همانطور که در مطلب قبلی خواندید صرافی بایننس به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین صرافی ارز دیجیتال جهان شناخته شده است. به همین خاطر این صرافی خدمات و امکانات ویژه ای نسبت به سایر صرافی ها در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در ادامه می خواهیم با خدمات صرافی بایننس و میزان کارمزد معاملات بایننس در مقایسه با سایر صرافی ها آشنا شویم.

خدمات صرافی بایننس کدام است؟

با توجه به اینکه صرافی بایننس بزرگ ترین صرافی محبوب جهان شناخته می شود، کاربران از این پلتفرم انتظارات زیادی دارند. با این حال این صرافی توانسته با ارائه امکانات و قابلیت های متعدد نیاز کاربرانش را تامین نماید.
مهم ترین خدماتی که صرافی بایننس ارائه می دهد عبارتند از:

خرید و فروش رمزارزها

امکان خرید و فروش و معامله انواع ارز در این صرافی فراهم شده است. روش های خرید ارز دیجیتال به طور کلی سه روش است. طی این روش ها می توان بدون نیاز به واسطه ارز مورد نیاز خود را به مشتریان انتقال داد.

  1.  P2P
    از طریق این روش پرداخت با ارزهای فیات آسان شده و خریداران و فروشندگان می توانند به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند و انواع ارزهای دیجیتال خود را به هم بفروشند.
  2.  کارت بانکی
    امکان پرداخت از طریق کارت های بانکی با ارزهای فیات در بایننس به تازگی فراهم شده است. استفاده از این سرویس کارمزد بالایی دارد. به منظور پرداخت با دلار آمریکا مبلغ کارمزد تا 3.5 درصد افزایش می یابد.
  3.  انتقال الکترونیکی/ SEPA
    امکان خریداری مستقیم رمزارز با استفاده از ارزهای فیات بدون کارمزد در حوزه پرداخت های یورو(SEPA) منجر به افزایش توجه کاربران زیادی شده است. تنها مشکل آن این است که پرداخت با دلار آمریکا امکان پذیر نیست. با این وجود این سرویس از دلار کانادا و استرالیا پشتیبانی می کند.

خدمات بایننس

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با بایننس محبوب ترین صرافی ارز دیجیتال جهان 

ترید رمزارزها

یکی از خدمات صرافی بایننس امکان ترید رمزارزهاست. از آنجا که ترید در صرافی بایننس در یک رابط کاربری ساده و قابل فهم انجام می شود، برای انجام ترید نیازی نیست کاربران حرفه ای باشند. امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر وجود دارد. مثلا در صورت تمایل می توانید تتر خود را به ترون یا اتریوم را به بیت کوین و یا برعکس تبدیل کنید. علاوه بر این امکان مبادلات رمزارزها به فیات نیز فراهم شده است. در این صرافی سه رابط کاربری مختلف ساده، کلاسیک و حرفه ای وجود دارد، در این صورت همه کاربران بدون نیاز به سابقه در دنیای کریپتوکارنسی می توانند از این صرافی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: معاملات اسپات در ارزهای دیجیتال چیست؟

1. معاملات اسپات (Spot Trading)

معاملاتی که به صورت لحظه ای تسویه می شود را معاملات اسپات می گویند. در این معامله خریدار و فروشنده در یک مبلغ مشخص مقدار مشخصی از دارایی را به صورت آنی مورد معامله قرار می دهد. در این معامله می توانید یکی از رابط های کاربری ساده، کلاسیک و یا حرفه ای را انتخاب نمایید. تفاوت رابط کاربری حرفه ای و کلاسیک در این است که در رابط کاربری کلاسیک خلاصه ای از وضعیت بازار نمایش داده شده است. اما در رابط کاربری حرفه ای ابزارهای رسم اضافی وجود دارد که برای معامله گران تازه کار پیچیده به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع صرافی های ارز دیجیتال

2. معاملات مارجین (Margin Trading)

