همانطور که می دانید ارز دیجیتال اتر یا اتریوم که بر بستر بلاک چین اتریوم قرار دارد بعد از بیت کوین به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر شناخته شده است. برای استفاده از این ارز نیاز به کیف پول های امن اتریوم خواهیم داشت. در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین کیف پول های اتریوم آشنا کنیم.

اما ویژگی کیف پول های امن و معتبر چیست؟

کلیه کیف پول های ارز دیجیتال از جمله کیف پول های اتریوم باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • قابلیت کنترل کلیدهای خصوصی توسط کاربران
  • دارا بودن رابط کاربری آسان
  • دارا بودن تیم توسعه فعال برای بهبود قابلیت ها
  • قابلیت ریکاوری و امنیت بالا
  • سازگاری

لازم است در زمان انتخاب کیف پول مناسب اطمینان پیدا کنیم، تمامی ویژگی های گفته شده را دارا باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن

بهترین کیف پول های سخت افزاری اتریوم

برای نگهداری رمزارزها دو نوع حافظه ذخیره سازی وجود دارد. سرد و گرم. کیف پول های سخت افزاری در دسته ذخیره سازی سرد قرار دارند. به این صورت که ارزهای دیجیتال را به صورت آفلاین در خود نگهداری می کنند. در واقع امنیت کیف پول های سخت افزاری به دلیل این ویژگی بیشتر است و درصد هک شدن و یا سرقت ارزهای دیجیتال را کاهش می دهد. عیب اصلی کیف پول های سخت افزاری هزینه آنهاست. برای همین خرید آن ممکن است برای کاربران ایرانی کمی سخت باشد. با این حال در صورتی که حجم بالایی ارز دیجیتال دارید انتخاب کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. چرا که یکی از مهم ترین اولویت ها در هر سرمایه گذاری حفظ امنیت آن است.

در ادامه با بهترین کیف پول های سخت افزاری آشنا می شوید:

لجر نانو اس و ایکس (Ledger Nano X & S)

شرکت سازنده این کیف پول در سال های 2016 و 2019 دو مدل کیف پول سخت افزاری نانو اس(S) و نانو ایکس (X)  به بازار ارائه کرد. در واقع مدرن ترین کیف پول سخت افزاری اتریوم و توکن های ERC-20 لجر نانو ایکس شناخته شده است. در هر دو مدل ارز اتر به صورت آفلاین ذخیره می شود. کیف پول لجر در هر بار ارسال توکن ها، آنها را با کلید خصوصی داخل دستگاه امضا می کند.این کیف پول غیر از اتر و توکن های ERC20 امکان ذخیره انواع مختلفی از دیگر رمزارزها را فراهم کرده است. دارا بودن صفحه OLED کوچک روی این کیف پول اجازه کنترل تراکنش ها و معاملاتتان را برای شما فراهم می کند.

این کیف پول ها امنیت بسیار بالایی دارند. همچنین قابلیت ادغام شدن با دیگر والت های نرم افزاری مانند مای اتر والت را نیز دارا می باشند. این ویژگی امکان کنترل بهتر رمزارزها را برای کاربران خود فراهم می کند. تنها تفاوت این دو مدل والت لجر در این است که لجر نانو ایکس امکان اتصال به گوشی های IOS را فراهم کرده است. در حالی که لجر نانو اس فقط با اندروید و دسکتاپ کار می کند. حمل والت لجر ایکس راحت تر است و دلیل آن وجود باتری و بلوتوث است. قیمت لجر نانو ایکس 119 دلار و نانو اس 59 دلار است. بروزرسانی کلیه فرم ورها در این والت رایگان است.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را بشناسید

ترزور(Terzor)

اولین کیف پول سخت افزاری که برای بیت کوین ارائه شد، ترزور نام داشت. در حال حاضر این کیف پول از بیش از 10 هزار رمزارز مختلف از جمله اتریوم و توکن های ECR20 پشتیبانی می کند.

این کیف پول نیز در دو مدل One و T عرضه شد. ترزور نیز امکان ذخیره رمزارز اتریوم را به صورت آفلاین روی یک چیپ الکترونیکی که تنها با رمز عبور فعال می گردد، فراهم می کند. قیمت مدل T این کیف پول 159 یورو و مدل وان آن 49 یورو است. اما کیف پول های نرم افزار در دسته ذخیره سازی گرم قرار می گیرند. این کیف پول ها رایگان هستند.

