یکی دیگر از پلتفرم های متاورس ساخت بازی و توکن NFT انجین کوین نام دارد. این پروژه به توسعه دهندگان امکان ساخت و مدیریت محصولات مجازی روی بلاک چین اتریوم را فراهم کرده است. اصلی ترین هدف این پروژه اعطای مالکیت آیتم های درون بازی به بازیکنان است. در این مطلب به معرفی ، تاریخچه، بررسی آینده و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال انجین کوین پرداخته ایم. 

ارز دیجیتال انجین کوین (Enjin Coin) چیست؟

یک پلتفرم گیمینگ و بستری برای ساخت بازی است که روی بلاک چین اتریوم قرار گرفته و از قراردادهای هوشمند با استاندارد ERC-1155 پشتیبانی می کند. امکان تبدیل انجین کوین به دیگر دارایی های دیجیتال نظیر آیتم های بازی و یا طلای مخصوص فراهم شده است. 

این پلتفرم از روش های مختلفی برای ساخت آیتم های بازی غیر مثلی NFT استفاده می کند. پروژه انجین کوین دارای یک ارز بومی به نام ENJ است. 

در واقع انجین کوین بستری بسیار عالی برای طراحی و راه اندازی پروژه های متاورسی به شمار می رود. از آنجا که بسیاری از شرکت های مطرح و بزرگ به دنبال ساخت جهان مجازی سه بعدی هستند این پلتفرم بسیار مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفته است. بسیاری از سرمایه گذاران نیز به امید رشد این پروژه به خرید این ارز روی آورده اند. 

تاریخچه پیدایش ارز انجین کوین

شرکت انجین در سنگاپور مستقر است که در سال 2009 توسط مدیرعامل شرکت به نام ماکسیم بلاگوف و  مدیر فناوری ارشد آن تاسیس شد. 

عرضه اولیه ارز دیجیتال انجین کوین از جولای تا نوامبر سال 2017 در نمایشگاه بین المللی انجین کوین برقرار بود. در طی آن مبلغی معادل 22 میلیون دلار را از آن خود کرد. میزان 80 درصد از کل توکن های انجین کوین در این نمایشگاه فروخته شد و تنها 20 درصد باقیمانده میان سرمایه گذاران، تیم بنیانگذار و شرکت توزیع گردید. میزان سودی که این پروژه با فروش توکن اختصاصی خود کسب نمود مبلغی معادل 35 میلیون دلار بود. هم اکنون ارز انجین کوین در لیست 100 رمزارز برتر قرار گرفته است.

قیمت معامله شده انجین کوین در ابتدا 0.017  دلار بود. پس از گذشت مدت زمانی و در طی نوسانات رخ داده قیمت این رمزارز به 0.44 دلار در فوریه سال 2018 رسید. پس از گذشت زمان کوتاهی قیمت آن تا 0.10 دلار افت کرد. این افت شدید به مدت یک ماه ادامه داشت. روند نزولی این رمزارز تا تاریخ مارچ 2019 ادامه داشت. در همین تاریخ ناگهان رشد خوبی کرد و تا قیمت 0.16 دلار رسید. بیشترین میزان مبلغ ثبت شده برای رمزارز انجین کوین مربوط به 9 آوریل سال 2021 و مبلغی معادل 3.9 دلار بود.

ارز دیجیتال انجین کوین

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارز دیجیتال متاهیرو

بنیانگذاران ارز دیجیتال انجین کوین

این پلتفرم بازی توسط دو شخص به نام های ماکسیم بلاگوف(Maxim Blogov) و ویتک رادومسکی(Witek Radomski) راه اندازی شد. مدیر عامل این شرکت بلاگوف بود. مسئولیت توسعه فنی محصولات بر عهده رادومسکی به عنوان مدیر فناوری ارشد بود. برای اولین بار ایده ادغام بلاک چین در انجین توسط رادومسکی داده شد.

پس از اینکه آموزش های لازم درباره اتریوم و قراردادهای هوشمند را دید تصمیم گرفت نرم افزار بلاک چینی خود را برای اولین بار بسازد. وی همچنین استاندارد توکن ERC1155 را نوشت که قابل استفاده برای توکن های اتریوم است. این استاندارد قابل استفاده برای ساخت و تولید توکن های تعویض پذیر(FT) و غیرقابل تعویض(NFT) است.

مزایا ارز دیجیتال انجین کوین

این رمزارز مزیت هایی را برای دارندگان خود به همراه دارد. در ادامه با مهم ترین مزیت های ارز دیجیتال انجین کوین آشنا می شویم. 