در این نوع معامله بخشی از سرمایه توسط کاربر درگیر معامله می شود. پس از اینکه تصمیم گرفته شد که چه مقدار سرمایه وارد معامله مارجین شود، اهرم مشخص می گردد. در واقع به کمک اهرم یا لوریج کاربر مشخص می کند چند برابر مارجینی که وارد معامله کرده قصد دارد وام دریافت نماید. مثلا اگر یک کاربر قصد دریافت وامی با مبلغ 100 دلار دارد و 10 دلار برای معامله مارجین اختصاص داده، لازم است از اهرم 10 برابری استفاده کند.
امکان تعیین اهرم تا سقف 10 برابر (x10) برای برخی از کوین ها در بایننس فراهم شده است.
بنابراین کاربران در اینجا می توانند بین دو حالت Cross Margin و Isolate Margin یکی را انتخاب کنند. حالت اول یعنی cross کل حساب مارجین شما در معرض خطر قرار می گیرد. اما در حالت دوم یعنی Isolate کاربر مقداری مارجین برای هر پوزیشن مشخص کرده که در صورت لیکوئید شدن به همان اندازه دچار ضرر خواهد شد. در صورتی که حالت دوم را انتخاب نماید به هیچ عنوان تمام حسابش لیکوئید نخواهد شد.

آشنایی با خدمات صرافی بایننس

بیشتر بخوانید: تفاوت معاملات فیوچرز و اسپات

3. بایننس فیوچرز(Binance Futures)

در سال 2019 بایننس فیوچرز عرضه شد که از دیگر خدمات صرافی بایننس به شمار می رود. این سرویس به کاربران و معامله گران این امکان را می دهد بتوانند قیمت ارزهای دیجیتال را حدس زده و ریسک کنند. این کار به جای معامله در لحظه با قیمت کنونی آن است. ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، ریپل، اتریوم و رمزارزهای محبوب دیگر می توانند از این امکان استفاده کنند.
در نظر داشته باشید بایننس فیوچر به طور کامل همراه با ریسک است و اهرم در این معامله تا 125 برابر قابل افزایش است. در واقع تریدرها در صورت سرمایه گذاری در بایننس فیوچرز قادر هستند دارایی خود را تا سقف 125 برابر افزایش داده و یا با همین ضریب دارایی خود را از دست بدهند.
تمامی سودها و ضررها در این معاملات بر اساس تتر و یا دلار آمریکا محاسبه می شود. کل موجودی های بایننس فیوچرز غیر از حساب کاربری عادی افراد در بایننس نگهداری شده و لازم است وثیقه ای معادل تتر برای آن تعیین گردد.
رابط کاربری معاملات فیوچرز مشابه رابط کاربری معاملات اسپات در بایننس است. اما تفاوت آن این است که به منظور نمایش پوزیشن های باز و کنترل مقدار اهرم گزینه های اضافی در اختیار دارید. مبلغ کارمزد برای هر معامله در بایننس فیوچرز متفاوت و حداکثر 0.04 درصد برای هر معامله است. در صورت کم بودن تعداد معاملات کاربر هزینه کارمزد آن نیز کمتر خواهد شد. تبادل هایی که باعث افزایش نقدینگی می شوند دارای کارمزد کمتری هستند.

بیشتر بخوانید: منظور از معاملات فیوچرز در ارز دیجیتال چیست؟

پس انداز در بایننس(Saving)

یک روش دریافت سود در بایننس نگهداری دارایی دیجیتال بدون استفاده است که از دیگر خدمات صرافی بایننس به شمار می رود. روش های نگهداری دارایی در این صرافی دو روش انعطاف پذیر و قفل شده است. در صورتی که روش دوم را برای نگهداری دارایی خود انتخاب نمایید امکان دست زدن به دارایی قفل شده خود را ندارید. اما دریافت سود در این روش بیشتر خواهد بود. اما در روش اول با توجه به میزان برداشت ها مبلغ سود متفاوت است.

خدمات صرافی بایننس کدام است

استیکینگ

یکی دیگر از خدمات صرافی بایننس استیکینگ است. با استفاده از این سرویس نیز می توانید سود دریافت کنید. به این صورت که شما حسابتان را به یکی از نودهای شبکه ارز دیجیتال مبتنی بر الگوریتم pos تبدیل می کنید و از این طریق سود دریافت می کنید. برای استفاده از این سرویس نیاز به دانش تکنیکی درباره استیکینگ ندارید. به راحتی تنها با چند کلیک به یکی از نودهای فعال شبکه تبدیل خواهید شد. این سرویس نیز مشابه سرویس پس انداز به دو صورت قفل شده و انعطاف پذیر قابل انجام است.

انواع خدمات بایننس

بایننس اسمارت پول(استخر هوشمند استخراج)

به منظور کسب سود بیشتر به ماینرها اجازه می دهد به گروه های استخراج کننده بزرگتر بپیوندند و در ازای فعالیت یکسان سود بیشتری دریافت کنند. در این روش به سودمندترین رمزارز برای استخراج در آن لحظه هش ریت تخصیص می شود. در این صورت برای تغییر عضویت و ورود به یک استخر با سود بالاتر نیازی به بررسی مداوم وضعیت نیست.

