رمزارزها اخیرا محبوبیت زیادی میان مردم پیدا کرده اند. این اتفاق منجر به پیدایش پروژه های رمزارز جدید شده است. هر کدام از این پروژه ها با هدف خاصی ایجاد شده اند و به دنبال برطرف کردن مشکلات شبکه های قبلی هستند. پروژه وایلدر ورلد (Wilder World) یکی از پروژه های پر سر و صدا در حوزه متاورس شناخته شده است. رمزارز حاکمیتی این پروژه wild نام دارد. در ادامه می خواهیم به طور کامل شما را با ارز دیجیتال وایلدر ورلد، توکن wild، ویژگی های ارز wilder word و نحوه کار آن آشنا کنیم.

پروژه وایلدر ورلد چیست؟

پروژه Wilder World یک پلتفرم کاملا غیرمتمرکز ساخته شده روی شبکه اتریوم، Unreal Engine 5 ،Zero  و یک جهان 5 بعدی همه جانبه است که به وسیله NFT ها مدیریت می شود. این پروژه در سال 2021 توسط فرانک وایلدر طراحی و به بازار عرضه شد.

این پلتفرم دارای یک توکن بومی به نام Wild است. به منظور به کار بردن خدمات و امکانات درون پلتفرم لازم است کاربران توکن بومی Wild را خریداری کنند.

دنیاهای چند سطحی، واقعیت ترکیبی و فتورئال توسط این پلتفرم و با همکاری Zero Space ایجاد شده است و وایلدرها قادر هستند هویت خود را به شکل آواتارهای NFT درآورده و به صورت کاملا آزاد پرسه بزنند و زمین های مجازی را خریداری کنند. امکان تغییر شکل آواتارهای خود را با استفاده از اکسسوری ها و دارایی های زینتی نیز دارند.

دنیای ایجاد شده با این پلتفرم این امکان را برای سرمایه گذاران، بازیکنان، هنرمندان، سازندگان و مجموعه داران فراهم می کند تا مالک آن باشند و آن را کنترل کنند.پروژه وایلدر ورلد با به کارگیری فناوری WEB3 این امکان را برای هنرمندان فراهم کرده است تا آثار هنری سه بعدی ایجاد کنند.

ارز دیجیتال wilder world

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال متاهیرو Meta Hero چیست؟

توکن WILDتوکن WILD چیست؟

رمزارز اختصاصی پروژه Wilder World توکن Wild نام دارد. این توکن یک توکن ERC-20 است و امکان تهیه آن از صرافی های پشتیبان کننده توکن نظیر یونی سواپ و Cryptopia فراهم شده است. این توکن کاربردهای مختلفی دارد و می توان به عنوان توکن حاکمیتی به منظور انجام فعالیت های درون پلتفرم وایلدر ورلد (به طور مثال خرید و فروش)، به عنوان مکانیسم های رای گیری برای سهامداران وایلدر و ایجاد انگیزه برای افزایش رشد پلتفرم و DAO استفاده نمود.

پروژه Wilder World چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال وایلدر ورلد محیطی که برای کاربران فراهم کرده است یک متاورس چند لایه جذاب همراه با تعداد گسترده ای از برنامه های کاربردی است. این پلتفرم با ترکیب فناوری واقعیت مجازی با هزاران قطعه هنر سه بعدی و با به کار بردن آن در پلتفرم آماده بازی خود با قابلیت VR/AR اقدام به تبدیل توکن های NFT کمیاب به دارایی های قابل سرمایه گذاری می کند.

امکان کسب درآمد در پلتفرم وایلدر برای شما فراهم شده است. بنابراین دارایی شما می تواند یک شیء یا لوازم جانبی درون بازی مانند کلاه یا روسری باشد که با شرکت در یک کنفرانس در متاورس به دست آورده اید، یا یک قطعه زمین باشد که با برنده شدن در یک بازی به دست آورده اید یا حاصل عملیاتی در واقعیت افزوده باشد.