  • تعریف شیوه جدید مالکیت در فضای مجازی با استفاده از انجین
  • قابلیت ساخت عناصر بازی و استفاده از آنها در چندین بازی مختلف
  • استفاده از قابلیت های بلاک چین توسط تیم حرفه ای انجین یک ترکیب خود ایجاد کرده است.
  • امکان انجام فعالیت های مورد نیاز در پلتفرم انجین بدون نیاز به منابع خارجی
  • یکی دیگر از نقاط قوت انجین همکاری آن با شرکت سامسونگ است. keystore یک بخش امن و مطمئن در گوشی های سامسونگ است که امکان ذخیره کلیدهای خصوصی کیف پول انجین را در خود فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال دسنترالند چیست؟

معایب ارز دیجیتال انجین کوین

پلتفرم انجین امکان مالکیت دارایی های مجازی را برای کاربران خود فراهم می کند اما از آنجا که بسیاری معتقدند دارایی های مجازی غیر واقعی یا Fake هستند و ارزشی ندارند می تواند نقطه ضعف پلتفرم انجین به شمار رود.

ارز دیجیتال انجین کوین چگونه کار می کند؟

مراحل ساخت و حذف آیتم های درون بازی به صورت زیر است:

  1. خرید(Aquisition): توسعه دهندگان اقدام به خرید رمزارز انجین می کنند.
  2. ساخت(Minting): طراحی آیتم های داخل بازی با استفاده از ارز ENJ
  3. بازی(Gaming): استفاده از توکن ها برای عملیات مختلف داخل بازی توسط بازیکنان
  4. ترید(Trading): معامله توکن ها با یکدیگر توسط بازیکنان
  5. آب کردن یا فروش(Melting): فروش توکن ها در ازای دریافت رمزارز ENJ توسط بازیکنان

هدف تیم انجین کوین ایجاد انواع SDK ها با هدف فعال سازی این گونه عملیات است که شامل کیت های مبتنی بر ولت ها و پلتفرم های پرداخت می شوند. این کیت ها که به منظور توسعه نرم افزار استفاده می شوند هزینه ساخت محصولات مجازی را تا حد زیادی کاهش می دهند.

به منظور استقرار آیتم ها در بازی شبکه انجین اقدام به توسعه یک سری رابط کاربری برنامه نویسی نرم افزار(API) کرده است. انجین با ایجاد یک اکوسیستم کامل امکان ذخیره، معامله و استفاده از این آیتم ها را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال گالا گیمز GALA

کاربردهای ارز دیجیتال Enjin

کسب سود از رمزارز انجین از طریق خرید و فروش و  معامله آن امکان پذیر است. یکی دیگر از کاربردهای ارز دیجیتال انجین استفاده از توکن آن در پلتفرم وام دهی آوه(Aave) است. در این صورت برای کسب سود کافیست توکن انجین را خریداری کنید و یا توکن های خود را به سایر افراد پلتفرم آوه وام دهید. شرکت BMW این امکان را برای دارندگان خودرو BMW فراهم کرده است تا توکن BMW و انجین را در پلتفرم شرکت یعنی BMW Vintage با هم مبادله کنند.

همچنین یکی دیگر از شرکت های مربوط به مایکروسافت یعنی Azure Heros به سهامداران خود توکن های انجین را به عنوان پاداش می دهد.

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال انجین کوین

یکی از مهم ترین بخش های سرمایه گذاری و ترید در بازار ارزهای دیجیتال نگهداری رمزارزهای خریداری شده در مکانی امن و مطمئن است. بهترین انتخاب برای نگهداری یک رمزارز، کیف پول رسمی است که خود شبکه و پلتفرم مورد نظر معرفی می کند.  یا به دنبال کیف پولی باشید که از ارز دیجیتال مورد نظر شما پشتیبانی می کند.

با توجه به اینکه توکن ENJ مبتنی بر استاندارد ERC-20 است امکان ذخیره آن روی تمامی کیف پول های سازگار با این استاندارد وجود دارد. در ادامه برخی از کیف پول های سازگار با توکن انجین را به شما معرفی میکنیم.