بایننس ویزا کارت

امکان خرج کردن موجودی ارز دیجیتال در جاهایی که تنها ارز فیات را قبول می کنند در این سرویس برای کاربران فراهم شده است. عملیات پرداخت به راحتی از طریق یک کارت اعتباری معمولی فراهم شده است. در واقع با این سرویس دارایی دیجیتال شما که متشکل از رمزارزهای مختلف است به ارزهای فیات رایج کشور محل پرداخت قابل تبدیل خواهد بود. کارمزد این سرویس صفر است.

عرضه وام توسط کاربران صرافی

کاربران می توانند برخی از ارزهای دیجیتالی که توسط سیستم وام دهی بایننس پشتیبانی می شوند نظیر بیت کوین و اتریوم را به عنوان وثیقه ارائه کرده و در قبال آن در قالب ارز فیات و یا یک استیبل کوین مانند تتر وام دریافت کنند. در این صورت علاوه بر حفظ دارایی دیجیتال خود، به دلیل تبدیل آنها مجددا به ارز تتر کارمزدی پرداخت نخواهند کرد. همچنین کاربران می توانند منابع مورد نیاز برای پرداخت وام به دیگران را تامین کرده و در قبال آن سود دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: ارز فیات چیست؟

بایننس لیکوئید سواپ

این سرویس از بایننس مشابه یونی سوآپ است. در اینجا با کمترین میزان لغزش(تفاوت بین قیمت پرداخت شده و قیمت مورد نظر در یک معامله) می توانید ترید انجام دهید. روش دیگر دریافت سود و درآمدزایی در این سرویس تامین نقدینگی در ازای دریافت قسمتی از سود یک تراکنش است. تنها تفاوت اصلی این سرویس با یونی سواپ متمرکز بودن یونی سواپ است.

معرفی خدمات صرافی بایننس

صرافی بایننس از چه ارزهایی پشتیبانی می کند؟

بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، بیت کوین کش، چین لینک، بایننس کوین، اتم، دش، ایاس، نانو، پاکسوس استاندارد، ترون، تتر، استلار از جمله مهم ترین آلت کوین هایی هستند که در صرافی بایننس برای ترید و خرید و فروش استفاده می شود.
اخیرا صرافی بایننس امکان معامله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات را برای کاربران خود فراهم کرده است. با توجه به این موضوع در حال حاضر برای شروع کار نیازی ندارید رمزارز را از صرافی های دیگر خریداری کنید. شما می توانید به راحتی و از طریق کارت بانکی خرید خود را مستقیما از صرافی بایننس انجام دهید.

نکته مهم: کاربران ایرانی به دلیل محدودیت هایی که دارند امکان پرداخت های بین المللی را نخواهند داشت. لذا پیشنهاد می کنیم ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را از صرافی بیت 24 خریداری کرده و سپس به عنوان آدرس مقصد، آدرس کیف پول صرافی بایننس خود را وارد نمایید.
اگر می خواهید بدانید این صرافی از چه ارزهایی پشتیبانی می کند کافیست به آدرس binance.com/en/markets رجوع کنید.

میزان کارمزد معاملات بایننس چقدر است؟

نرخ کارمزد ثابت برای تریدهای بدون اولویت در صرافی بایننس 0.1 است که بسیار فوق العاده می باشد. لازم به ذکر است کاربرانی که از سرویس بایننس فیوچرز استفاده می کنند کارمزدی بسیار کمتر معادل 0.02 ایجاد کننده ها و 0.04 درصد دریافت کننده ها پرداخت می کنند.
اگر بخواهیم نرخ کارمزد صرافی های ارز دیجیتال را با هم مقایسه کنیم، بایننس در مقایسه با بسیاری از صرافی ها نرخ کارمزد بسیار پایین تری دریافت می کند. برخی از صرافی ها کارمزدی معادل 0.2 درصد و برخی حتی بیشتر از این مقدار کارمزد دریافت می کنند.
از آنجا که بسیاری از تریدرها حجم بالایی از معاملات را به صورت روزانه انجام می دهند، در صورتی که کارمزد دو برابر باشد، مبالغ سنگینی را به صرافی ها پراخت خواهند کرد.
BNB توکن انحصاری صرافی بایننس است که کمترین میزان کارمزد را داشته و در مبادلات شامل 50 درصد تخفیف می شود. در این صرافی سپرده گذاری رایگان است. بنابراین نیازی به پرداخت کارمزد در ازای دریافت ارز دیجیتال روی والت حساب کاربری تان نخواهید داشت. اما کسی که قرار است واریزی انجام دهد باید کارمزد شبکه بلاک چین تعیین شده توسط تیم توسعه دهنده ارز مورد نظر را پرداخت نماید. در زمان برداشت از والت نیز لازم است مبلغ ناچیزی را مجددا پرداخت نمایید. کارمزد برداشت از حساب در باینن به منظور رقابتی بودن دائما تغییر می کند.