بهترین کیف پول اتریوم

کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

نمونه ای دیگر از کیف پول های سخت افزاری اتریوم با قیمت 120 دلار کیپ کی نام دارد. این والت دارای قابلیت هایی مشابه ترزور و لجرنانو اس است و امکان ذخیره رمزارزهای اتریوم را به صورت آفلاین فراهم می کند. یک صرافی ارز دیجیتال سوئیسی به نام شیپ شیفت تولید کننده این والت سخت افزاری است. از مهم ترین ویژگی های این والت طراحی بسیار خوب و امنیت بالای آن است.
صفحه نمایش این کیف پول نسبت به لجرنانو و ترزور بزرگ تر است. اما به دلیل اینکه وزن بیشتری دارد، حمل آن کمی سخت است. به کار بردن قاب پلاستیکی در این کیف پول یکی دیگر از ضعف های آن به شمار می رود که آن را آسیب پذیر می کند. در صورتی که رابط کاربری این کیف پول را دوست داشته باشید می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

بهترین کیف پول های اتر

بیشتر بخوانید: آشنایی با شبکه بلاک چین اتریوم 

کیف پول های نرم افزاری اتریوم

نوع دوم کیف پول های دیجیتال، کیف پول های نرم افزاری هستند. رایگان بودن این کیف پول ها از مهم ترین ویژگی های آنها نسبت به کیف پول های سخت افزاری به شمار می رود. کیف پول های نرم افزاری موبایل و دسکتاپ همزمان با تولید بیت کوین به بازار عرضه شدند. کیف پول های نرم افزاری به عنوان کیف پول های گرم نیز شناخته می شوند. در ادامه امن ترین و معتبرترین کیف پول نرم افزاری اتریوم را به شما معرفی میکنیم.

کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet)

صرافی ارز دیجیتال در سال 2017 کیف پول اختصاصی خود را به نام کیف پول تراست والت که یک کیف پول متن باز و غیرمتمرکز است به بازار ارائه کرد. در حال حاضر این کیف پول نرم افزاری از بیش از 20 هزار توکن ERC20 مبتنی بر شبکه اتریوم پشتیبانی می کند.
این کیف پول در نسخه موبایلی عرضه شده و نسخه دسکتاپ ندارد. تا این لحظه با وجود نرم افزاری بودن کیف پول مشکل امنیتی از آن گزارش نشده است. تراست والت یک عبارت بازیابی در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا بتوانند کنترل کلید خصوصی را در اختیار داشته باشند. این کیف پول به دلیل طراحی جذاب و رابط کاربرپسندش به عنوان اولین گزینه برای تریدرهای حرفه ای و حتی تازه واردان بازار ارزهای دیجیتال به شمار می رود.

کیف پول نرم افزاری اتمیک والت(Atomic Wallet)

والت نرم افزاری دیگری که امکان ذخیره و نگهداری بیش از 300 ارز دیجیتال از جمله اتریوم و توکن های ERC20 را فراهم کرده اتمیک والت نام دارد. این کیف پول با رمزگذاری کردن کلیدهای خصوصی در دستگاه مورد استفاده، امکان کنترل کامل دارایی ها را برای کاربران خود فراهم کرده است. این کیف پول روی انواع سیستم عامل های اندروید، آی او اس و دسکتاپ قابل نصب است.

کیف پول نرم افزاری اتمیک

بیشتر بخوانید: آشنایی با توکن ها و بررسی تفاوت توکن و کوین 

کیف پول نرم افزاری اکسودوس(Exodus)

والت نرم افزاری رایگان اکسودوس دارای رابط کاربری جذابی است و به عنوان اولین کیف پول چند ارزی موبایل و دسکتاپ شناخته شده است. این کیف پول پشتیبان کننده بیش از 100 ارز دیجیتال مختلف از جمله اتریوم است. در واقع اکسودوس به عنوان اولین کیف پول دارای نسخه دسکتاپ است که به منظور تبدیل ارزهای دیجیتال از صرافی های داخلی Shapeshift و Changelly استفاده می کند.
امنیت دارایی کاربران از طریق ارائه عبارت بازیابی و ریکاوری کیف پول با ایمیل جهت بازگرداندن آن تامین می گردد. در این کیف پول امکان ارسال و دریافت ارز با استفاده از قراردادهای هوشمند نیز فراهم شده است.

کیف پول نرم افزاری اکسودوس

کیف پول نرم افزاری جکس(Jaxx)

شرکت کانادایی دی سنترال(Decentral) کیف پول چند ارزی جکس را تولید کرده است که از بیش از 60 ارز من جمله اتریوم پشتیبانی می کند. طراحی این کیف پول بسیار زیبا و چشم نواز است و دارای امنیت فوق العاده بالایی است. امکان ریکاوری این کیف پول با عبارت بازیابی ارائه شده وجود دارد. این کیف پول قابل استفاده برای نسخه های اندروید، ios، مک os، ویندوز و لینکوس است.

والت نرم افزاری جکس

کیف پول نرم افزاری متامسک(Metamask)

این والت نرم افزاری در ابتدای عرضه خود به صورت یک افزونه Extention روی مرورگرهای فایرفاکس، کروم و بریو ارائه شده بود. اما در حال حاضر اپلیکیشن نسخه موبایلی اندروید و آی او اس آن نیز در دسترس است. این والت در ابتدا از ارز دیجیتال اتریوم و توکن های ECR20 پشتیبانی می کرد، اما با گذشت زمان امکان پشتیبانی از توکن های شبکه بایننس اسمارت چین(BEP20) و تعدادی دیگر از بلاک چین ها به آن اضافه شد. کاربران قادر هستند توکن های NFT و دیگر کالکتیبل ها(ERC721) را روی این والت ذخیره کنند. در این کیف پول شما می توانید کلیدهای خصوصی را ذخیره کنید. امنیت بالای متامسک مهم ترین ویژگی این والت نرم افزاری است و کاربران آن روز به روز در حال افزایش هستند. این کیف پول مناسب ذخیره کوین های کوچکتر نیز هست.