  • کیف پول رسمی انجین
    این کیف پول علاوه بر انجین از ارزهای دیجیتال لایت کوین، بیت کوین، اتریوم و تمام توکن های مبتنی بر ERC-20 و ERC-721 که انحصاری هستند و توکن های مبتنی بر ERC-1155 قادر به استفاده از این کیف پول را دارند. این کیف پول در دو نسخه اندروید و آی او اس عرضه شده است.
  • کیف پول سخت افزاری لجر
    کیف پول های سخت افزاری از جمله لجر به دلیل دارا بودن امنیت بالا گزینه مناسبی برای ذخیره دارایی های دیجیتال به شمار می روند.
  • کیف پول نرم افزاری اکسکوینو
    یکی دیگر از بهترین و امن ترین کیف پول ها که امکان استفاده آسان و راحت را برای کاربران فراهم می کند کیف پول اکسکوینو است. این کیف پول امکان نگهداری انواع مختلفی از رمزارزها را در یک محیطی امن فراهم می کند.
    امکان دانلود نسخه اندرویدی این کیف پول از طریق گوگل پلی نیز فراهم شده است. شما می توانید پس از دانلود و نصب و انجام مراحل احراز هویت تراکنش ها و معلاملات دلخواه خود را انجام دهید.
    همچنین نسخه IOS این کیف پول به تازگی ایجاد شده است و از طریق پلتفرم سیب اپ در اختیار کاربران قرار می گیرد.
  • کیف پول نرم افزاری متامسک
    اتریوم و دیگر توکن های مبتنی بر استاندارد ERC-20 قابل ذخیره و نگهداری روی این کیف پول هستند.

علاوه بر این ها می توان از کیف پول های دیگر نظیر کوینومی و اکسودوس برای ذخیره و نگهداری توکن ENJ استفاده نمود.

کیف پول انجین کوین

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال بلاک توپیا چیست؟

صرافی های ارز دیجیتال انجین کوین

برای معامله و خرید و فروش توکن ENJ لازم است صرافی هایی را برگزینیم که از این توکن پشتیبانی کرده و آن را در لیست ارزهای قابل معامله خود اضافه کرده اند. در ادامه با برخی از این صرافی ها آشنا می شویم:

  • کوکوین
    به منظور خرید ارز دیجیتال انجین کوین در این صرافی ابتدا لازم است حساب کاربری خود را ایجاد کرده و از طریق یکی از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و یاتتر اقدام به خرید رمزارز انجین کوین کنید.
  • بایننس
    امکان خرید ارز دیجیتال انجین کوین با یکی از ارزهای تتر، اتریوم، بیت کوین،BRL، BNB، یورو و پوند انگلستان در صرافی بایننس برای کاربران فراهم شده است.
    علاوه بر این امکان خرید ارز انجین با استفاده از ارز دلار آمریکا در صرافی US برای کاربران فراهم شده است.
  • کوین بیس
    این صرافی آمریکایی به دلیل امنیت بالا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. یکی دیگر از امکانات مهم این صرافی خرید رمزارز با ارزهای فیات است. در این صورت کار کاربران برای خرید بسیار آسان می شود.
    این صرافی به دلیل قوانین تحریم علیه ایران با محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی مواجه است. با استفاده از ارز دلار آمریکا و رمزارز بیت کوین امکان خرید ارز انجین در این صرافی فراهم شده است.
  • یونی سواپ
    یکی از انواع صرافی های غیرمتمرکز که امکان خرید ارز انجین کوین را با استفاده از رمزارز WETH می دهد یونی سواپ است.
  • اکسکوینو
    خرید و فروش و معامله ارز انجین کوین در این صرافی بدون محدودیت دسترسی توسط کاربران ایرانی فراهم شده است.
  • کوینکس
    برای خرید رمزارز انجین کوین در این صرافی لازم است ابتدا ارز بیت کوین و یا تتر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارز دیجیتال استار اطلس Star Atlas

پیش بینی آینده ارز دیجیتال انجین کوین

انجین کوین یکی از رمزارزهای در حال رشد محسوب می گردد که به دلیل همکاری های مختلف خود با دیگر شرکت ها قیمت آن رو به افزایش است. صنعت بازی یک صنعت جذاب و پرطرفدار است. هدف اصلی ارز دیجیتال انجین کوین شناخته شدن آن به عنوان بهترین ارز دیجیتال در صنعت بازی است.دبه دلیل ادغام این پروژه با بلاک چین و همکاری های این شرکت با شرکت های مطرح دنیا نظر مایکروسافت، به نظر می رسد ارز انجین کوین آینده روشنی در پیش رو دارد.

آینده ارز دیجیتال انجین کوین

به منظور سرمایه گذاری در بازار رمزارزها لازم است اطلاعات کافی در مورد هر کدام از رمزارزهای موجود در بازار در اختیار داشته باشیم. در این مطلب از بلاگ کوینی فا تلاش کردیم به طور کامل شما را با یکی دیگر از ارزهای دیجیتال محبوب و پرطرفدار به نام ارز انجین کوین، تاریخچه ارز انجین کوین، پیش بینی قیمت ارز انجین، کیف پول ها و صرافی های این رمزارز آشنا کنیم.