یکی دیگر از محبوب ترین پروژه های بازی متاورسی بلاک توپیا نام دارد. رشد قیمت این ارز در سال2021 جهش پیدا کرد. این پروژه متاورسی یک تجربه واقعیت مجازی کاملا انحصاری در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود. توکن بومی این ارز دیجیتال BLOK نام دارد. در صورتی که می خواهید با پروژه بلاک توپیا آشنا شوید این مطلب را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارز دیجیتال دسنترالند

پروژه متاورس بلاک توپیا چیست؟

پلتفرم بلاک توپیا یک آسمان خراش واقعیت مجازی است که از 21 طبقه تشکیل شده است. این برج فناوری این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که زمین در اختیار داشته و آنها را بسازند و به املاک و مستغلات مجازی تبدیل کنند. کاربران می توانند در فضای این آسمان خراش تبلیغات انجام داده و یا از طریق برگزاری رویدادها کسب درآمد کنند.

ترکیب فناوری بلاکچین، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در پروژه متاورس بلاک توپیا منجر به ایجاد یک مرکز غیرمتمرکز برای گیمرها، توسعه دهندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان شده است. پروژه بلاک توپیا بر بستر بلاک چین پالیگان قرار گرفته است. این پروژه متاورسی توسط بنیانگذاران واقعیت مجازی پلی استیشن سونی و با بکارگیری موتور بازی کراس پلتفرم یونیتی طراحی شده است. بلاک توپیا یک مرکز خرید با فروشگاه ها و کسب و کارهای مختلف است. در این مرکز خرید امکان ارائه محتوا یا پیام های مهم توسط رهبران صاحب نظر، صرافی ها و یا برندهای رمزارز وجود دارد.

متاورس بلاک توپیا

نکته: کسانی که قصد فعالیت در این پروژه متاورسی را دارند لازم است توکن بومی این پلتفرم یعنی BLOK را در اختیار داشته باشند.

 در این فضا بازدیدکنندگان می توانند آموزش ببینند، کسب درآمد کنند، یک شبکه ارتباطی ایجاد کنند و یا با دوستانشان بازی کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارز دیجیتال استار اطلس 

معرفی بنیان گذاران ارز دیجیتال بلاک

مدیر عامل شرکت بلاک توپیا و یکی از بنیانگذاران این پروژه راس توکلی(Ross Tavakoli) نام دارد. این فرد در گذشته تنها به عنوان یک معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده و هیچ تخصص دیگری در این زمینه ندارد. سایمون بنسون(Simon Benson) مدیر فناوری شرکت سونی بوده و در صنعت بازی تا کنون تاثیر به سزایی داشته است. در حال حاضر سایمون بنسون به عنوان مدیر ارشد فناوری در تیم بلاک توپیا مشغول فعالیت است. پدی کارول(Paddy Carroll) نیز به عنوان یکی دیگر از بنیانگذاران پروژه بلاک توپیا شناخته می شود که تجربه کار با تعدادی از برندهای مطرح بریتانیا نظیر Sky و BT Group را دارد. این شخص در حال حاضر به عنوان بازاریاب به دنبال یافتن بهترین موقعیت برای تبلیغات است. یکی از دیگر بنیانگذاران پروژه بلاک توپیا که توانسته نقش پررنگی در این پروژه ایفا کند لیبی راثول(Libby Rothwel) نام دارد. این فرد عنوان مدیر بازرگانی تیم پروژه را داشته و سابقه زیادی در صنعت فیلم سازی و نحوه ایجاد ارتباط بین دنیای واقعی و دیجیتال را داشته است.

ارز دیجیتال بلاک توپیا

تاریخچه ارز دیجیتال BLOK

ارز دیجیتال بلاک توپیا در تاریخ 5 اکتبر سال 2021  با قیمت 0.079 دلار در صرافی های ارز دیجیتال لیست شد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از عرضه آن قیمت ارز بلاک به شدت افزایش پیدا کرد.

کاربردهای ارز دیجیتال بلاک توپیا

  • دریافت سودی حدود 20 الی 60 درصدی از طریق استیک کردن ارز BLOK
  • خرید و فروش رمزارز بلاک توپیا در صرافی های پشتیبان کننده از این توکن و کسب سود از اختلاف قیمت ها
  • امکان توسعه پلتفرم بلاک توپیا با در اختیار داشتن توکن BLOK و تاثیرگذاری روی تصمیم گیری های مربوط به این پلتفرم
  • از دیگر کاربردهای مهم توکن بلاک امکان مشارکت در پیش فروش های انجام شده در متاورس بلاک توپیا است.
  • خرید کالا و محصولات مورد نیاز از بازار بلاک توپیا با استفاده از ارز BLOK

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال سندباکس چیست و آینده آن چگونه است؟

مزایا ارز دیجیتال بلاک توپیا

  • قابلیت استیک کردن توکن بلاک
  • کسب درآمد از طریق استیکینگ، خرید و فروش ملک و تبلیغات در بلاک توپیا
  • امکان تولید و انتشار اپلیکیشن و نرم افزار و دیگر آثار از طریق ابزارهای موجود در محیط پلتفرم
  • ورود به دنیای بلاک توپیا توسط کسب و کارهای مختلف منجر به سبقت گرفتن از دیگر رقیبان خواهد شد.