کیف پول متامسک

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟

کیف پول نرم افزاری گواردا(Guarda)

والت گواردا دارای رابط کاربری ساده و امنیت بالاست. به عنوان یک کیف پول چند ارزی امکان ذخیره اتریوم را برای کاربران خود فراهم می کند. این والت نرم افزاری قابل استفاده روی دسکتاپ، موبایل و وب است. والت نرم افزاری گواردا برای ذخیره کلید خصوصی به هیچ شخص ثالثی نیاز ندارد. بنابراین کنترل کلیدهای خصوصی در اختیار خود کاربران است.

بهترین والت اتریوم

کیف پول های اختصاصی اتریوم

اتریوم به عنوان دومین رمزارز و بزرگ ترین آلت کوین همانند دیگر ارزهای محبوب و پرطرفدار بازار رمزارزها دارای والت های اختصاصی است. در ادامه با تعدادی از محبوب ترین والت های رمزارز اتریوم آشنا خواهید شد.

کیف پول آرجنت(Argent)

یکی از جدیدترین و مدرن ترین کیف پول های اختصاصی اتریوم آرجنت نام دارد. در این کیف پول ریکاوری تنها از طریق ایمیل و شماره موبایل انجام می شود. اجازه ذخیره سازی کلیدهای خصوصی در این کیف پول وجود ندارد.

امکان کسب بیش از 20 درصد سود منفعل از طریق لندینگ یا وام دادن اتریوم برای کاربران فراهم شده است. این ویژگی منحصر به فرد از طریق ادغام ارجنت با پروتکل های کامپاند فایننس، یرن فایننس و آوه فراهم شده است. این والت دارای اپلیکیشن غیرمتمرکزی است که امکان دسترسی راحت به برنامه های دیفای ساخته شده روی شبکه اتریوم را فراهم کرده است. امکان تبدیل و استیکینگ اتریوم علاوه بر قابلیت ذخیره سازی در این کیف پول وجود دارد.

بهترین کیف پول اتر

بیشتر بخوانید: دیفای یا سیستم غیرمتمرکز چیست؟

کیف پول مای اتر والت(MyEtherWallet)

کیف پول مای اتر والت یا MEWیک کیف پول متن باز است و توسط هیچ سرور شخص ثالثی کنترل نمی گردد. امکان نوشتن قراردادهای هوشمند و دسترسی به آنها در این کیف پول فراهم شده است. با استفاده از این کیف پول امکان اتصال کیف پول لجر نانو اس و ترزور به محیط مرورگر MyEtherWallet وجود دارد. این کیف پول وب با سایر کیف پول های وب معمولی تفاوت دارد. در این کیف پول کلیدهای خصوصی اتریومتان در دستگاه قابل کنترل است.

MEW برای دسترسی به اپلیکیشن های دیفای شبکه اتریوم نیز مناسب است. امکان ریکاوری رمز عبور یا کلید خصوصی در این والت وجود ندارد که از مهم ترین معایب این کیف پول به شمار می رود. با توجه به این موضوع در صورت گم کردن یا عدم دسترسی به دستگاهی که این کیف پول روی آن قرار دارد، کل دارایی دیجیتال شما از دست می رود.

کیف پول اختصاصی اتر

کیف پول جنوسیس سیف(Gnosis Safe)

یکی دیگر از کیف پول های اختصاصی رمزارز اتریوم و توکن های ERC20 و ERC721 جنوسیس سیف نام دارد. این کیف پول روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. جنوسیس سیف تا به حال توسط پروتکل هایی مانند کایبر نتورک، بلنسر، سوشی سواپ، آوه، وان اینچ و بسیاری دیگر پروتکل ها مورد تایید بوده است.

نسخه موبایلی جنوسیس سیف روی سیستم عامل اندروید و IOSو نسخه دسکتاپ این کیف پول روی سیستم عامل های مک، ویندوز، لینکوس قابل نصب است. امکان ادغام این والت با دیگر کیف پول های لجر، ترزور و متامسک جهت امضای تراکنش ها وجود دارد. والت جنوسیس سیف به دلیل قابلیت چندامضایی ارائه دهنده امنیت بالا به کاربران خود است.

در این مطلب با بهترین کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری اتریوم و والت های اختصاصی اتریوم آشنا شدید. این کیف پول ها امنیت بالایی را برای دارایی های دیجیتال کاربران خود فراهم می کنند. علاوه بر امنیت، رابط کاربری جذاب، پشتیبانی از انواع رمزارزها، قابلیت کنترل کلیدهای خصوصی و امکان ریکاوری از مهم ترین ویژگی این والت هاست.