ارز دیجیتال وایلدر ورلد چیست

مهم ترین ویژگی های پروژه Wilder World

این پروژه با برطرف کردن مشکلات هسته ای NFT ها نظیر غیرمتمرکز بودن، کارایی و نقدینگی به عنوان اولین بازار NFT کاملا غیرمتمرکز، نقد شونده و تحت مالکیت جامعه خود و فاقد کارمزد شناخته می شود. از جمله مهم ترین ویژگی های پروژه وایلدر ورلد عبارتند از:

  • جامعه محور
    از آنجا که این پلتفرم به صورت یک DAO زنجیره ای مدیریت و کنترل می شود هیچ واسطه یا پلتفرمی میان هنرمندان و مجموعه دارن وجود ندارد. بنابراین امکان کسب سود بدون واسطه برای هنرمندان در این پلتفرم فراهم شده است.
  • نقدینگی
    مالکیت NFT ها در پلتفرم توسط تیم توسعه دهنده وایلدر ورلد تقسیم شده است. در این صورت میزان سرمایه بیشتری جذب این فضا خواهد شد. در این حالت قیمت NFT ها دیگر خیلی گران نیست و امکان مشاهده و خرید و فروش آنها فراهم شده است.
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه برای هنرمندان
    بسیاری از پلتفرم ها مبلغی معادل 15 الی 30 درصد از هنرمندان دریافت می کنند. اما پلتفرم وایلدر ورلد هیچ هزینه هنرمندی دریافت نمی کند. این پلتفرم با طراحی توکن بومی Wild منجر به توزیع ثروت در میان افراد جامعه وایلدر شده و علاوه بر این یک نوع ارزش برای تمامی کاربران پلتفرم می آفریند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال سندباکس چیست و آینده آن چگونه است؟

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال Wild

به منظور نگهداری ارز دیجیتال Wild می توان از کیف پول های زیر استفاده نمود:

  • اتمیک
  • لجر
  • تراست والت
  • متامسک
  • کوینومی

بیشتر بخوانید: توکن غیرمثلی یا NFT چیست؟

سوالات متداول درباره ارز دیجیتال Wild

  • ارز دیجیتال وایلدر ورلد چیست؟
    ارز دیجیتال Wilder World یک متاورس 5 بعدی و یک پلتفرم کاملا غیرمتمرکز روی شبکه اتریوم با ویژگی هایی شبیه به بازی، واقعیت مجازی و NFT است.
  • توکن بومی ارز دیجیتال Wilder World چیست؟
    WILD توکن بومی ارز دیجیتال وایلدر ورلد است و نقش توکن حاکمیتی برای Wilder DAO دارد. از جمله کاربردهای دیگر این توکن مکانیسم رای گیری برای سهامداران وایلدر و به وجود آوردن انگیزه برای توسعه Wilder World است.
  • کیف پول های ارز دیجیتال وایلدر ورلد کدامند؟
    توکن Wild قابل ذخیره و معامله روی کیف پول های لجر، اتمیک، متامسک، کوینومی و تراست والت است.
  • ارز دیجیتال Wilder World در کدام صرافی ها قابل معامله است؟
    بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای معامله رمزارز Wilder World در حال حاضر کوکوین، بیت گت، یونی سواپ، io، MEXC و... هستند.

ارز دیجیتال wilder world

بیشتر بخوانید: معرفی بازی گالا گیمز و ارز دیجیتال GALA

جمع بندی

یکی از پروژه های غیرمتمرکز بر بستر اتریوم و مبتنی بر استاندارد ERC-2O پلتفرم وایلدر ورلد(Wilder World) نام دارد. در حال حاضر امکان معامله این رمزارز در 8 صرافی بین المللی نظیر بیت گت، بیت فینکس و BEKEX فراهم شده است. با توجه به ویژگی های این پروژه به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور مورد توجه و حمایت افراد زیادی از جمله هنرمندان و گیمرها قرار بگیرد و رشد قیمت خوبی را تجربه خواهد کرد.