معایب ارز دیجیتال بلاک توپیا

  • با توجه به جدید و نوپا بودن پروژه بلاک توپیا امکان بررسی دقیق عملکرد آن برای سرمایه گذاری روی توکن بلاک وجود ندارد.
  • در حال حاضر تعداد کمی از صرافی ها ارائه دهنده توکن BLOK هستند.

ارز دیجیتال بلاک توپیابیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد رمزارز مانا بدانید

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال بلاک

کیف پول بلاک توپیا، مث والت، متامسک و تراست والت از جمله کیف پول هایی هستند که از این رمزارز پشتیبانی می کنند. این ارز توسط صرافی هایی نظیر هات بیت، کوکوین، گیت و برخی دیگر صرافی ها پشتیبانی می شود.

توکن BLOK چیست؟

ارز بومی پلتفرم متاورسی بلاک توپیا BLOK نام دارد. در واقع برای انجام فعالیت و یا سرمایه گذاری در پروژه بلاک توپیا نیاز به استفاده از ارز بلاک به عنوان پول نقد خواهید داشت. در پروژه بلاک توپیا بهترین موقعیت مکانی مربوط به طبقات اول، ششم و بیست و یکم است. رمزارز بلاک در پلتفرم بلاک توپیا دو مالکیت مهم به نام های REBLOK و ADBLOK را به کاربران خود ارائه می دهد.

REBLOK نشان دهنده خرید املاک و مستغلات است. که می تواند توسط یک NFT به شکل یک مالکیت انحصاری و یا توسط چند NFT ارائه شود. امکان اجاره دادن این املاک برای رویدادها توسط صاحبین آنها فراهم شده است. تبلیغات در بلاک توپیا منجر به کسب ADBLOK می شود. قسمتی از کارمزد مربوط به تبلیغات به افرادی که توکن BLOK را در اختیار دارند داده می شود.

بیشتر بخوانید: توکن غیرمثلی یا NFT چیست؟

خرید ارز دیجیتال بلاک توپیا

در حالت کلی از دو راه می توان اقدام به خرید ارز بلاک نمود:

  1. خرید از صرافی های بین المللی خارجی
    در این روش با توجه به تحریم بودن کشور ایران بسیاری از صرافی ها نظیر صرافی بایننس به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی کنند. بنابراین کاربران ایرانی نمی توانند با ریال ارز دیجیتال بلاک توپیا را خریداری کنند.
  1. خرید از صرافی های آنلاین داخلی
    بهترین گزینه برای خرید ارز بلاک توپیا توسط کاربران ایرانی استفاده از صرافی های آنلاین داخلی است. کاربران می توانند به صورت مستقیم با کارت بانکی خود از صرافی های ایرانی ارز بلاک توپیا را خریداری کنند.
    برای خرید و فروش بلاک توپیا نیاز به ایجاد حساب در صرافی مورد نظر خواهید داشت. پس از اینکه احراز هویت کردید و کارت بانکی خود را تایید کردید کافیست مبلغ ریالی مورد نیاز برای خرید ارز بلاک را واریز کرده و اقدام به خرید کنید.

نکته: پیش  از اینکه در یک صرافی اقدام به خرید و فروش کنید لازم است از اعتبار آن صرافی مطمئن شوید. همچنین قیمت ارائه شده برای خرید ارز و میزان کارمزد دریافتی آن را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین گزینه را برای معاملات خود انتخاب کنید.

ارز دیجیتال bloktopia

آینده ارز دیجیتال بلاک توپیا

بر اساس پیش بینی های انجام شده به نظر می رسد این پروژه آینده روشنی خواهد داشت. پروژه متاورس بلاک توپیا اهداف بزرگی را دنبال می کند و توسط حمایت شبکه بلاک چین پولیگان در بیشتر موارد در لیست ترندهای کوین مارکت کپ قرار گرفته است. برای رشد و کسب اعتبار این ارز دلایل بنیادین زیادی وجود داشته و به نظر می رسد توکن بومی آن یعنی BLOK یک توکن آینده دار است. این موضوع نشان می دهد سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال سود خوبی را در آینده به همراه خواهد داشت.

جمع بندی

در حال حاضر یکی از بهترین پروژه های دنیای متاورس بلاک توپیا Bloktopia نام دارد. این پروژه به دلیل امکانات زیاد و کارکردهای بالا تبدیل به یک متاورس همه کاره شده است. بر این اساس می توان گفت یکی از بهترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری در متاورس بلاک توپیا خواهد بود.