزه است و حداقل نیاز به Axies3 در نبرد دارد.

محیط این بازی به صورت ماجراجویانه طراحی شده است. سپاه ماجراجو با هیولاها یک جنگ تن به تن انجام می دهد. اما سپاه مقابل یک شخص واقعی در حال بازی است.

در این بازی کاربران با هیولاها می جنگند و در صورتی که برنده بازی شوند توکن SLP دریافت می کنند. توکن SLP نیز یک نوع توکن با استاندارد ERC-20 است. این توکن به منظور تولید اکسی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع افراد با بازی در پلتفرم اکسی اینفینیتی قادر هستند توکن های SLP و AXS کسب کنند.

آینده ارز دیجیتال AXS

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال سند باکس و پیش بینی آینده آن

کیف پول های ارز دیجیتال Axie Infinity

برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی را ذخیره و یا معامله کنید نیاز به استفاده از کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری خواهید داشت که از این رمزارز پشتیبانی کند. کیف پول لجرنانو ایکس و ترزور وان از جمله کیف پول های سخت افزاری ایمن و مطمئن سازگار با این رمزارز هستند. در ادامه نیز تعدادی از بهترین کیف پول های نرم افزاری که از این ارز پشتیبانی می کنند آورده شده است.

  • اکسودوس
  • تراست
  • سیف پل
  • اتمیک

آینده ارز دیجیتال AXS

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در قیمت رمزارزها و آینده آنها هدف پلتفرم از ارائه رمزارز و میزان تلاشی است که برای رسیدن به آن هدف انجام می دهد. در دنیای امروز صنعت بازی بسیار مورد توجه قرار گرفته و محبوب شده است. لذا به نظر می رسد ارز AXS نیز با رشد پلتفرم خود یعنی اکسی اینفینیتی و افزایش میزان توجه بسیاری از افراد آینده خوبی داشته باشد. با این حال لازم است برای سرمایه گذاری روی این رمزارز و دیگر رمزارزها همه چیز را در نظر بگیرید. زیرا بازار رمزارزها یک بازار پر نوسان و پر ریسک است.

جمع بندی

پس از مطالعه این مطلب به طور کامل با پلتفرم بازی Axie Infinity و توکن اختصاصی آن AXS آشنا می شوید. این توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 است و به طور کلی محدود به تعداد 270 میلیون توکن است. پلتفرم این توکن یعنی اکسی اینفینیتی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و امنیت بالایی دارد. کاربران در صورت بازی در این پلتفرم می توانند توکن AXS را به عنوان پاداش دریافت کنند. علاوه بر این امکان خرید این ارز از صرافی هایی نظیر بایننس، اوکی اکسچنچ و هیوبی گلوبال وجود دارد. در حال حاضر پیش بینی می شود با توجه به رشد پلتفرم اکسی اینفینیتی آینده خوبی در انتظار این ارز دیجیتال خواهد بود.