مقایسه کارمزد معاملات بایننس و سایر صرافی ها

بایننس به عنوان صرافی محبوب و پرطرفدار نسبت به سایر صرافی هایی که برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می شوند، کارمزد متفاوتی دارد. در ادامه میخواهیم میزان کارمزد آن را با برخی از این صرافی ها مقایسه کنیم.

مقایسه صرافی بیت فینکس و بایننس

این صرافی از نظر حجم معاملات بیت کوین، به عنوان بزرگ ترین صرافی جهان شناخته شده است. اما از آنجا که قابلیت های حرفه ای به کاربران خود ارائه می دهد برخلاف بایننس مناسب افراد تازه کار نیست. در این صرافی تعداد ارزهای کمتری نسبت به بایننس، چیزی معادل 100 ارز دیجیتال پشتیبانی می شود. میزان کارمزد در بیت فینکس نسبت به بایننس متفاوت است. در صورتی که کاربری سفارش جدید به لیست اضافه کند، کارمزدی معادل 0.1 درصد پرداخت خواهد کرد. کاربرانی که درخواست ها را تایید و یا حذف می کنند کارمزد 0.2 درصد(دو برابر بایننس) پرداخت خواهند کرد. در بیت فینکس با افزایش حجم معاملات میزان کارمزدها کاهش می یابد.

مقایسه صرافی بیترکس و بایننس

صرافی بیترکس در آمریکا واقع شده است و در سال 2014 همزمان با ظهور بیت کوین تاسیس شده است. این صرافی نیز رشد و گسترش خوبی داشته و تبدیل به یکی از بهترین صرافی ها برای معاملات آلت کوین ها شده است.
تمامی معاملات در این صرافی کارمزدی معادل 0.20 درصد دارند که دو برابر کارمزد صرافی بایننس است. تعداد آلت کوین های قابل پشتیبانی در این صرافی 250 عدد است. بنابراین از نظر تعداد ارزهای پشتیبانی شده نسبت به بایننس بهتر است.

مقایسه صرافی کوین بیس و بایننس

صرافی کوین بیس تنها توسط 103 کشور قابل دسترسی است. این صرافی برای ترید کردن پلتفرمی تحت عنوان کوین بیس پرو دارد و به دلیل میزان انطباق پذیری و محبوبیت بالا به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا به شمار می رود. میزان کارمزد تراکنش ها در این صرافی خیلی بیشتر از صرافی بایننس است. در واقع این صرافی به ازای هر تراکنش کارمزدی معادل 0.25 درصد معادل 2 و نیم برابر بایننس دریافت می کند.

مقایسه صرافی کراکن و بایننس

یکی دیگر از صرافی های قدیمی آمریکایی کریپتوکارنسی صرافی کراکن نام دارد. این صرافی محدود به کشورهایی نظیر کانادا، ایالات متحده آمریکا(به جز نیویورک)، ژاپن و اتحادیه اروپاست. بنابراین برعکس بایننس همه کاربران سراسر جهان قادر نیستند از خدمات آن استفاده کنند.
این صرافی تنها از 30 ارز پشتیبانی می کند. کارمزد ایجاد کننده سفارش در این صرافی 0.16 درصد و کارمزد حذف کننده سفارش 0.26 درصد است.

صرافی بایننس به عنوان بزرگ ترین و محبوب ترین صرافی رمزارزها خدمات و امکانات زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده است. خرید و فروش رمزارزها، ترید رمزارزها، قابلیت saving، استیکینگ، بایننس اسمارت پول، بایننس ویزاکارت، عرضه وام توسط کاربران و بایننس لیکوئید سواپ از جمله خدمات صرافی بایننس به شمار می روند. علاوه بر این کارمزد معاملات در این صرافی نسبت به سایر صرافی ها بسیار پایین تر است.